عمومیکسب و کار ایرانی

نکات ضروری قبل از باربری و حمل بار که باید بدانید

شاید برای شما هم رخ داده باشد که برای جابجایی اثاثیه منزل به دنبال یک دفتر حمل بار با قیمتی مناسب بوده اید، اما به دلیل وجود باربری های دیگری که در سطح شهر هستند و قیمت های عجیب و غریبی را ازائه می دهند. در این مقاله قصد داریم به 10 نکته مهم انتخاب باربری مناسب اشاره کنیم تا بدانید در انتخاب یک دفتر حمل بار باید به چه مواردی دقت نمایید. نکته مهم انتخاب یک شرکت با کیفیت و با قیمت مناسب پشتیبانی آن است. پس در ادامه با ما همراه باشید. تعرفه های باربری را نیز در سایت https://hasasbar.ir/ قرار داده ایم تا از این بابت اطلاع کافی داشته باشید.

10 نکته مهم انتخاب باربری مناسب به چه مواردی بستگی دارد؟

1. سابقه دفتر باربری

در بیشتر اوقات ممکن است برای انتخاب شرکت باربری نتوانیم تصمیم راحتی را بگیریم. به دلیل اینکه ارزش کالای ما چند صد میلیون تومان می تواند باشد. بهترین و مورد اعتمادترین راه برای اینکه بدانیم آن شرکت یا دفتر حمل بار معتبر می باشد یا نمی باشد داشتن کد باربری می باشد. کد باربری معمولا عددی 2 الی 3 رقمی است که به دفاتر حمل بار ارائه می شود که زیر نظر اتحادیه باربری خواهند بود. یکی دیگر از راه های اعتماد به دفتر باربری، خواندن نظرات در سایت و یا شبکه های اجتماعی آن دفتر باربری می باشد.

2. پرسش از دوستان

یکی از نکات مهم در انتخاب باربری پرسیدن از دوستانی است که با آن مجموعه همکاری داشته اند. بهترین پیشنهادها همیشه از طرف کسانی است به آن ها اعتماد دارند.

3. قیمت مناسب دفتر حمل بار

از نکات بسیار مهم که افراد در انتخاب شرکت باربری به آن توجه بسیاری دارند قیمت مناسب باربری در ارائه آن خدماتی است که ارائه می دهد. نکته ای که مهم می باشد انتخاب دفتر باربری با کیفیت و قیمت مناسب است. اما باید توجه داشته باشید که قیمت های ارزان به این معنی نیست که می توانیم به آن ها اعتماد کنیم. بهتر است قبل از انتخاب باربری مناسب، درباره صحت و کیفیت خدمات آن تحقیق نمایید.

4. انتخاب ماشین باربری مناسب

انتخاب ماشین دیگر موردی است که باید به آن توجه نمایید. باید یادآور باشید که انتخاب خودرو به دلایل مختلفی بستگی دارد. اعم از نوع وسایل برای حمل، مسافت مورد نظر و شرایط آب و هوایی.

مواردی که باید در این مورد به آن دقت نمایید به شرح ذیل می باشد.

  • مقدار فضای خالی در خودرو باعث می شود وسایل به یکدیگر برخورد کنند و آسیب ببینند.
  • در بعضی مواقع خودروهای بزرگ با ممنوعیت تررد مواجه هستند.
  • توجه داشته باشید که هزینه خودروهای باری با یکدیگر متفاوت می باشد.
  • انتخاب خودروی بزرگ در بعضی مواقع باعث می شود نتوانید در کوچه ها به راحتی عبور کنید و ممکن است مسافت طولانی وسایل خود را به سختی حمل نمایید. و خستگی کارگران موجب می شود آسیب به وسایل وارد شود.

5. ارائه بیمه و بارنامه

توجه داشته باشید برای حمل کالا حتما به شرکت هایی اعتماد کنید که دارای کد باربری می باشند و برای حمل اثاثیه، بیمه و بارنامه را به شما تحویل دهند. تا در صورت نیاز بتوانید بیمه و بارنامه را به پلیس راه تحویل دهید. یکی دیگر از مزیت داشتن بیمه و بارنامه خطرات متعددی است که در حین جابجایی امکان دارد رخ دهد. خطراتی از قبیل تصادف، آتش سوزی و … که با داشتن بیمه و بارنامه بر عهده موسسات حمل و نقل می باشد. وجود بیمه نامه موجب ایجاد اطمینان و آسودگی مشتری می شود.

6. سرعت مناسب باربری

نکته مهم دیگری که باید رعایت کرد سرعت مناسب باربری برای ارسال خودرو به محل بارگیری می باشد که بسیار اهمیت دارد.

7. نیروی مجرب

استفاده از نیروی مجرب باعث می شود دقت بالایی در بارگیری داشته باشد و همین دقت بالا باعث می شود تا از بروز صدمات احتمالی جلوگیری شود. با بهره گیری از نیروی آموزش دیده کالاهای مد نظر در کمال آرامش و امنیت جابجا می شوند.

8. دقت و کیفیت مناسب باربری

یکی از مسائل مهمی که باید در انتخاب باربری به آن توجه داشته باشید کیفیت باربری و دقت بالای رانندگان آن است که از آسیب خوردن به وسایل هایتان جلوگیری می کنند و نکته مهمی که دارد از لوازم مخصوص برای حمل بار استفاده می کنند تا به صورت ایمن بسته شوند.

9. پرسش از آژانس املاک

یکی از راه هایی که می توان به یک آژانس حمل بار اعتماد کنیم، پرسیدن از آژانس املاک می باشد. زیرا طبق معاملاتی که در دفاتر آن ها انجام می شود به صورت مکرر می توان گفت با دفاتر خدمات حمل بار کار می کنند و آشنایی دارند که کدام موسسه حمل بار خدمات مناسبی را ارائه می دهد.

10. اعتماد به خود

بهترین انتخاب در لحظه ای که از موارد بالا نمی توان استفاده کرد، اعتماد به غریزه خودمان است. غریزه انسان در مواقع خاص و ضروری بهترین تصمیم را می گیرد.

حجم باری که باید جابه‌جا شود چقدر است؟

حجم بار نیز در انتخاب ماشین باربری تاثیر دارد. انواع مختلفی از وانت‌های باری تولید می‌شود که هرکدام ظرفیت خاصی دارند و نمی‌توان بیش از ظرفیت تعیین‌شده از آنها انتظار داشت.

برای اینکه مشکلی در حمل بار به‌وجود نیاید حتما پیش از تماس با کارشناس باربری حساس بار از وزن تقریبی کالای خود اطلاع پیدا کنید تا بهترین وانت باری برای شما ارسال شود. در غیر این صورت ممکن است راننده کالای شما را تحویل نگیرد.

کالای مورد نظر چه مسیری را باید طی کند؟

در  باید ها و نبایدهای باربری که به انتخاب خودروی مناسب ختم می‌شود؛ مسافتی که باید طی کرد تا بار را به مقصد رساند نیز اهمیت دارد. اینکه می‌خواهید کالا را در شهر خود تحویل دهید یا به شهری دیگری ارسال کنید؛ زمینه انتخاب خودرو مناسب خواهد بود.

خودروهایی که برای مسافت‌های درون شهری در نظر گرفته می‌شوند معمولا وانت‌های کوچک باری هستند. اما ماشین‌های تردد بین شهری ظرفیت بیشتری دارند و به‌دلیل اندازه و ابعاد بزرگ، تردد آنها درون شهر می‌تواند برای خودروهای کوچک خطرساز باشد.

بسته ‌بندی کالا پیش از رسیدن وانت باربری

در باید ها و نبایدهای باربری لازم است به بسته ‌بندی درست و اصولی کالا پیش از رسیدن وانت باربری نیز اهمیت داد. البته برخی باربری‌ها خدمات بسته‌بندی را نیز ارائه می‌دهند که این شرایط قطعا هزینه‌ اضافه‌ای برای شما به‌همراه دارد.

اگر با نحوه درست بسته‌بندی محصولات و کالاها آشنا هستید به‌طوری‌که در طول مسیر هیچ آسیبی به آنها نرسد، بهتر است این کار را خودتان پیش از آمدن وانت باربری انجام دهید. در غیر این صورت نیز کافی‌است با پرداخت هزینه بیشتر، از راننده بخواهید در این فرآیند به شما کمک کند.

باید ها و نبایدهای باربری در قیمت اشیاء و بیمه کردن آنها

یکی از مزایای مهم استفاده از خدمات باربری شرکت‌های مجوز دار، بیمه کردن لوازم و کالاهای مختلف است. شما با پرداخت مبلغی ناچیز می‌توانید اشیاء قیمتی خود را بیمه کنید تا در صورت بروز هرگونه آسیب، خسارت لازم را از بیمه دریافت کنید.

مبلغ پرداختی بابت بیمه با توجه به ارزش کالای شما مشخص می‌شود. هر چه کالا با ارزش‌تر باشد قطعا باید هزینه بیشتری برای بیمه‌کردن بپردازید. فقط توجه داشته باشید حین تماس با کارشناس حتما قیمتی بودن کالا را به آنها یادآوری کنید.

نکته‌ ی دیگری که در باید ها و نبایدهای باربری باید به آن توجه کرد، وجود عدم قراردادن اشیاء قیمتی مانند طلا، جواهرات، پول نقد و اسناد در کارتن‌های بسته‌بندی دیگر وسایل است. در این شرایط شرکت باربری هیچ مسئولیتی در قبال اشیاء باارزش شما نخواهد داشت.

کالاهای ممنوع در باربری را بشناسید

باربری‌های دارای مجوز معمولا از حمل بارهای غیرقانونی و ممنوع اجتناب می‌کنند. شما باید نوع کالای خود را بشناسید یا پس از تماس با کارشناس باربری، نسبت به قانونی بودن وسایل مطمئن شوید.

اگر تعداد بار شما زیاد است حتما پیش از بسته ‌بندی همه کالاها در یک یا چند کارتن، نسبت به مجاز بودن همه آنها اطمینان حاصل کنید. برخی موارد غیرمجاز شامل مواد منفجره و مواد محترقه است.

برنامه ریزی برای اسباب کشی |بسته بندی قابلمه در اسباب کشی

از حمل وسایل سنگین خودداری کنید

در باید ها و نبایدهای باربری به این نکته نیز می‌رسیم که حمل وسایل سنگین نباید توسط افراد متفرقه انجام شود. با این کار علاوه ‌بر اینکه احتمال دارد به وسایل آسیب وارد شود، ممکن است گرفتگی عضلات یا کمردرد نیز برای فرد به‌وجود بیاد.

افرادی که در این کار تخصص دارند با نحوه درست بلندکردن اجسام سنگین آشنا هستند و می‌توانند بدون اینکه آسیبی به کمر خود یا وسایل وارد کنند به‌خوبی آنها را به محل دیگری انتقال دهند.

باید ها و نبایدهای باربری چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟ با مطالعه قوانینی که در باربری وجود دارد متوجه می‌شویم پیش از هر چیز باید نوع ماشینی که قرار است بار را جابه‌جا کند مشخص کنیم. البته برای انتخاب ماشین لازم است از کارشناسان باربری کمک بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا