عمومیکسب و کار ایرانی

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام ۳۱۵

چرا گیربکس ام وی ام ۳۱۵ زوزه میکشد؟ رفع زوزه گیربکس

در بسیاری از موارد خریداران خودروها چه با گیربکس دستی و چه اتوماتیک با صداهای ناهنجاری که به زوزه معروف است مواجه می‌شوند. اما قبل از تعمیر گیربکس ام وی ام 315 باید بدانید چرا گیربکس زوزه میکشد ؟

سر و صدا اولین علامت هشدار دهنده مشکل در گیربکس اتوماتیک است. هر چه زودتر مشکل برطرف و اصلاح شود، قطعات کمتری تحت تأثیر قرار می گیرد و تعمیرات گیربکس هزینه کمتری را شامل میشود. سایش دنده ها و شفت شایعترین علت ایجاد صدا است. این موارد در ابتدا فقط کوچک هستند. اما به تدریج بزرگتر می شوند و هرچه رشد می کنند، نقص ها باعث ایجاد سر و صدای بیشتری می شوند.

تا زمانی که آن را تجربه نکرده باشید، درک اینکه چقدر یک چرخ دنده خراب می تواند صدا ایجاد کند دشوار است. نحوه شنیدن صدا توسط یک شخص بسیار متفاوت از شنیدن صدای مشابه توسط یک متخصص تعمیر گیربکس اتوماتیک است. زوزه کشیدن گیربکس در مدت زمان کوتاهی میتواند بسیار بلند شود و می تواند نشان دهنده آسیب به دنده ها باشد. با سایت پاور گیربکس در ادامه مقاله همراه باشید تا در این بره بیشتر بدانید.

چرا گیربکس زوزه می کشد؟

شاید بدانید که زوزه کشیدن گیربکس، یکی از شایع ترین مشکلات گیربکس های اتوماتیک می باشد. همان طور که می دانید گیربکس اتوماتیک یکی از مهم ترین قسمت های خودرو است. گیربکس از تعدادی چرخ دنده مختلف تشکیل شده است.

هر یک از این چرخ دنده ها نیز نیرو و گشتاور مخصوصی را انتقال می دهند. در واقع گیربکس ها به طور مداوم می چرخند و فعالیت می کنند. همین چرخش های طولانی و فعالیت مداوم سبب ایجاد شدن اصطکاک بین دنده های گیربکس می شود.

برای از بین بردن این اصطکاکی که ایجاد می شود و هم چنین جهت افزایش عمر گیربکس، باید گیربکس و چرخ دنده هایش را توسط یک روغن گیربکس استاندارد و با کیفیت به صورت کامل روغن کاری کنید. فراموش نکنید که روغن کاری کامل گیربکس نه تنها سبب افزایش عمر این قطعه از خودرو می شود، بلکه عملکرد آن را نیز بهبود می بخشد. دراین مطلب دلایلی که منجر به زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک را شرح می‌دهیم:

  • کم بودن روغن گیربکس
  • خرابی کلاچ
  • خرابی بلبرینگ
  • خرابی شافت ورودی بلبرینگ
  • خرابی بلبرینگ چرخ

دلایل زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک

ایجاد صدای زوزه از گیربکس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکی از آن‌ها تیز شدن دنده‌ها به خاطر کارکرد بالا است. زوزه کشیدن گیربکس در خودروهای نو معمولا شنیده می‌شود و این مورد عمدتا به سه دلیل می‌تواند باشد. یکی از آن‌ها کیفیت ذاتی گیربکس است که به دلیل کیفیت پایین باعث زوزه کشیدن می‌شود. دیگری کیفیت بد مونتاژ و در نهایت عدم درگیری صحیح سطوح چرخ‌دنده‌ها با یکدیگر است.

کم بودن روغن گیربکس

برای هر دو گیربکس دستی و اتوماتیک، دلیل اصلی زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک کم بودن روغن گیربکس است. اگر مایع روغن خیلی کم باشد، اجزای داخلی گیربکس به درستی روغن کاری نمی شود. آنچه شما می شنوید در واقع اصطکاک بین آن قسمت ها است و می تواند منجر به آسیب قابل توجهی شود. اگر مایع روغن گیربکس کم است، توصیه می شود نشتی آن را نیز بررسی کنید.

دلایل زوزه گیربکس + تشخیص صدای گیربکس

گیربکس اتوماتیک با اینکه رانندگی را بسیار آسان کرده، اما مشکلاتی هم به همراه دارد که باعث می شود رسیدگی و مراقبت زیادی را صرف آن کنید. یکی از این مشکلات که بسیار شایع هم هست، زوزه کشیدن گیربکس است. شاید بتوان گفت این اولین نشانه از گیربکس است که می گوید نیاز به بررسی، ارزیابی و تعمیر دارد. البته زوزه کشیدن فقط مختص نوع اتومات نیست و در گیربکس دنده ای هم وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا باعث خرابی و خسارت می شود. در مرکز ریمپ کریمی تیونینگ، تمامی کارهای مربوط به تعمیر، ریمپ، آپدیت و… گیربکس اتومات و گیربکس دنده ای با ضمانت انجام می شود.

آشنایی با عملکرد گیربکس

گیربکس دارای تعدادی دنده و چرخ دنده است که همیشه در حال چرخش و فعالیت می باشند. در واقع کار گیربکس انتقال نیرو و گشتاور معینی است که با همین چرخ دنده ها انجام می شود و این دنده ها دائم با یکدیگر درگیر هستند. چرخش مداوم و تماس و برخورد دنده ها با یکدیگر باعث ایجاد اصطکاک در اجزای گیربکس می شود که می تواند عمر آن را به شدت کاهش دهد (در صورت خشکی گیربکس) و باعث ایجاد سر و صدا در گیربکس می شود که این صداها مثل زوزه کشیدن به گوش می رسد.

چرا گیربکس زوزه می کشد؟

  1. خرابی و شکستن دنده ها
  2. خرابی مجموعه دنده سیاره ای
  3. خرابی دنده های دیفرانسیل
  4. تیز شدن دنده‌ ها به دلیل سایش زیاد
  5. ساییده شدن دنده ها و شفت
  6. کمبود روغن گیربکس یا نشت روغن از آن
  7. شل شدن کلاچ
  8. خرابی بلبرینگ
  9. خرابی شفت ورودی بلبرینگ

دلیل سوت کشیدن و جرینگ جرینگ کردن گیربکس

 صدای جرینگ جرینگ از گیربکس می تواند به خاطر لقی محورها و یا هزارخاری دنده های آن باشد. ضمناً صدای سوت مداومی که ممکن است از گیربکس به گوش برسد هم می تواند به دلیل خرابی یا خشکی بلبرینگ ها باشد.

اصطلاح آب هویچ گرفتن گیربکس

این صدا موقع دنده عوض کردن به گوش می رسد و یعنی اینکه دنده ها در موقع درگیری با هم سرعت یکسانی ندارند. همچنین مواردی مثل: تنظیم نبودن کلاچ، انتخاب دنده نامناسب با شرایط، تنظیم نبودن اهرم دسته دنده، تعویض بی موقع دنده، خرابی غلاف کشویی، برنجی ها و ماهک هم می تواند دلیل ایجاد این صدا در گیربکس باشد.

علت زوزه کشیدن در خودروهای صفر کیلومتر و کارنکرده

اگر خودروی صفر و کارنکرده یا کم کارکرده سر و صدا داشته باشد، دلیل آن فقط در کیفیت پایین خودروست. متاسفانه راه حلی هم برای برطرف کردن ندارد زیرا گیربکس از نوع خوب و استانداردی نبوده و یا مونتاژ آن بد و ضعیف بوده است. البته ممکن است به تدریج و کمی کارکرد بیشتر، صدای گیربکس برطرف شود و نیازی به کار دیگری نباشد.

روش تشخیص صدای زوزه گیربکس از دیفرانسیل

اول از همه باید خودرو را به مسیر خلوت و طولانی ببرید تا خطری هنگام تست خودرو وجود نداشته باشد و تمرکزتان به هم نریزد. در یک جاده خشک حرکت کنید و تمام شیشه ها را بالا دهید و بخاری یا کولر را هم خاموش کنید. هر یک از مواردی که در پایین گفته شده را تست کنید:

  1. شنیده شدن صدای زوزه هنگام تعویض دنده زمانی که دنده سبک است: صدای گیربکس
  2. شنیده شدن صدای زوزه هنگام زمانی که سرعت بالای 80 کیلومتر است: صدای دیفرانسیل
  3. با فشردن و نگه داشتن کلاچ، صدای زوزه قطع نمی شود و همچنان به گوش می رسد: صدای دیفرانسل (اگر با نگه داشتن کلاچ صدا قطع شد، می تواند از گیربکس باشد)
  4. با حرکت در سراشیبی، دنده را خلاص کنید و صدا باقی بماند: صدای دیفرانسیل
  5. شنیده شدن صدا با تعویض دنده: صدای گیربکس

نکته:

قطعا وقتی صدای غیرمعمولی از خودرو به گوش می رسد، بهترین کار این است که در اسرع وقت آن را به یک متخصص نشان دهید تا با قطعیت دلیل آن را بررسی نماید. تشخیص اینکه مشکل از کجای خودروست برای یک تعمیرکار ماهر، بسیار ساده است و نیازی به این دردسر کشیدن ها برای شما نیست.

مراقبت از گیربکس و جلوگیری از به صدا افتادن آن

ستفاده از روغن گیربکس باکیفیت و خوب (چرخ دنده ها برای اینکه به خوبی و روان کار کنند، باید روغن کاری شوند تا اصطکاک آنها کم شود. وگرنه آسیب می بینند و می شکنند که دیگر قابل تعمیر نیست). گاهی اوقات صدای گیربکس با استفاده از یک مکمل گیربکس رفع می شود.

ما در تهران گیربکس، آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه ریمپ و تیونینگ خودروهای داخلی و خارجی به شما مراجعه کنندگان عزیز هستیم. ریمپ ایسیو مزایای فوق العاده ای دارد که می توانید از آن برای بهبود کیفیت خودرو و رانندگی با آن و کاهش مشکلات و خرابی های قطعات و موتور بهره ببرید. همچنین ریمپ ایسیو تاثیر زیادی در بهبود عملکرد گیربکس دارد ضمن اینکه آپدیت گیربکس (برنامه گیربکس) هم یک اقدام ضروری برای ارتقای خودروست.

تعمیرات تخصصی گیربکس ام وی ام 315 + هزینه تعمیرات گیربکس آن

تعمیر گیربکس ام وی ام 315 یکی از خدمات تخصصی آنلاین گیربکس میباشد. شما میتوانید برای بازدید رایگان گیربکس یا انجام تعمیرات آن با ما تماس بگیرید. ما در مجموعه خود خدمات مختلفی را برای تعمیر گیربکس ام وی ام 315 انجام میدهیم. تمام سعی دست اندرکاران مجموعه آنلاین گیربکس این است که خدمات خود را به بهترین شکل و با منصفانه ترین هزینه ممکن انجام دهند. تمامی مهندسان تیم آنلاین گیربکس، از مهندسان دوره دیده در خارج از کشور هستند و به تمامی گیربکس های تسلط کامل دارند. از این رو میتوانید با خیالی آسوده “تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315” خود را به دست مهندسان ما بسپارید.

تعمیر گیربکس ام وی ام 315 شامل خدماتی همچون :

  • تعمیر گیربکس ام وی ام 315
  • سرویس دوره ای گیربکس ام وی ام ۳۱۵
  •  تعویض روغن گیربکس ام وی ام 315
  • بازدید فنی گیربکس ام وی ام 315 با یک سال گارانتی
  • عیب یابی و نمایش ایراد گیربکس ام وی ام ۳۱۵ به صورت رایگان
  • مشاوره صحیح رانندگی با گیربکس اتوماتیک ام وی ام 315 میباشد.

مهندسان و تعمیرکاران آموزش دیده در زمینه تعمیر گیربکس ام وی ام ۳۱۵

تمام تعمیرکاران و مهندسان آنلاین گیربکس، دوره های تخصصی تعمیرات گیربکس را در خارج از کشور گذرانده اند؛ لذا تمامی آنها به تشخیص و تعمیر ایراد به وجود آمده در تمامی خودرو ها مسلط هستند. شما میتوانید با اطمینان بالا تعمیرات گیربکس ام وی ام 315 خود را به دست ما بسپارید.

قطعات اصلی گیربکس ام وی ام ۳۱۵

ما در مجموعه آنلاین گیربکس از قطعات و لوازم اصلی گیربکس ام وی ام 315 استفاده می کنیم. این قطعات به دلیل کیفیت بالا و طراحی دقیقشان بهترین قطعات برای گیربکس ام وی ام 315 شما می باشند.

تست و عیب یابی رایگان گیربکس اتوماتیک ام وی ام ۳۱۵

در صورتی که احساس میکنید گیربکس ام وی ام 315 شما دچار ایرادی شده و نیاز به بازبینی دارد، ما به طور رایگان ایراد گیربکس شما را پیدا میکنیم.

درباره ام وی ام 315 پلاس

شرکت مدیران خودرو با تکیه بر موفقیت های کسب شده در سهم بازار و میزان فروش نسل های قبلی ام وی ام ۳۱۵ تصمیم بر عرضه نسل سوم این محصول گرفت که در مقایسه با نسلهای قبلی و خودروهای هاچبک داخلی دارای مزیت های رقابتی قابل قبولی است.

۳۱۵ جدید با نام ۳۱۵ پلاس، تغییراتی در نمای جلو داشته است. طرح سپر جلو و جلو پنجره که ظاهر مدرن تری را به خودرو بخشیده و این تغییر کاملا بر چهره خودرو ملموس می باشد. در نمای جانبی نیز رینگ های ۱۵ اینچی با طراحی جدید جلوه خاصی را به خودرو داده است و وجود راهنما بر روی آینه های جانبی نیز از جمله تغییرات در بخش طراحی خودرو است.

اما با ورود به نمای داخلی، شما کاملا با فضایی مشابه با ام وی ام ایکس ۲۲، مینی کراس پرطرفدار بازار روبرو می شوید، داشبورد ، صندلی ها و رنگ پوشش داخلی برای ۳۱۵ پلاس جدید و برای مشتریان ایرانی آشنا و مثبت است. ارگونومی صندلی ها راحت تر و مناسب تر شده است و پوشش چرمی و دو رنگ آن حس بهتری را ایجاد می کند.

مشخصات فنی ام وی ام 315 پلاس

پیشرانه به‌کاررفته در ام وی ام ۳۱۵ جدید ۴ سیلندر با آرایش خطی است و ۱۴۹۷ سی‌سی حجم دارد. ام وی ام ۳۱۵ قابلیت تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارا است. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های ۳۱۵ plus  از گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفاده‌شده است و گیربکس ۵ سرعته دستی هم برای خریداران این ماشین در دسترس است ولی در کل از نظر شتاب و کشش حتی با گیربکس دستی هم ام وی ام ۳۱۵ plus ماشین قابل قبولی نیست.

آپشن ها و امکانات ام وی ام 315 پلاس

امکانات و آپشن های استفاده شده در این خودرو عبارت اند از :

  • استفاده از فرمان برقی EPS
  • گیربکس 4 سرعته اتوماتیک
  • طرح جدید فرمان
  • کروز کنترل
  •   سیستم کنترل فشار باد لاستیکهای خودرو TPMS
  • سانروف برقی دوحالته
  • چراغ های جلو اتوماتیک
  • سیستم کنترل پایداری ESP

و تغییر کامل تم داخل خودرو به دو رنگ نارنجی و مشکی شامل داشبورد و صندلی های  جدید بکار رفته و تغییرات ظاهری مانند تغییر در جلو پنجره، سپر جلو، اضافه شدن دی لایت، به روز رسانی طرح گرافیکی چراغ های جلو، طرح جدید رینگ های اسپرت می باشد. مجموعه تغییرات مذکور می تواند رفاه بالاتری را برای مشتریان فراهم آورد.

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام 315

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام 315 یکی از سوالات متداول صاحبان این خودرو است. واقعیت این است که هزینه تعمیرات چنین خودرویی به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اگر مشکل بسیار جدی باشد، باید گیربکس به طور کامل پیاده شده و فرآیند تعمیر – البته پس از تایید شما – آغاز شود.

تمام تلاش متخصصان ما تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما در سریع ترین زمان ممکن با کم ترین هزینه ممکن است. تلاش میکنیم تا حد امکان اگر قطعه ای نیاز به تعویض ندارد، تعویض نکنیم و تنها با سرویس قطعه مشکل گیربکس را رفع کنیم. به طور کلی باید برای تعیین قیمت و دستمزد تعمیرات، گیربکس خودروی شما باید توسط دستگاه تست شود و پس از تعیین مشکل اصلی، پس از تایید شما، فرآیند تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی شما آغاز میشود.

مرجع: tehran gearbox

دکمه بازگشت به بالا