بین الملل

رهبر کره شمالی برای مردم جهان آرزوی سلامتی کرد/ به تقویت ارتش ادامه خواهیم داد + عکس

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی ، در روز رژه نظامی که خواستار شیوع ویروس کرونا بود ، برای مردم جهان آرزوی سلامتی کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که هیچ موردی از بیماری کووید 19 در کره شمالی گزارش نشده است. کره شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از ماه ژانویه تمام مرزهای خود را بسته است.

یک ماه پیش ، مرزبانان کره شمالی یک شهروند همسایه را در آبهای کره شمالی کشتند. گفته می شود نیروهای کره شمالی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به شهروند کره جنوبی آتش گشودند. کیم جونگ اون در اقدامی بی سابقه از سئول برای قتل او عذرخواهی کرد.

کیم جونگ اون در قسمت دوم سخنرانی خود تکرار کرد که کره شمالی “به تقویت ارتش خود ادامه خواهد داد”.

این رژه در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگران کره برگزار شد.

برخلاف سالهای گذشته ، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پیونگ یانگ از هیچ رسانه ای برای گزارش گزارشی در مورد رژه سالانه دعوت نکرد. تلویزیون دولتی کره شمالی نیز هیچ گزارش یا تصویری از برنامه را ساعت ها پخش نکرد.

در رژه امسال کره شمالی قرار بود آخرین دستاوردهای خود را در دفاع نظامی به نمایش بگذارد.

طبق تلویزیون دولتی کره شمالی ، هزاران سرباز روز شنبه از مقابل کیم ایل سونگ ، بنیانگذار حزب کارگران کره و اولین رهبر این کشور ، مقابل رهبر فعلی کیم جونگ اون حرکت کردند.

ساعاتی قبل از پخش از تلویزیون کره شمالی ، رئیس ستاد کره جنوبی با صدور بیانیه ای از “رژه عظیمی” با حضور تعداد زیادی سرباز و تجهیزات نظامی در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ یانگ خبر داد. براساس این بیانیه ، سرویس های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده از نزدیک این برنامه را رصد می کنند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا