بین الملل

روسیه: آمریکا و ناتو وارد فاز نهایی طرح استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین شده‌اند

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت: اطلاعات وزارت دفاع روسیه که روز شنبه منتشر شد، به وضوح نشان می‌دهد که واشنگتن، ناتو و متحدانشان به مرحله نهایی طراحی عملیات ساختگی در اوکراین رسیده‌اند و تلاش می‌کنند جامعه بین‌المللی را متقاعد کنند که روسیه استفاده از سلاح های شیمیایی بیولوژیکی

وی افزود: انگیزه های پشت این رفتار روشن است، زیرا جزئیات هولناک همکاری آمریکا و اوکراین در تولید تسلیحات بیولوژیک در اوکراین برای جهانیان فاش شده است. واشنگتن از قبل برای آن آماده بود. زیرا مطمئن بود که این اعمال جنایتکارانه افشا خواهد شد.

زاخارووا ادامه داد: پس از ارائه شواهد، آمریکایی ها نتوانستند به انکار اقدامات خود ادامه دهند و ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی سنا وجود یک آزمایشگاه آمریکایی در اوکراین را تایید کرد.

وی گفت واشنگتن برای اقدامی هولناک آماده می شود که قربانیان آن می تواند ارتش روسیه و جمعیت غیرنظامی اوکراین باشد. مقدمات این مسابقه در اواخر ماه مارس زمانی که کاخ سفید در حال آماده سازی افکار عمومی بود آغاز شد و مجله فارین افرز یادداشتی در مورد توانایی های روسیه در سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی با عنوان “آماده شدن برای اقدام غیرقابل تصور در اوکراین” منتشر کرد.

زاخارووا افزود: علاوه بر این، حضور بازرسان غربی که ماموریت آنها بررسی جزئیات استفاده از سلاح های بیولوژیکی است، فاش شده است. من فقط به دو گروه از این افراد اشاره می کنم، یکی گروه فنی بین المللی در شیمی قانونی که به عملیات مصنوعی در سوریه می پردازد و گروه دیگر سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند است که در زمینه سموم نوع نوویچوک تخصص دارد. این دو سازمان ارزش خود را در همکاری با اربابان آمریکایی خود ثابت کرده اند.

وی همچنین فاش کرد که واشنگتن با سازمان های بین المللی به ویژه صلیب سرخ و سازمان منع سلاح های شیمیایی نیز همکاری می کند و آنها انتظار دارند با اخراج روسیه از این سازمان، “سناریوی سوریه” را نشان دهد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها و شرکای آنها در اروپا این واقعیت را نادیده می گیرند که روسیه حدود 5 سال پیش (تا 27 سپتامبر 2017) سلاح های شیمیایی را به طور کامل کنار گذاشت و این موضوع توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی تایید شده است. کیف، با کمک کارشناسان ناتو، قصد دارد طرحی از سوی ایالات متحده را اجرا کند که شامل استقرار سلاح های شیمیایی در سایت های نظامی روسیه در اوکراین می شود. دو روز پیش تلاشی صورت گرفت که یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی آمپول (مخزن های نگهداری مواد شیمیایی) را در سایت های نظامی روسیه انداخت. برنامه این بود که با ایجاد واکنش شیمیایی، انفجار و آتش سوزی با انتشار مواد سمی، ظروف را از بین ببرند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: “شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه اوکراین حدود 50 هواپیمای بدون سرنشین خریداری کرده است که می تواند مواد شیمیایی و بیولوژیکی را در هوا پراکنده کند. طرح ایالات متحده اعمال فشار اقتصادی بر روسیه بود تا کاملاً چشم خود را بر روی منافع مشروع امنیتی ببندد. مسکو. ، اما فایده ای نداشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به سمت استفاده از سلاح های کشتار جمعی و عبور از خط قرمز حرکت می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، تلفات بی‌شماری وجود خواهد داشت و هر یک به خاطر وجدان استراتژیست‌های آمریکایی در دفاتر کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون و دست نشانده‌های آنها در کیف پاسخگو خواهند بود.

311311

دکمه بازگشت به بالا