داغ شدن تنور انتخابات دلسردی دشمنان را به دنبال دارد

نماینده مردم تهران در گفتگو با آنا؛

داغ شدن تنور انتخابات دلسردی دشمنان را به دنبال دارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد داغ شدن تنور انتخابات گفت: داغ شدن تنور انتخابات دلسردی دشمنان را به دنبال دارد.

احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، درگفت و گو با گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم وفناوری آنا،  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد داغ شدن تنور انتخابات گفت: نظر رهبری همواره براین اساس بوده و در واقع چنین شرایطی باید مطرح شود.

وی افزود: البته‌ایشان هموار بر افزایش مشارکت هوشمندانه مردم تأکید داشتند و این تأکید به مبنای نظری‌ایشان بر می‌گردد.
رئیس فراکسیون مقابله باآسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در واقع در درجه اول پیروی از رهبر معظم انقلاب یک وظیفه است و در درجه دوم از دید علوم اجتماعی این مسأله به بحث مقبولیت نظام‌های سیاسی که با کلمه Legitimacy مترادف می‌شود، مربوط است.

نادری گفت: حضور در انتخابات موجب می‌شود که اصل مقبولیت نظام‌های سیاسی مورد تأکید قراربگیرد. بنابراین هر چقدر این مشارکت بالاتر برود قاعدتاً مقبولیت سیاسی بیشتری از نظام در نزد مردم منعکس می‌شود و این امر دشمنان را بیش از پیش ناامید می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه شفاف‌سازی در رد صلاحیت‌ها نیز می‌تواند به افزاش میزان مشارکت کمک کند، خاطر نشان ساخت: البته باید در اینجا یادآور شوم که بحث رد صلاحیت‌ها در واقع این یک مقوله تخصصی است . هیئت‌های اجرایی که در واقع جمعی از معتمدین هستند که طبق قانون در جلساتی، موضوعات مختلف در مورد نامزد‌ها را بررسی می‌کنند و بعد از آن اعلام نظر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اما در نهایت نظرهیئت‌های نظارت و شورای محترم نگهبان همزمان لحاظ می‌شوند، چرا که این هیئت‌هاز زیر نظر شورای نگهبان فعالیت می‌کنند و جایگاه و نظر شورای نگهبان در این زمینه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نماینده تهران مراحل مختلف تأیید صلاحیت را از جمله امتیازات نظام سیاسی در کشورمان دانست و گفت: در انتخابات راه باز است تا اگر عزیزی در هیئت‌های اجرایی تأیید صلاحیت نشد، به هیئت‌های نظارت استان شکایت کند و در نهایت پس از آن توسط هیئت نظارت مرکزی وشورای نگهبان بررسی شود تا تضییع حقی صورت نگیرد.
وی در بخش دیگر، یکی از مؤلفه‌های مشارکت بالادر انتخابات را بحث تأمین و تعدد نامزد‌ها دانست و گفت: البته مؤلفه‌های دیگری هم وجود دارد از جمله می‌توان به مؤلفه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… اشاره کرد همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا انتخابات پرشوری رقم بخورد.

وی بااشاره به افزایش میزان مشارکت بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده گفت: طبق آخرین نظر سنجی‌ها میزان مشارکت در کشور به بالای ۳۵ درصد و در تهران به بالای ۲۱ درصد رسیده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس این مسأله را نشاندهنده تحولی سیاسی رد این حوزه دانست و گفت: هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم این تحرک افزایش خواهد یافت.

دکمه بازگشت به بالا