عمومیکسب و کار ایرانی

کدام طراحی داخلی را برای فروشگاه خود انتخاب کنیم؟

طراحی داخلی مسکونی از عوامل تاثیر گذار در ایجاد آرامش می باشد. یک طراحی داخلی منزل مناسب شامل استفاده بهینه از فضا و همگام سازی آن با رنگ، نور می شود.

ایجاد فضایی گرم و دلنشین با طراحی داخلی مسکونی در شرکت طراحی داخلی مهران طاهری

طراحی داخلی منزل صنعتی از علم و هنر بوده که هدف از آن ایجاد فضایی گرم و مطمئن برای خانواده است.از آنجا که بیشترین زمان عمر ما در مسکونی سپری می شود لذا طراحی داخلی مسکونی می تواند از عوامل تاثیر گذار شادابی و نشاط اعضای خانواده و سلامت روان باشد.

اهمیت طراحی داخلی منزل مسکونی

یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون، در بخش طراحی داخلی مسکونی می باشد؛ چرا که بیشتر عمر یک فرد در مسکونی می گذرد و از نظر روان شناختی ایجاد فضایی توام با آرامش و دلنشین تاثیر بسزایی در آرامش روح و روان و افزایش عملکرد فرد و در نتیجه بازدهی رفتاری دارد. طراحی داخلی منزل نمایان گر جهان درون شماست. محیطی شلوغ که رنگ بندی نا مناسبی دارد، از جمله عواملی است که می تواند در تضعیف روحیه، عدم شادابی و احساس افسردگی نقش داشته باشد.

دکوراسیون داخلی منزل ترکیبی از همگام سازی اشیا، رنگ و نور است که تلاش می کند محیطی آرام و امن و متناسب با سلیقه را برای افراد رقم بزند. ایجاد هارمونی زیبا و مناسب از چیدمان لوازم ، رنگ آمیزی و نور پردازی خوب از اولویت های اصلی طراحی داخلی منزل می باشد. یک طراحی داخلی خوب و سازماندهی شده می تواند یک فضای کوچک را با ایده ای خلاقانه و نو تبدیل به محیطی شیک و زیبا نماید.

طراحی داخل مسکونی از کف پوش تا سقف با گروه مهران طاهری

دکوراسیون و طراحی داخلی منزل می تواند شامل انتخاب نوع کف پوش تا نحوه چیدمان، اساس نور پردازی و استفاده از هنر رنگ شناسی شود. اولین گام در طراحی داخلی منزل توجه لازم به اتاق نشیمن یا پذیرایی می باشد. به دلیل فعالیت عمده و گذراندن بیشترین زمان افراد در اتاق نشیمن طراحی مناسب دکور در آن اهمیت دو چندانی دارد.

استفاده از مبلمان مناسب و نشیمن های جا دار و راحت در درجه اول و نحوه چینش اشیا با هدف استفاده بهینه از محیط از عوامل مهم در طراحی منزل است. یک طراحی داخلی زیبا در اتاق نشیمن باعث ایجاد حس راحتی و خوشایند مطلوبی در مخاطبین گشته و حس مهمان نوازی را در مهمانان دو چندان می کند. طراحی داخلی اداری یک نیاز اساسی برای راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای است. با کمی مطالعه در زمینه طراحی داخلی اداری و کمی خلاقیت شاهد تغییرات زیادی خواهید بود.

نکات طلایی در طراحی داخلی اداری

محل کار یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین جنبه های زندگی است. به کارگیری سبک طراحی داخلی اداری در محیط کار شما نه تنها کارایی شما و همکارانتان را افزایش می دهد، بلکه ارزش بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کند. از این رو امروزه طراحی و دکوراسیون دفاتر و ادارات در شرکت ها و سازمان های مختلف اهمیت زیادی پیدا کرده است. اگر به دنبال منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی داخلی اداری هستید، با ما همراه باشید.

رنگ های مناسب برای طراحی فضای اداری چیست؟

بهتر است توجه داشته باشید که فضای داخلی دفتر نباید مثلاً مانند کافه یا رستوران باشد. طراحی داخلی فضای اداری باید خنثی و کمی جدی باشد. هنگام طراحی دفتر خود، بهتر است الگوهای مینیمال را انتخاب کنید و از رنگ های خنثی استفاده کنید.

معمولاً استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی با رنگ های دیگر در مقادیر کم به عنوان رنگ مکمل قابل قبول است. بهتر است بسته به نوع کاری که انجام می دهید، رنگ های مکمل را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر دفتر شما یک شرکت هواپیمایی است، استفاده از آسمان آبی برای طراحی دفتر ممکن است مناسب باشد.

طراحی داخلی و نورپردازی اداری مناسب برای فضای اداری با مهران طاهری

نورپردازی مناسب در طراحی داخلی ساختمان اداری بسیار مهم است. کیفیت روشنایی از آن جهت حائز اهمیت است که داشتن نور کافی و مناسب در محیط کار، هم کارایی کارمندان را افزایش می دهد و هم در احساس مشتریان نسبت به دفتر شما بسیار موثر است. یک محیط روشن به افراد در آن فضا حس اعتماد به نفس و آرامش بیشتری نسبت به یک محیط کم نور می دهد.

برای رسیدن به دکوراسیون اداری مدرن، بهتر است محیط را با توجه به تم رنگی فضا نورپردازی کنید و تا حد امکان از نمایش فضای رنگارنگ و شلوغ خودداری کنید. به یاد داشته باشید که هر چه محل کار خلوت تر و آرام تر باشد، شفافیت و اطمینان بیشتری به کارمندان و مشتریان می دهد. دکوراسیون داخلی مغازه در جلب نظر مشتریان برای ورود به مغازه و فروش اجناس تأثیر زیادی دارد و باید در انتخاب نوع دکوراسیون داخلی دقت کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و ترفندهای جذب مشتری

طراحی داخلی مغازه امری بسیار مهم است. زیرا ویترین مغازه رابطی بین مغازه و محیط بیرون بوده و هرچه این رابط بتواند ارتباطی قوی تر با مخاطبان بیرون برقرار نماید، میزان فروش شما نیز بیشتر خواهد بود. در واقع دکوراسیون می‌تواند هم عملکرد مثبت و هم عملکرد منفی بروی کسب و کار شما داشته باشد پس باید در طراحی دکوراسیون نهایت دقت را به عمل آورید.

در طراحی دکوراسیون، چنانچه از یک سازمان‌بندی صحیح استفاده شود می‌تواند توجه مخاطبان را جلب  کرده و به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانید. مواردی همچون رنگ‌بندی ویترین و نورپردازی آن از جمله مهم‌ترین بخش های ایجاد یک ویترین به شمار می‌روند که باید دقت لازم را در انتخاب آن‌ها داشته باشید.  در ادامه موضوعات کلیدی در طراحی دکوراسیون توضیح داده شده است:

محدوده ورودی یک فروشگاه

محدوده ورودی یک فروشگاه ، نخستین فضایی است که مشتریان در آن قدم می‌گذارند . مرزی که مشتریان را از دنیای بیرون جدا کرده و به فروشگاه شما می‌کشاند. اینجاست که دکوراسیون  شامل نورپردازی، چیدمان اجناس در ویترین و رنگ‌بندی فروشگاه مورد ارزیابی مشتری قرار می‌گیرد. و در تصمیم مشتری برای ورود به مغازه شما تاثیر می گذارد.

 سمت راست فروشگاه

در آمریکای شمالی طبق تحقیقات انجام شده حدود ٩٠ درصد مشتریان پس از ورود به یک مغازه بی‌اختیار به سمت راست می چرخند، شاید حتی بتوان گفت این واکنش بیشتر مردم است حتی خود شما ، بنابراین نخستین دیواری که پیش روی مشتری قرار می‌گیرد، می‌تواند مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد، پس به آنچه می‌خواهید در این دیوار به نمایش گذارید و نحوه چیدمانشان توجه کنید. در این قسمت، کالاهایی را به نمایش بگذارید که می‌توانند توجه مشتریان را جلب کنند.

ترغیب مشتریان به گشتن در مغازه با شرکت مهران طاهری

این مسئله به فضای فروشگاه شما بستگی دارد، همچنین چیدمان و دکوراسیون داخلی آن باعث می شود که مشتری تصمیم به ماندن و دیدن سایر بخش ها بگیرد یا فضا را ترک نماید. لیکن با علم بر این موضوع که مشتری پس از ورود به سمت راست می‌رود ، می‌توانید با طراحی دکوراسیون داخلی مغازه به طور هوشمندانه یک مسیر از پیش تعیین شده، حجم رفت و آمد مشتریان را در فروشگاه کنترل کرده و اجازه ندهید بخشی از مغازه  بیش از حد شلوغ و بخش دیگر آن خلوت باشد.

به خاطر داشته باشید که قرار است این مسیر مشتریان را به سوی محل خاصی رهنمون سازد، بنابراین باید در انتهای راه ویترینی جالب توجه و چشم‌نواز در معرض دید قرار دهید.

راحتی مشتریان

برای آن که مشتری در مغازه شما احساس راحتی کند،در طراحی مغازه، محل‌هایی برای انتظار و استراحت مشتریان در نظر بگیرید، قرار دادن یک صندلی یا مبل راحتی می‌تواند ایده فوق العاده ای باشد که مشتری را ترغیب می‌کند مدت زمان بیشتری در فروشگاه بماند.

زمانی که مشتریان همراه با فردی که علاقه ‌ای به خرید ندارد، به طراحی مغازه شما مراجعه می کنند، وجود چنین استراحتگاهی می‌تواند برگ برنده ای در دستان شما باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این صندلی ها باید روبروی اجناس باشند تا حتی برای لحظه ای ذهن مشتریان از خرید غافل نشود.

دکمه بازگشت به بالا