بین الملل

ادعای اوکراین در بازپس‌گیری مناطقی در اطراف باخموت

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، گانا مالیار (Ganna Malyar) روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون دولتی کشورش، افزود: اوکراین سه کیلومتر مربع در نزدیکی باخموت را بازپس گرفته است.

معاون وزیر دفاع اوکراین اظهار داشت: نیروهای این کشور بخش‌هایی از اراضی اطراف شهر جنگ زده باخموت را در شرق اوکراین گرفته‌اند اما هیچ پیشروی عمده‌ای در جبهه جنوبی نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: مدافعان ما به پیشروی خود در بخش بردیانسک و ملیتوپل ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در طرف دیگر جنگ، وزات دفاع روسیه نیز امروز اعلام کرد که یک حمله پهپادی دیگر اوکراین به مسکو را با استفاده از جنگ‌افزارهای الکترونیکی خنثی کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که طی هفته‌های گذشته باوجود اینکه جنگ در خطوط مقدم جبهه جنگ میان روسیه و اوکراین ادامه داشته و ده‌ها نبرد از مناطق خطوط مقدم گزارش شده و فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و سایر اهداف در هر دو کشور مورد حمله قرار گرفتند، اما هیچ طرفی توانایی زیادی برای تغییر روند جنگ نداشته، چنانچه این جنگ به جنگی فرسایشی تبدیل شده است.

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا