اجتماعیکسب و کار ایرانی

آیا باربری ها هم تعطیل هستند؟

چگونگی هماهنگی های لازم در روزهای تعطیل و ممنوع سال برای حمل و نقل به اکثر نقاط کشور

 باربری کرج  هرساله برای خرید یا اجاره منازل اسباب کشی هایی در شهر اتفاق می افتد. این اسباب کشی ها و حمل بارها را یا خودمان به سختی و در روزهای متوالی انجام می دهیم و یا به شرکت های باربری و اتوبارهای پیشرفته مانند می سپاریم. بعضی روزهای سال به عنوان روزهای ممنوع اسباب کشی محسوب می شود، اسباب کشی در این روزها احتیاج به مجوز دارد و در غیر این صورت خلاف قانون است و پیگرد قانونی دارد.

تعطیلی عید نوروز فرصت مناسبی برای همه اعضای خانواده است، زیرا می توانند با خیال راحت به کارهای منزل خود رسیدگی کنند. عید نوروز و تعطیلی های آن از جمله روزهایی است که برای اسباب کشی و حمل بار نیاز به مجوز دارد. یعنی اگر قصد اسباب کشی در فروردین ماه را دارید، باید از اسفند ماه اقدام به کارهای اداری و مجوزهای لازم از نیروی انتظامی کنید. چون ممکن است کارهای اداری در تعطیلات به تعویق بیفتد.

بهترین روزهای اسباب کشی و حمل بار کدامند؟

بهتر است قبل از هرچیزی نگاهی به تقویم بیندازیم و یکدفعه تصمیم نگیریم که به مشکل بر بخوریم. تعطیلی های وسط هفته یا تعطیلی هایی که به پنجشنبه و جمعه نزدیکن روزهای خیلی مناسبی هستن و برای تسریع در کار می توان از شرکت های باربری و اتوبارهای پیشرفته برای اسباب کشی در کمترین زمان کمک بگیریم. البته اگر قصد دارید در تابستان اسباب کشی کنید بهتر است زودتر با اتوبارها هماهنگ شود چون در این فصل تقاضا زیاد است و ممکن است که وسایل حمل و نقل  ازجمله کامیون و وانت بار کمتر باشد و شما نتوانید در زمان مقرر نقل مکان کنید.

فرق باربری با پست چیست؟

شاید شما هم وقتی صفحه نحوه ارسال کالا در فروشگاه های اینترنتی با دیجی کالا را مطالعه می‌کنید به واژه ارسال با باربری برخورده باشید. اینکه سوال برایتان پیش آمده باشد که باربری چیست؟ و ارسال بار باربری چه فرقی با پست دارد؟

فرق پست و باربری

فروشگاه‌های اینترنتی برای بارهای سبک از پست و برای وزن‌های سنگین از باربری استفاده می‌کنند. وقتی کالای شما از یک اندازه ای بزرگتر می‌شود دیگر امکان ارسال با پست نیست، یا هزینه ارسال آن با پست خیلی زیاد است. مثلاً هزینه ارسال یک کیسه برنج یا یک یخچال یا 10 بسته کارتن با پست به صرفه نیست. به همین خاطر از باربری استفاده می‌شود. در اینجا منظور از باربری، شرکت هایی هستند که در اطراف خیابان شوش تهران قرار دارند و کالای‌های مردم را هرروز جمع کرده و با کامیون به شهرستان ارسال می‌‌کنند.

ارسال با باربری ارزانتر از پست است ولی زمان رسیدن با باربری بیشتر از پست است.  برای ارسال با پست می‌توانید به نزدیکترین دفتر پستی یا پیشخوان خدمات دولتی مراجعه کنید. اگر در تهران هستید خدمات پست درب به درب توسط سرویس های واسط پستی مثل الوپیک ارايه می‌شود. برای ارسال با باربری باید وسایل را به میدان شوش تهران ارسال ببرید. که بسیار دور است و بخشی از باربری ها در طرح ترافیک قرار دارد.

نکات کلی برای تمامی روش های ارسال

1- هزینه های ارسال بار در تمامی روش های زیر به صورت پس کرایه (پرداخت هزینه باربری هنگام تحویل کالا) خواهد بود.

2- ارسال بار فقط در روزهای کاری و در ساعات اداری شرکت انجام خواهد شد.

3- قبل از ارسال کالا در مورد روش ارسال و زمان ارسال کالا با شما هماهنگی صورت خواهد گرفت.

4- در صورت عدم دریافت به موقع کالا توسط مشتری، شرکت مسئولیتی را پذیرا نخواهد بود.

5- پس از ارسال سفارش، اطلاعات ارسال بار (شماره بارنامه – زمان ارسال و نحوه دریافت کالا) به اطلاع مشتری خواهد رسید.

انواع روش های ارسال کالا

1. ارسال بار توسط باربری و ترمینال (ویژه شهرستان)

مدت زمان تقریبی تحویل سفارش توسط باربری بسته به مقصد سفارش بین 1 تا 3 روز کاری است. ارسال توسط ترمینال های جنوب و غرب و آرژانتین به درخواست مشتری صورت می گیرد. درصورت ارسال توسط ترمینال یا باربری هزینه ارسال از انبار تا محل ترمینال یا باربری از مشتری دریافت می شود. در صورت انتخاب سرویس باربری مسئولیت شکستگی و روندگی کالا از زمان تحویل به باربری از عهده فروشگاه ساقط و مسئولیت آن به عهده باربری و خریدار می باشد.

مشتریان می بایست به منظور دریافت کالا به محل ترمینال مراجعه فرمایند و درصورت عدم تمایل به مراجعه حضوری، بابت دریافت سفارش در محل خود با باربری هماهنگی کنند که قاعدتا هزینه ارسال اضافه خواهد شد.

2. ارسال بار توسط تیپاکس (ویژه شهرستان کرج)

مدت زمان تقریبی تحویل سفارش اتوبار کرج بسته به مقصد سفارش بین 1 تا 3 روز کاری است. سفارش هایی که در محدوده شهر در شهرهای دارای دفتر نمایندگی تیپاکس قرار دارند کالاها درب منزل تحویل داده می شوند و تیپاکس برای رساندن آنها، هزینه اضافی دریافت نمی کند. مشتریانی که آدرس شان در خارج از بافت شهری، شهر مقصد قرار دارد، می توانند سفارش خود را از محل دفتر شعبه تیپاکس شهرشان تحویل بگیرند یا برای دریافت سفارش با شرایط توافقی اقدام کنند.

3. ارسال بار توسط پست هوایی (ویژه شهرستان)

سرویس پست هوایی با قابلیت حمل سریع (Express Flash) امکان ارسال سفارشات شهرستان را بسیار سریعتر از سرویس های دیگر فراهم می آورد. مدت زمان تقریبی تحویل سفارش در سرویس پست هوایی از زمان ارسال یک روز کاری و محل تحویل درب منزل می باشد.

4. ارسال بار توسط پست پیشتاز (ویژه شهرستان)

مدت زمان تقریبی تحویل سفارش توسط پست پیشتاز بسته به مقصد سفارش بین 1 تا 3 روز کاری است. با توجه به هزینه بالای پست پیشتاز توصیه می شود حدالامکان گزینه های باربری یا تیپاکس را انتخاب نمایید.

5. ارسال بار توسط پیک موتوری (ویژه تهران)

سفارش هایی که در روزهای کاری تا ساعت 16 تایید نهایی شوند در همان روز امکان تحویل دارند. همچنین، سفارش هایی که بعد از ساعت 16 تایید می شوند در اولین ساعات کاری روز بعد تحویل می گردند.

باربری، پُست، اتوبوس یا تیپاکس، کدام به صرفه است؟

باربری، پست، اتوبوس یا تیپاکس؟ ارسال محصولات مشتریان از کدام مسیر مناسبتر است؟

دقت که کردین، گفتم مناسب. نه ارزان. چون در بسیاری از مواقع، معنای مناسب به معنای ارزانترین راه نیست. با توجه به تجربه ای که مدتها در خرید و فروش کالا و محصول از مناطق مختلف کشور داشتم حیفم اومد که این موضوع رو به مقاله تبدیل نکنم.

من برای یافتن مناسبترین روش ارسال برای مشتری، از سلسله سوالات ساده ی زیر استفاده میکنم:

اول از خود مشتری میپرسم که کدوم روش رو صلاح میدونه.

اگر مشتری دارای تجربه خرید از راه دور باشه خودش مناسبترین راه رو اعلام میکنه و کار بدون دردسر تموم میشه اما مساله وقتی پیش میاد که مشتری تجربه ای در خرید از راه دور نداشته.

در این حالت سوال دوم مطرح میشه: زمان

بله زمان. اگر مشتری برای دریافت کالا عجله داشته باشه، ارسال از طریق اتوبوس مناسبترین و سریعترین راه هست.

مزایا و معایب ارسال و دریافت بار با اتوبوس

مزیت اصلی ارسال با اتوبوس، مشخص بودن زمان تحویل کالا در ارسالهای مستقیم هست. همچنین کالاها از طریق اتوبوس عموما سالمتر حمل و نقل میشن.

ارسالهای مستقیم: ارسال هایی هستند که در مسیرهای اتوبوسی مستقیم از شهری به شهر دیگه انجام میشن.

مثلا: ارسال از قزوین به شیراز به صورت مستقیم انجام میشه. چون هر یک روز در میان از شیراز به قزوین حمل و نقل اتوبوسی صورت میگیره. وقتی که باری رو تحویل انبار توشه ترمینال میدم کاملا مطمئنم که فردا صبح بار در انبار توشه شیراز آماده تحویل به مشتریه.

ارسال غیر مستقیم: ارسالهای غیر مستقیم ارسالهایی هستند که به دلیل نبود خط مستقیم اتوبوس از شهر شما به شهر مقصد، بار باید ابتدا از شهر شما به یک شهر واسط بره و تخلیه بشه و سپس از اونجا به مقصد اصلی بارگیری و ارسال بشه.

مثلا: بین قزوین و سیستان هیچ خط اتوبوسی وجود نداره و بار ابتدا به تهران میره و در تهران تخلیه میشه و سپس از تهران به اتوبوس سیستان سپرده میشه و به سیستان ارسال میشه.

کاملا مشخصه که ارسال های غیر مستقیم پروسه طولانی تری رو سپری می کنند ولی با این وجود همچنان ارسال اتوبوسی گزینه اول برای شرایطی هست که زمان در اون اولویت اول هست.

ضعفهای ارسال با اتوبوس:

مهمترین ضعف ارسال با اتوبوس، هزینه بالای اون هست. اتوبوس با توجه به محدود بودن فضای باربری و همچنین وجود سه ذی نفع متفاوت (انبار توشه مقصد، راننده، انبار توشه مبدا) معمولا هزینه بالاتری رو بهمراه خواهد داشت. همچنین بعد از اینکه بار به انبار توشه مقصد رسید، مجدادا مشتری باید زحمت رفتن به انبار توشه ترمینال رو بکشه و برای دریافت کالا به انبار توشه تشریف ببره.

توجه: حتما باید به مشتری تاکید کنید که با در دست داشتن مدارک شناسایی به انبار توشه مراجعه کنه.

توجه دوم: اگر شهر مشتری در بین مسیر حرکت اتوبوس باشه، مثلا در مسیر قزوین به شیراز شهری هست به اسم صفاشهر، بهتره که شماره تماس راننده رو برای مشتری ارسال کنید تا با راننده هماهنگ بشه و در محلی که امکان توقف هست، بار رو دریافت بکنه.

راننده ها هم در این موارد تصمیم شان اثر گذار هست چون ممکنه سرسختی کنند و بگن که در مسیر توقف نخواهند کرد لذا حتما حتما برای تحویل کالای بین راهی با مسئول انبار توشه صحبت کنید تا از راننده به صورت تلفنی و یا حضوری کسب تکلیف بکنه و به مشتری تون اطلاع بدین. خوب، حالا بریم سواغ شرایطی که فاکتور زمان کم اهمیت تر هست.

ارزانترین راه ارسال و دریافت کالا کدام است؟

در شرایطی که زمان برای مشتری حائز اهمیت نیست، باربری ها ارزانترین انتخابها هستند. مزیت اصلی بابربری های اشتراکی، هزینه پایین هست

باربری اشتراکی با باربری اتوبوس و یا باربری اختصاصی فرق داره؟

صد البته. درسته که هر سه این مراکز کارشون انتقال بار هست اما منظور من از “باربری” مراکزی هستند به غیر از انبار توشه اتوبوسرانی و قطار و …

بابری ها معمولا در خروجی (ورودی) های اصلی شهرها تجمع می کنند و با اجاره کردن یک محل در یک فضای بزرگ، اقدام به دریافت کالا از شما و دیگر افراد می کنند و انتقال کالا بوسیله کامیون ها و نیسان بار به سایر شهرها صورت می پذیره و به این ترتیب هزینه ارسال بار بین همه افراد سر شکن خواهد شد.

توجه: نوع دیگری از باربری ها هم هستند که شما می تونید یک وسیله نقلیه رو به صورت اختصاصی اجاره بکنید که قطعا این سبک از باربری تنها در صورتی مناسبه که حجم بار شما به اندازه یک ماشین کامل باشه. پس این دو تا باربری با هم اشتباه نشوند.

  • نقاط ضعف این سبک از باربری ها عبارتند از:
  • نامشخص بودن!! بودن زمان تحویل
  • برخوردهای نه چندان مشتری مدارانه و حرفه ای پرسنل باربری
  • عدم امکان پیگیری آنلاین موقعیت بار

باربری اشتراکی اقتصادی ترین و کندترین راه است

گزارش لحظه ای می خواهید؟ پُست را انتخاب نمایید

و اما بریم سراغ راه بعدی: پست دولتی

پست بهترین راه ارسال برای مناطق دور دست هست. اگر مشتری شما در یک روستای دور افتاده زندگی میکنه و یا در شهرکی در اقمار یک شهر متوسط در استانی دور دست زندگی می کنه و زمان براش الویت نداره، پست بهترین انتخابه. اگر مشتری شما یک خانم خانه دار هست که با اونکه در مرکز شهر زندگی می کنه ولی بیرون رفتن از خانه و پیدا کردن باربری ها در مناطق پر ترافیک و پرت شهر براش سخته ، بهترین گزینه پست هست.

سامانه پیگیری آنلاین: یک وجه تمایز بزرگ

حتما می دونید که هر بسته پستی یک کد پیگیری داره و شما با مراجعه به وبسایت اداره پست می تونید لحظه به لحظه در جریان حرکت بسته پستی خودتون باشید و حتی نام پستچی، تلفن تماس گره پستی و امضای شخص تحویل گیرنده رو هم مشاهده کنید.

ضعف اصلی پست هم مربوط میشه به قوانین خاص و محدود کننده ای نظیر قبول نکردن سفارشات سیالات از قبیل عسل ترشی و گلاب و … و محدودیت وزنی(حداکثر تا 40 کیلوگرم) و محدودیت حجمی ( هر بعد بسته نهایتا یک متر)

در ضمن پست هیچ ضمانتی در مورد سالم رسیدن کالاهای شکستنی به شما نخواهد داد. مزیت دیگر اداره پست اینه که قیمتها کاملا مدون و مشخص هستند و شما و مشتری تون با خیال راحت می تونید هزینه ارسال بسته پستی خودتون رو از قبل با اختلاف کمی تخمین بزنید

پست بر عکس باربری های ذکر شده، پاسخگوتر ، منسجم تر و سازمان یافته تر هست و در کل میشه گفت :

“پست بی دردسر ترین راه است ولی لزوما اقتصادی ترین راه نیست”

خوب پس تی پاکس چی شد؟

حالا بریم سراغ تیپاکس. اول ببینیم اصلا تیپاکس چی هست:

تیپاکس: یک شرکت پست خصوصی که دارای 60 سال سابقه کار هست و رقیب شرکت پست دولتی به حساب میاد.

تیپاکس یا پست؟ مساله این است

چرا همه چیز به نفع مشتری؟ اینجا یک چیز به نفع من. شرکت تیپاکس این قابلیت رو ایجاد کرده که مامور تیپاکس بیاد و بسته پستی رو در مقابل در فروشگاه شما از شما تحویل بگیره که این قابلیت به صورت عادی توسط شرکت پست اجرا نمیشه. لذا اگر آدم سر شلوغی هستید، تیپاکس این مزیت رو براتون ایجاد کرده که دیگه به اداره پست تشریف نبرید و بسته های پستی تون رو در محل خودتون به مسئول تیپاکس بدین تا ببره.

مزیت دوم تیپاکس نسبت به پست، انعطاف پذیر بودن در تنوع کالاها و ابعاد و بسته بندی هست. کافیه یک پلاستیک حباب دار به دور مرسوله تون بپیچید و آدرس ها رو هم بچسبونید. تیپاکس قبول می کنه. در ضمن تیپاکس هم امکان ردیابی بسته پستی و همچنین تخمین و محاسبه هزینه ارسال رو در وبسایتش به آدرس زیر قرار داده:

مزیت سوم تیپاکس نسبت به اداره پست، پیگیرتر بودن ماموران تحویل بسته تیپاکس هستند. همچنین ساعت کاری تیپاکس بسیار بیشتر از اداره پست هست.

نقاط ضعف تیپاکس نسبت به پست پیشتاز:

اولین نقطه ضعف، گرانتر بودن هزینه ارسال مرسوله در تیپاکس نسبت به پست پیشتازهست.

نقطه ضعف دوم هم کوچکتر بودن شبکه توزیع تیپاکس نسبت به اداره پست هست.

اداره پست در پرت ترین نقاط کشور هم شعبه داره ولی تیپاکس این گستردگی رو نداره

لذا: اگر به هردلیلی تصمیم به ارسال بسته از طریق تیپاکس گرفتین حتما از مشتری بپرسید که آیا در مرکز شهر زندگی میکنه یا خیر. چون در غیر این صورت مشتری باید یک هزینه ایاب و ذهاب هم بده و بیاد و بسته اش رو از دفتر تیپاکس در مرکز شهر تحویل بگیره.

تکرار میکنم: اگر مشتری در مرکز شهر ساکن نیست، حتما پست رو انتخاب کنید.

خوب بریم سراغ جمع بندی:

سریعترین راه ارسال : اتوبوس

اقتصادی ترین راه : باربری اشتراکی

بی دردسر ترین راه برای مشتری : پست

بی درد سرترین راه برای ارسال کننده : تیپاکس

سوالات متداول باربری و اسباب کشی

سوال: وقتی زنگ زدیم چی بپرسیم؟

پاسخ: در تماس تلفنی برای اینکه وقت دو طرف گرفته نشود به ترتیب این موارد پاسخ داده شود:

۱- بار از کجا به کجا قرار است جابجا شود؟ به صورت دقیق در موارد جابجایی شهر به شهر مقصد  مشخص شود. مثلاً اگر از تهران به اصفهان است دقیقاً خود اصفهان منظور هست یا ۲۰ کیلومتر بعد از اصفهان؟ یا اگر قرار است به روستایی در اطراف شهر برود بهتر است گفته شود که آیا جاده خاکی هست یا آسفالته و چند کیلومتر انحراف دارد. در نهایت راننده هزینه را از مشتری دریافت می‌کند ولی چه بهتر که همان اول کار به این موارد دقیق پرداخته بشود.

۲- بار چی هست؟ اگر بار به جز اثاث منزل هست تناژ و حجم بار شامل طول بار به اپراتور تلفنی پاسخ داده شود.

۳- ترجیحاً اگر مشتری خود می‌داند خودش بگوید چه ماشینی می‌‌خواهد.

۴- اگر اثاث منزل هست بگوید طبقه چندم به چندم است؟

۵- در تهران به منطقه‌ی که قرار است بارگیری صورت گیرد اشاره شود؟ مثلاً زعفرانیه، تجریش یا چیتگر یا تهرانسر و …

سوال: هزینه باربری در تهران چقدر است؟

پاسخ: نرخ خاور اسباب کشی برای سال ۱۴۰۱، ۷۵۰ هزارتومان برای ۳ ساعت و نیسان و وانت درون شهری برای مسیرهای عادی ۲۰۰ و ۳۰۰ هزارتومان برای ۲ ساعت است. برای کلیک کنید. ارسال باربری به شهرستان براساس محاسبه می‌شود.

سوال: نرخ اتحادیه باربری چقدر است؟

پاسخ: براساس اعلام مسئولان اتحادیه باربری تهران برای سه ساعت ماشین و ۴ نفر کارگر در اردیبهشت ۱۴۰۰ بین ۷۵۰ الی ۸۰۰ هزارتومان هست. براساس اعلام اتحادیه در سال جدید ۱۴۰۱ این هزینه تغییر نکرده است.

سوال: آیا بار من بیمه می‌شود؟ تعرفه بیمه چقدر است؟

بارهای درون شهری قابلیت بیمه شدن ندارند و خسارت وارده توسط خود کارگر، راننده یا دفتر باربری پرداخت می‌شود. چون بیمه کردن وسایل خانه برای جابجایی درون شهری حدود ۲ روز طول می‌کشد و از طرفی هم مشتری و باربری برای کار عجله دارند نه به صرفه هست و نه امکان پذیر. به همین دلیل بار شهری قابلیت بیمه شدن را ندارد. بیمه تنها برای بارهای شهرستان تعریف شده است. قابل توجه هست که وانت پیکان بین شهری قابلیت بیمه شدن ندارد و تنها خودروهای بزرگتر از نیسان شامل بیمه می‌شوند. هزینه بیمه برای هر ۱ میلیون تومان بین ۱۰۰۰۰ ریال تا ۱۲۰۰۰ ریال (بسته به ماشین) است و توسط بیمه های ایران یا آسیا صورت می‌گیرد.

سوال:  پس از اینکه بار ارسال می‌شود، چگونه می توانم از وضعیت بار و اثاثیه خودم  آگاه شوم؟

تلفن راننده در اختیار شما قرار دارد و هر لجظه می‌توانید موقعیت بار خود را با تماس با راننده رصد کنید. همچنین شماره پشتیانی سایت پاسخگویی هر گونه سوال و ابهام و پیگیری مورد نیاز است.

سوال: مناطق تحت پوشش باربری باراست کدام مناطق هست؟ به کدام شهرها باربری دارید؟ باراست در کدام شهرها فعالیت دارد؟

باربری باراست در تمام مناطق استان تهران و البرز فعال است. به طور کلی باراست در محدوده تهران بزرگ شامل شهر تهران،‌ حومه تهران و کرج و حومه فعالیت دارد و ارسال حمل بار و جابجایی دارد. توجه کنید که باراست در استان‌های غیر از تهران و کرج باربری و انجام نمی‌دهد. ارسال بار به تمام نقاط ایران حتی مرزی و روستاها صورت می‌گیرد. امکان حمل بار و صدور بارنامه از استان‌های همجور مثل مازندران، قم، قزوین، سمنان، اراک به شهرستان در شرایط خاص امکان پذیر است.

سوال: آیا شرکت باربری باراست اثاثیه منزل را بسته‌بندی می‌کند؟

بله از خدمات باربری ما بسته بندی اثاثیه منزل در تهران و کرج است.  خدمات کارگر بسته بندی و وسایل اسباب کشی مثل چسب، کارتن، مشمای حبابدار و سلفون امکان پذیر است.

سوال: آیا کارگر افغانی دارید؟

خیر تمام کارگران ما ایرانی هستند.

سوال: چه ساعاتی باید تماس بگیریم و تا چه ساعتی سفارش حمل کالا می‌پذیرید؟

زمان پاسخگویی و ثبت سفارش همه روزه بدون تعطیلی بین ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب است. ولی زمان ارسال خودرو ۲۴ ساعته است. به جز خاور اسباب کشی که تنها تا ساعت ۹ شب امکان ارسال دارد. ارسال وانت نیسان و تریلی ۲۴ ساعته است.  باربری در تهران و همه شهرهای دیگر در ساعات روز و معمولا تایم ۹ صبح تا ۱۸ عصر انجام می‌شود.

سوال: چه نوع کالاهایی را شرکت باراست حمل نمی‌کند و حمل کالاهای خاص چگونه خواهد بود؟

حمل هرگونه بار مجاز، تره بار و خشکبار امکان پذیر است. فقط ارسال بار یخچالی، بار مواد غذایی، فاسد شدنی و نخاله ساختمانی در باراست بخاطر کم بودن ماشین یخچالی و کمپرسی محدودیت دارد.

سوال: خودروهای موجود در باراست چه هستند؟

وانت روباز و کفی (پیکان)، نیسان روباز و کفی، وانت روباز (مزدا)، وانت آریسان (فقط شهرستان)، خاور روباز و مسقف در ۵ طول مختلف، خاور بنز ۶۰۸ روباز و مسقف، انواع کامیونت هیوندا و ایسوزو، فوتون و کاویان و غیره به صورت روباز و مسقف، کامیون ۹۱۱، کامیون تک، کامیون جفت و انواع تریلی و کمرشکن. به طور کلی بجز وانت و نیسان مسقف و بوژی سایر ماشین ها را داریم.

سوال: آیا امکان ارسال خرده بار مثل یک میز یا یک یخچال توسط شرکت باربری باراست وجود دارد؟

متاسفانه خیر. ارسال بار در باراست تنها به صورت دربستی هست و امکان ارسال بار کمتر از وانت وجود ندارد. برای بارهای کوچک، بسته و خرده بار می‌توانید از باربرهای واقع در مثل حامدبار یا پیام شمس یا شرکت‌های پستی مثل چاپار یا تیپاکس استفاده کنید. برای بسته می‌توانید از شرکت استفاده کنید.

سوال: حمل دربستی چیست؟

حمل بار دربستی به اینگونه است که شما یک ماشین باری را برای ارسال بار خود به صورت اختصاصی کرایه می کنید و فقط بار شما توسط آن خودرو حمل میشود سلامت بارتان بیشتر حفظ می شود و در اسرع وقت در محل تحویل داده می شود.

سوال: بهترین وسیله نقلیه پیشنهادی برای حمل اثاثیه منزل در تهران چیست؟

پاسخ: پیشنهاد ما برای حمل و جابجایی اثاثیه منزل خاور مسقف است. این ماشین ها باید مجهز به پتو و موکت برای جا دادن بین وسایل باشند ولی برای دانشجویان یا افرادی که وسایل کمی دارند وانت و نیسان پیشنهاد می شود.

سوال: بهترین زمان برای اسباب کشی در تهران چه ساعت و چه روزی از هفته است؟

پاسخ: در مورد ساعت و روزی که قصد جابجایی دارید بهتر است در زمان‌هایی اسباب‌کشی کنید که خیابانها خلوت و ترافیک کم است. مثل صبح‌ها و روز جمعه یا تعطیل. حتی می‌توانید شب‌ها هم حمل اثاثیه منزل  را انجام دهید ولی رضایت همسایه‌ها هم شرط است. باراست به خاطر حساسیت همسایگان و نیروی انتظامی از ساعت ۹ شب به بعد کار اسباب کشی با خاور در تهران انجام نمی‌دهد. به اطلاع و مجوز نیروی انتظامی احتیاج دارد و برای این کار نیاز به گرفتن مجوز از کلانتری های محله است و نیاز به ارائه مدارک شناسایی معتبر دارید.

سوال: قصد ارسال وسایل منزل و مبلمان به شهرستان دارم آیا اتوبار باراست اسباب‌کشی را بیمه می‌کند؟ تا چه سقفی؟

پاسخ:  تا هر سقفی که مشتری درخواست کند بیمه صورت می‌گیرد. بیمه تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای خاور بین شهری رایگان است. مشتریان معمولاً ۱۰۰ میلیون بار وسایل خانه را بیمه می‌کنند.

سوال: کارگران پایه‌های مبل مرا شکسته‌اند باید چه‌کار کنم؟ هزینه آن را چه کسی پرداخت می‌کند؟

پاسخ: در صورت محرز شدن قصور کارگر باراست متعهد می‌شود که خسارات وارد شده را جبران کند.

سوال: اگر راننده در زمان مقرر در محل حاضر نشد، چه کار باید کرد؟

در این صورت حتماً با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

سوال:  شرایط کنسلی چطور است؟در صورت نیاز، می‌توانم سفارش‌ باربری را کنسل کنم؟

مشتریان تا قبل از حرکت ماشین می‌تواند هر زمان خواستند سفارش خود را کنسل کنند. اگر بار شهرستان کنسل شود و بارنامه صادر شده باشد هزینه بارنامه از مشتری دریافت می‌شود.

سوال: آیا به سلامت رسیدن بار به مقصد را تضمین می‌کنید؟

یکی از اهداف مهم باربری‌ها، به سلامت رساندن بار مشتریان به مقصد است. یکی از مواردی که در این امر دخیل است، انتخاب نوع خودرو است. خودرو نباید فرسوده باشد و باید حداقل های لازم برای رساندن سالم بار به مقصد را داشته باشد. نوع کالا هم باید متناسب با خودروی ارسالی باشد. متصدی یا مدیر باربری تمام این موارد را براساس تجربه‌ی کاری، مهارت و آموزش‌های لازم که در این زمینه ها دیده است، به بهترین شکل انتخاب می کند. و مجموعه این انتخاب ها می تواند تضمین سلامت بار باشد.

سوال: آیا شروع سه ساعت برای محاسبه زمان اسباب کشی و بدست آوردن نرخ کرایه از ورود ماشین به منزل مشتری است یا از جلوی دفتر اتوبار؟

پاسخ: از درب منزل مشتری ساعت زده می‌شود.

سوال: ایا باربری برای حمل اثاثیه منزل مانند گاو صندوق و پیانو و غیره…که سنگین است جداگانه هزینه دریافت می کند؟

پاسخ: بله طبق تعرفه اتحادیه باربری برای هر طبقه مبلغی بین ۳۰ تا ۶۰ هزارتومان دریافت می‌کند.

سوال: چه مقدار طول می کشد که بار شهرستان به مقصد برسد؟

هر ۸۰ کیلومتر معادل یک ساعت. البته برای زمان رسیدن شهرهای دور که بین ۱۰۰۰ تا  ۲۰۰۰ کیلومتر فاصله با تهران دارند ۲ تا ۶ ساعت افزوده می‌شود.

سوال: آیا امکان رزرو بار وجود دارد؟

بله شما می توانید زمان اسباب کشی خود را از چند روز قبل رزرو کنید. در شرایط عادی امکان رزرو بار از چند روز قبل هم وجود دارد. اما در شرایط خاص مثل روزهای قبل از تعطیلات و جشن‌ها و مناسبت‌ها، رزرو بار انجام نمی‌شود. مگر اینکه شرایط آن وجود داشته باشد. در هر صورت سفارش دهنده می‌بایست علاوه بر اعلام سفارش خود از چند روز قبل به متصدی باربری، یک روز قبل از سفارش هم مجدداً هماهنگی‌های لازم را با دفتر باربری و کارشناس مربوطه انجام دهد.

سوال: آیا در دوران کرونا، باربری ها تعطیل است؟

پاسخ: خیر. باربری های همیشه و تحت هر شرایط کرونایی باز هستند. باربری جزو هست و همیشه باز هست. شرکت های باربری در بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی و حمل و نقل عمومی درون شهری قرار می‌گیرند و تا پایان کرونا باز هستند. اگر قصد سفارش باربری را دارید می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

شماره دفتر مرکزی باراست 

 در این مقاله پرسش های متداول در زمینه باربری که ممکن است برای هر کسی پیش از اسباب کشی و حمل بار توسط شرکت های باربری تهران (از جمله شرکت باربری تهران تیک بار) پیش بیاید، را دسته بندی و جهت آگاهی هر چه بیشتر شما عزیزان، قرار دادیم. امیدواریم که با مطالعه این موارد پیش از اقدام به حمل بار و اسباب کشی با خیال آسوده بتوانید برنامه ریزی و سپس اقدام به رزرو اتوبار کرده و در نهایت به خوبی از عهده اسباب کشی بر آیید:

1.تیک بار چه شرکتی است؟

شرکت اتوبار تیک بار یکی از بهترین شرکت های فعال در زمینه باربری تهران است. این شرکت با سال ها تجربه در زمینه حمل و جابجایی بارها و اسباب و اثاثیه با کیفیت بالایی توانسته در این حیطه فعالیت کند. علاوه بر این دارا بودن شعبات متعدد در سرتاسر محلات تهران از جمله باربری غرب تهران ، باربری شمال تهران و… از جمله برگ برنده این شرکت می باشد.

2.آیا شرکت باربری تیک بار خدمات VIP جهت اسباب کشی و حمل بار ارائه می دهد؟

بله. در صورت نیاز مشتریان محترم می توانند جهت استفاده از خدمات ، با ما تماس بگیرند.برخی از وسایل و لوازم به دلیل با ارزش بودن نیازمند دقت بیشتر از نظر بسته بندی اثاثیه و همچنین حمل آن ها می باشد که خدمات VIP این کار را برای مشتریان مقدور می سازد.

3.تفاوت اتوبار و باربری چیست؟

در مقاله به تفصیل در این مورد نوشته شده است اما بطور خلاصه اتوبار صرفا معنای حمل بار و اثاثیه از طریق راه زمینی (معمولا توسط ماشین های باربری) را می دهد اما باربری مفهومی کلی تر است و به معنای حمل و جابجایی بار از راه های زمینی، دریایی و یا هوایی جهت اثاث کشی و یا حمل وسایل ادارات و سازمان ها به محل جدید است. از این لحاظ مفاهیمی چون فریت بار و کارگو در این دسته قرار می گیرند.

4.پیش از اسباب کشی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجایی که جابجایی و حمل و نقل اسباب و اثاثیه به محل جدید، کاری بسیار مهم و حساس است، در مقالات متعددی مانند ، و… به این مسائل مهم پرداخته شده است که می توانید به آن ها رجوع نمایید.

5. بسته بندی وسایل شکستنی هنگام اسباب کشی چگونه باید باشد؟

برای انجام این کار نیازمند وسایلی مانند کارتن های ضخیم و محکم ، کاغذ یا روزنامه باطله و… می باشد که در طول جابجایی تکان ها سبب شکستن آن ها نشود. همچنین به منظور ایمنی بیشتر در حمل و نقل می توان بر روی جعبه های این قلم وسایل به شکستنی بودن محتویات داخل کارتن اشاره کرد تا در هنگام اسباب کشی و حمل بار با دقت بیشتری جابجا گردند.

6.ماشین باربری چیست؟

خودروهایی از قبیل وانت بار (مانند وانت پیکان و یا وانت نیسان) ، کامیون ، خاور که جهت حمل بار و جابجایی لوازم و اثاث در شهرها و یا روستاها مورد استفاده قرار می گیرند. این ماشین ها هر یک دارای ظرفیت متغیری به منظور حمل اساب ها هستند و قدرت بالایی برخوردار می باشند.

7. آیا امکان حمل بار به شهرستان نیز وجود دارد؟

بله. تیک بار در این زمینه نیز فعالیت دارد و با خیال راحت می توانید بار و وسایل مورد نظر خود را با استفاده از بهترین سرویس ها و امکانات تیک بار به شهرستان بفرستید. یکی از برترین خدمات باربری تهران در شرکت تیک بار ، حمل بار به شهرستان می باشد.

8. آیا به سلامت رسیدن بار و اثاثیه به مقصد را تضمین می کنید؟

باز هم پاسخ ما مثبت است. بله، شرکت باربری تهران تیک بار با بهترین کیفیت، رساندن بار و اثاثیه شما به مقصد را کاملا تضمین می کند. علاوه بر این شما می توانید با دریافت بیمه نامه باربری از بابت هرگونه آسیب به اسباب اثاثیه خود خیالتان راحت شود.

9.برای بسته بندی وسایل اسباب کشی چه کار باید کنم؟

جهت بسته بندی اثاثیه هم می توانید خودتان اقدام به این کار کنید (با استفاده از جعبه و کارتن) و یا از همکاران ما بخواهید که این کار را در اسرع وقت برای شما انجام بدهند. خدمات بسته بندی اثاثیه شرکت تیک بار با استفاده از تجربه بالا و همچنین بهره گیری از برخی وسایل بسته بندی به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

10.تعداد کارگرهای حمل بار چقدر است؟

بنا به نیاز مشتریان و میزان بارهایی که حمل می کنند، این تعداد ممکن است متغیر باشد. علاوه بر این متغیر های دیگری از جمله میزان وسایل ، تعداد طبقات محل خروج و ورود و… نیز در تعداد کارگرها نقش مستقیم دارند.

11.جهت بسته بندی از چه وسایلی استفاده می شود؟

جهت اطلاع از نحوه بسته بندی اثاثیه می توانید به مقالات ، و مراجعه نمایید.

12.اتوبار تهران تیک بار در کدام مناطق تهران فعال است و شعبه دارد؟

در بسیاری از نقاط شهر تهران این شرکت دفاتر و شعبه های مختلف دارد. از جمله ، ، که در صورت نیاز می توانید با هر شعبه تماس گرفته و با همکاران ما مشورت کنید.

13.قیمت باربری چقدر است؟

بنا به مسافت لازم جهت رساندن و حمل بار، تعداد پرسنل مورد نیاز، استفاده از خدمات بسته بندی، محل مقصد و عوامل دیگر این نرخ ها محاسبه خواهد شد. هزینه باربری شامل فاکتورهای مختلفی است که جهت اطلاع از آن می بایست با کارشناسان باربری تهران در ارتباط باشید.

14. بیمه باربری چیست؟

بیمه ای است که بین بیمه گر و بیمه گذار صورت می گیرد و معمولا جهت حمل کالاهای حساس به نقاط دوردست و یا جهت فریت و کارگو، قرارداد آن بسته می شود.

15.آیا امکان رزرو سرویس ها از قبل وجود دارد؟

بله. در صورت نیاز می توانید با همکاران ما در تماس باشید و جهت اسباب کشی و حمل بار از قبل هماهنگ کنید.این کار برای زمان های اوج شلوغی در زمینه اسباب کشی ، بهترین قدم جهت اثاث کشی می باشد.

16. اگر خودم بخواهم وسایلم را بسته بندی کنم، چه کار باید انجام بدهم؟

جهت اینکار باید در ابتدا کارتن و جعبه های مورد نیاز برای اسباب و اثاثیه ای که قرار است حمل شوند را خریداری کنید. سپس به دقت وسایل را در کارتن ها و جعبه ها گذاشته و بسته ها را به دقت ببندید و چسب بزنید. در صورتی که وسایل شکستنی در هر یک از جعبه ها گذاشتید، فضای خالی آنرا با بااستفاده از موادی مانند فوم پر کنید. روی این کارتن ها حتما بنویسید که شکستنی هستند.

17.از چه کارتن هایی جهت اسباب کشی باید استفاده شود؟

بهترین نوع کارتن های پنج لایه و درجه یکی که در بازار موجود هستند و براحتی می توان آنها را سفارش داد. همچنین می توانید کارتن های مورد نظر خود را از شرکت های باربری تهران دریافت نمایید.

18.آیا شرکت ها و یا سازمان ها هم می توانند از خدمات باربری استفاده کنند؟

منبع : لیست باربری های کرج

دکمه بازگشت به بالا