علمی و پزشکی

انتقاد بیل گیتس از ایلان ماسک و تصمیماتش

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، در مصاحبه با فایننشال تایمز، در مورد توییتر و مدیر عامل جدید آن، ایلان ماسک صحبت کرد. به گفته وی، ماسک بدون برنامه ریزی قبلی و «در حال پرواز» تصمیمات خود را در توییتر می گیرد که باعث ایجاد شکاف دیجیتالی برای این شبکه اجتماعی می شود.

بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه ای برای این نشریه گفت که وضعیت دوگانگی دیجیتالی این شبکه اجتماعی در حال بدتر شدن است. گیتس به فایننشال تایمز گفت:

من مطمئناً فکر می کنم که وضعیت توییتر اوضاع را تحریک می کند. به جای یک سری اقدامات عینی که توسط یک گروه بزرگ از مردم انجام می شود، شما به نوعی شاهد فعالیت های یک پسر در لحظه هستید.

این کارآفرین و نیکوکار افزود که توییتر باید به مسائلی رسیدگی کند که باعث ایجاد سوء تفاهم در مورد ایمنی واکسن یا ناآرامی‌ها می‌شود.

سبک مدیریت ایلان ماسک

اظهارات گیتس در حالی منتشر می شود که گزارش هایی مبنی بر اینکه ماسک از مدیران، وکلا و مهندسان برخی از شرکت های دیگر خود مانند تسلا و اسپیس ایکس و همچنین بستگان و طرفداران خود برای کار در توییتر دعوت کرده است. علاوه بر این، هزاران کارمند، از جمله مدیران ارشد، پس از چندین دور اخراج و اخراج، توییتر را ترک کرده اند.

ایلان ماسک که چهار شرکت دیگر از جمله اسپیس ایکس و تسلا را اداره می‌کند، از زمانی که توییتر را در اواخر اکتبر خریداری کرد، به دلیل مدیریتش بر این شبکه اجتماعی تحت نظارت قرار گرفته است. یکی از بزرگترین تصمیماتی که شبکه اجتماعی تحت رهبری ماسک گرفت، بازگردانی حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انجام یک نظرسنجی بود.

ماسک که در این مدت بر اساس نظرسنجی ها تصمیمات زیادی گرفته است، اخیرا نظرسنجی را در مورد استعفای خود از ریاست توییتر انجام داده است که در آن 57.7 درصد از کاربران رضایت خود را نشان دادند. پس از این نظرسنجی، مدیرعامل توییتر گفت به محض اینکه جایگزینی پیدا کند، از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا