هشدار جانسون درباره کُشندگی ویروس انگلیسی کرونا

بوریس جانسون ، که روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی روزانه دولت در دفتر نخست وزیر شرکت کرد ، افزود: این یک بیماری است. به گفته وی ، در حال حاضر بیش از 4000 تاج در سراسر انگلیس بستری هستند.

سویه جدید ویروس کرونا برای اولین بار در تاریخ 21 سپتامبر در منطقه کنت شناسایی شد ، اما مقامات انگلیسی آن را به مدت سه ماه مخفی نگه داشتند.

دانشمندان انگلیسی معتقدند که گونه جدید تا 70٪ مسری تر است و در افرادی که از آن رنج می برند بار ویروسی بیشتری دارد. این ممکن است به دلیل عود بیشتر ویروس باشد.

افراد زیر 15 سال بیشتر به ویروس قدیمی آلوده می شوند. دانشمندان می گویند رفتار اصلی ویروس کرونا ، که کودکان را کمتر تحت تأثیر قرار می دهد ، استثنایی بود زیرا بیماری های تنفسی ویروسی معمولاً کودکان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهند. اما به نظر می رسد ویروس جدید هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تأثیر قرار داده است.

دانشمندان می گویند هنوز نمی توان به طور قطعی گفت که چه تغییرات ژنتیکی ویروس منجر به تغییر در رفتار آن می شود. همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که ویروس باعث بیماری دیگری شود یا در برابر واکسن های موجود مقاومت بیشتری داشته باشد.

پاتریک والنس ، مشاور ارشد پزشکی دولت ، امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر گفت که شواهد اولیه نشان می دهد در افراد بالای 60 سال خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا بیشتر از ویروس اصلی است. بنابراین ، از هر هزار آلوده به این ویروس ، 13 تا 14 نفر می میرند. تعداد کشته شدگان ویروس اصلی 10 تا 1000 نفر بود.

طبق اداره آمار انگلیس ، که مجموع داده های رسمی وزارت بهداشت و بررسی گواهی های مرگ افرادی است که به دلیل تاج جان خود را از دست داده اند ، تا 112 هزار نفر در اثر اشکال مختلف تاج در این کشور. آنها باختند.

شیوع نسخه انگلیسی ویروس کرونا در اروپا همچنین باعث نگرانی مقامات ارشد اتحادیه شده است. رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در چارچوب نشست شورای اروپا درباره راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت برای این موضوع دیدار کردند.

اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا در گفتگو با خبرنگاران ، اوضاع را “بسیار بحرانی” توصیف کرد و هشدار داد که “دلیل جدی برای نگرانی در مورد نوع واگیردار تاج وجود دارد و ما باید در واکنش به آی تی.”

311311

دکمه بازگشت به بالا