علمی و پزشکی

شیوع اسهال ویروسی در کشور/ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که اسهال حاد بیشتر توسط عوامل ویروسی ایجاد می شود.

به گزارش مجله تفریحی زیباروزدکتر. مریم مسعودی فر با اشاره به اینکه با شروع فصل بهار و تابستان معمولاً افزایش بیماری های گوارشی قابل انتقال از طریق آب و غذا پیش بینی می شود، گفت: پس از محدودیت های کرونا، تماس با مردم و تجمعات محدودیت ها افزایش یافت و با شروع اسهال و استفراغ تشدید شد. از فصل تابستان

وی تاکید کرد: با افزایش تعداد موارد گزارش شده از اسهال حاد و آبکی، آنها را از نظر وبا و سایر میکروارگانیسم ها بررسی خواهیم کرد. بررسی های انجام شده در آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که اسهال حاد بیشتر در موارد زیر ایجاد می شود: عوامل ویروسی است.

او گفت: «ویروس‌ها بسیار مسری هستند. این ویروس ها در عفونت های گوارشی محدود و کوتاه مدت هستند، اما در عین حال بسیار مسری هستند و می توانند افراد زیادی را مبتلا کنند.

اسهال ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد

وی نحوه انتقال ویروس از فرد به فرد و مصرف آب و غذای آلوده را تشریح کرد و گفت: رعایت نکات بهداشتی، شستن دست ها به مدت 20 ثانیه، شستشوی صحیح میوه ها و سبزیجات و جلوگیری از کم آبی، پرهیز از تماس با عوامل خارجی به ویژه در معرض آسیب گروه هایی مانند کودکان، افراد مسن و افراد با سیستم ایمنی ضعیف ضروری هستند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: ضعف و بی حالی شدید و از دست دادن هوشیاری از نشانه های کم آبی شدید بدن است که در این صورت اگر در مدفوع خون مشاهده کردید حتما باید به یک مراجعه کنید. دکتر.”

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پایان گفت: اسهال های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد و نباید خودسرانه مصرف شود مگر اینکه با دستور پزشک این کار انجام شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا