بین الملل

کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی را به اقدامی جدی تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که توسط شبکه خبری KCNA این کشور منتشر شد، آورده است: پیونگ یانگ اقدام نظامی بیشتر را در صورتی مدنظر قرار می‌دهد که شورای امنیت سازمان ملل تحت نفوذ آمریکا به اعمال فشار علیه پیونگ یانگ ادامه دهد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که سئول و واشنگتن به عنوان بخشی از تلاش‌هایشان برای مقابله بهتر با کره شمالی به دنبال برگزاری رزمایش‌های مشترک هستند.

در این میان، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه کره شمالی امروز گفت‌، با وجود تلاش‌های ایالات متحده برای تبدیل کردن شبه جزیره کره به صحنه جنگ و پایگاه نظامی، شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

این سخنگو همچنین گفت: واقعیت این است که ایالات متحده و کره جنوبی جنایتکاران بزرگی هستند که به عمد صلح و ثبات شبه جزیره کره و منطقه را مختل می‌کنند. این یک واقعیت سخت است، شورای امنیت سازمان ملل دولت پیونگ یانگ را که برای کاهش تنش در شبه جزیره کره صبر و خویشتنداری خود را حفظ کرده، مقصر می‌داند؛ اما کاری برای جلوگیری از تلاش ایالات متحده نمی‌کند که از هیچ تلاشی برای تبدیل کردن شبه جزیره کره به محل مانورها جنگی و پایگاه نظامی دریغ نمی‌کند.

وی افزود: ما هشدار می‌دهیم و به شدت این مساله را محکوم می‌کنیم که شورای امنیت سازمان ملل برای آنکه به مذاق آمریکا خوش بیاید، حق دفاع یک کشور از حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش را روی میز مذاکره قرار می‌دهد.

این دیپلمات کره شمالی همچنین یادآور شد که آمریکا و کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای انجام ۲۰ مانور نظامی در سال جاری میلادی هستند و افزود: با توجه به این روند پیش بینی می‌شود که اوضاع در شبه جزیره کره و منطقه بار دیگر بیش از گذشته متشنج می‌شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا