بین الملل

آستین: آمریکا به مین‌زدایی مناطقی که اوکراین بمب‌ خوشه‌ای استفاده می‌کند، کمک می‌کند

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «آن‌ها مکان‌هایی را که از آنها استفاده می‌کنند مشخص می‌کنند و تلاش‌های مین‌زدایی را در اولویت قرار می‌دهند. و ما به آنها کمک خواهیم کرد تا این کار را انجام دهند، در جاهایی که شرایط اجازه دهد.»

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی آمریکا به تامین مهمات خوشه‌ای اوکراین ادامه می‌دهد؟ تاکید کرد که او می‌خواهد مطمئن شود که “اوکراین می‌تواند در مبارزه خود موفق باقی بماند.”

آستین با دفاع از تصمیم ارسال مهمات بحث برانگیز به کی‌یف، گفت که اوکراینی ها متعهد شده اند که از آنها فقط در “مکان‌های مناسب” و نه در مناطق پرجمعیت استفاده کنند.

هفته گذشته، آمریکا از بسته کمک نظامی جدیدی برای اوکراین پرده برداری کرد که شامل مهمات خوشه‌ای بود. این اقدام با انتقاد گسترده فعالان حقوق بشر و مخالفت برخی از قانونگذاران آمریکایی مواجه شد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه هشدار داد، ارتش روسیه مجبور خواهد شد از تسلیحات مشابهی علیه نیروهای مسلح اوکراین استفاده کند

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا