علمی و پزشکی

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشورتی نسل های فضایی در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان نشستن مریخ نورد ناسا در مریخ گفت: “این سومین مأموریت کاروان مریخ نورد مریخ است امسال. فرود در این سیاره برای ساعات پایانی فردا ، پنجشنبه ، 20 فوریه برنامه ریزی شده است.

جعفری ادامه داد: اولین مأموریت امسال ارسال کاوشگر توسط امارات متحده عربی با کاوشگر مسبرالعمال (امید) به مریخ بود و دومین مأموریت چین با فضانورد تیان ون 1 بود که پس از هفت ماه سیاره گذشته موفق بود و در مدار مریخ واقع شد.

دبیر اجرایی شورای مشورتی خاورمیانه در زمینه ایجاد فضا در حمایت از برنامه اجرای فضا سازمان ملل (SGAC) گفت: مأموریت Perseverance Rover در مارس 2020 از 9 آگوست به مریخ آغاز می شود. شد. این فضانورد با خود یک هلی کوپتر به نام نبوغ برای سیاره سرخ حمل می کند.

وی ادامه داد: این هلی کوپتر با وزنی کمتر از دو کیلوگرم ، از یک سیستم دوتایی در جهت مخالف استفاده می کند که در جو با غلظت یک درصد جو زمین ، به اولین بالگرد ناسا امکان صعود و پرواز بیشتر از این سیاره را می دهد.

جعفری افزود: “قبل از اینکه یک غواص استقامت بخواهد فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در داخل دهانه دریاچه فرود بیاید.”

دبیر اجرایی شورای مشورتی تولید فضا در خاورمیانه در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانورد از این آزمایش هولناک وجود ندارد.” در طول این سالها ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که در سطح مریخ فرود آمدند ، با موفقیت فرود آمدند.

جعفری افزود: این رقم ناامید کننده در بسیاری از شکستگی ها در چند دهه اول عصر فضا افزایش یافته است. با این حال ، با توجه به ماموریت های موفق انجام شده توسط ناسا در سال های اخیر ، نتایج فرود بسیار دلگرم کننده بوده است.

وی افزود: “صحنه ای که فردا ، پنجشنبه شب (به وقت ایران) به طور زنده در اتاق کنترل ماموریت در مارس 2020 در آزمایشگاه پیشرانه جت NASA (JPL) مشاهده خواهیم کرد ، این کاوشگر در حال نزدیک شدن به سیاره سرخ و ورود به جو است. مریخ و آن فرود نفس گیر است.

دبیر اجرایی خاورمیانه در شورای مشاوره تولید فضا در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “توجه به این نکته مهم است که فضانورد مارس 2020 می تواند بدون تماس با زمین ، با خیال راحت روی مریخ فرود بیاید.” دستورالعمل های فرود برنامه ریزی شده ، و مانند وسایل نقلیه خودران بر روی زمین با استفاده از یک سری سنسورها که داده ها را به الگوریتم های تصویری خودرو می آورند حرکت خواهند کرد.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا