بین الملل

آمادگی انصارالله یمن برای مذاکره با ائتلاف عربی در قطر

انصارالله یمن روز سه شنبه توافق مشروط خود را برای گفتگو با اتحادیه عرب در قطر اعلام کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به نقل از روسیا الیوم ، انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد که آماده انجام دور گفت وگو با قطر با ائتلاف سعودی در قطر است.

محمد علی الحوثی ، عضو شورای عالی سیاسی یمن ، در توئیتر خود نوشت: “اگر کشورهای متجاوز به پیام عبدالمالک الحوثی رهبر انقلابی یمن به عمان پاسخ مثبت دهند ، فکر می کنم هیچ چیز مانع از پایان جلسه در قطر شود. گفتگوها ” البته اگر این همان چیزی باشد که رهبران دشمن می خواهند.

هفته گذشته ، یک هیئت عمانی در چارچوب تلاش های شدید دیپلماتیک در حمایت از تلاش های سازمان ملل برای پایان جنگ یمن به صنعا ، پایتخت یمن سفر کردند و حدود یک هفته با مقامات انصارالله ، از جمله رهبر آن دیدار کردند.

روز جمعه ، محمد عبدالسلام ، رئیس تیم مذاکره برای انصارالله و سخنگوی این گروه ، از سفر خود به هیئت عمانی به مسقط خبر داد: “در این جلسات ما موقعیت و رویکرد خود را برای جلوگیری از تجاوز و محاصره تحمیل شده توسط بشردوستانه دشمن ارائه دادیم. روندها و هدف آن دستیابی به امنیت و ثبات در یمن و کشورهای همسایه است.

وی افزود: “رویکرد ارائه شده در پرونده های بشردوستانه ، سیاسی و نظامی جدی ، مسئولیت پذیر و مستقیم است. امیدواریم این تلاش ها به صلح منجر شود.

تقریباً هفت سال است که یمن شاهد جنگ بین گروه انصارالله یمن و نیروهای هم پیمان آن از یک سو است و دولت یمن با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای تجاوز از سوی دیگر استعفا داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا