بین الملل

آمریکا انصارالله را به همکاری با سازمان ملل برای تحقق صلح در یمن فراخواند

ایالات متحده از انصارالله یمن خواسته است تا با تلاش های سازمان ملل برای دستیابی به صلح در یمن و پایان دادن به درگیری ها در این کشور همکاری کند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که آتش بس دائمی در یمن و راه حل سیاسی جامع به رهبری یمن تنها راه پایان دادن به مناقشه و حل بحران وحشتناک انسانی در یمن است. این کشور.

در پی این بیانیه، وزارت خارجه آمریکا از انصارالله خواست با سازمان ملل متحد همکاری کند و به درخواست های یمن برای عدالت و صلح گوش فرا دهد. زیرا یمنی ها شایسته تعیین آینده کشورشان هستند.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا بر تعهد این کشور به حمایت از پایان دائمی درگیری بیش از هشت ساله در یمن تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن، در تاریخ 3 ژانویه به اردن و عربستان سعودی سفر کرد تا تلاش‌های صلح به رهبری سازمان ملل و طرف‌های یمنی را برای دستیابی به توافقی برای تمدید آتش‌بس و گسترش آن برای کشورهای یمنی ارتقا بخشد. یمنی ها به نفع همه هستند

در همین حال، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، آمریکا و نمایندگان آن در یمن را به ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس سازمان ملل که در اوایل اکتبر سال گذشته پایان یافت، متهم کرد و نقش آمریکا در این آتش‌بس را مضر خواند و گفت: کشور مایل به تمدید آتش بس نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا