بین الملل

ادعای اوکراین درباره کشته شدن فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، فرماندهی نیروهای عملیات ویژه نیروهای مسلح اوکراین ادعا کرد در حمله هفته گذشته (جمعه، ۲۲ سپتامبر) به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در «سواستوپول» ۳۴ افسر روس شامل فرمانده این ناوگان کشته و بیش از ۱۰۵ سرباز دیگر زخمی شدند. 

به نوشته «کی‌یف پست»، پیش‌تر گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن دریاسالار «ویکتور سوکولوف» فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه در این حمله منتشر شده بود، اما منابع رسمی اوکراینی آن را تایید نکرده بودند. 

 

منابع خبری جمعه از اصابت یک موشک اوکراین به مقر فرماندهی ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه خبر دادند.  ادعای اوکراین در حالی مطرح شده که وزارت دفاع روسیه جمعه اعلام کرد این حمله باعث مفقود شدن یک نظامی و تخریب بخش‌هایی از ساختمان شد.

این وزارتخانه ابتدا اعلام کرد که این نظامی کشته شده اما بعدا گفت که وی بعد از حمله به شهر بندری سواستوپول مفقود شده است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه‌های پدافندی پنج موشک اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. 

به ادعای کی‌یف پست، تصاویر ماهواره‌ای Planet.com از خسارت گسترده ناشی از این حمله به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه حکایت دارد. به گزارش «اسکای نیوز»، این حمله با استفاده از موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» انگلیس انجام شد. این در حالی است که کی‌یف پیش‌تر متعهد شده بود از تسلیحاتی که غرب در اختیارش گذاشته، برای حمله به خاک روسیه استفاده نکند. 

«کریلو بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین پیش‌تر در مصاحبه با صدای آمریکا مدعی شده بود نُه نفر بر اثر حمله کشته و ۱۶ نفر زخمی شدند. به ادعای وی، فهرست زخمی‌ها شامل افسران ارشد روس از جمله ژنرال «الکساندر رومانچوک» فرمانده نیروهای روسیه در استان زاپروژیا و ژنرال «اولگ تسکوف» می‌شود.

اوکراین که در ضدحملات خود علیه نیروهای روسیه در اوکراین موفقیت چندانی به دست نیاورده، در تلاش است با حمله به مواضع روسیه در شبه‌جزیره کریمه ارتش روسیه را تضعیف کند. 

کریمه یکی از نقاط کانونی برای پشتیبانی حمله روسیه به اوکراین به شمار می‌رود. سواستوپول که پایگاه اصلی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه به شمار می‌رود از اهمیت ویژه‌ای در عملیات‌های دریایی روسیه از زمان آغاز جنگ برخوردار بوده است. 

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا