بین الملل

کره شمالی: موشک هدایت‌شونده تاکتیکی جدید آزمایش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، دولت کره شمالی صبح سه شنبه درباره آزمایش موشکی خود در روز قبل به رسانه ها توضیح داد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) به نقل از نیروهای مسلح این کشور گزارش داد که آنها صبح روز دوشنبه دو موشک هدایت شونده تاکتیکی را آزمایش کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی می گوید این موشک های بالستیک کوتاه برد از نوع «کیان 24» بودند که با موفقیت آزمایش شدند.

در این بیانیه آمده است: «دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی شلیک شده در منطقه غربی کره شمالی دقیقاً به یک هدف جزیره‌ای در دریای شرقی اصابت کرد». آکادمی علوم دفاعی صحت، امنیت و کارایی سیستم های تسلیحاتی در تولید را تایید کرده است.

گارد ساحلی ژاپن روز دوشنبه ساعت 8:54 صبح (به وقت محلی) درباره پرتاب احتمالی موشک بالستیک از کره شمالی هشدار داد. وزارت دفاع ژاپن نیز از احتمال پرتاب آن خبر داد. پس از 10 دقیقه، اطلاعاتی مبنی بر فرود موشک به دست آمد.

دولت ژاپن بعداً آزمایش های موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد و از تشکیل ستاد بحران در دفتر نخست وزیری خبر داد. (جزئیات بیشتر)

این چهارمین آزمایش کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته بود. پیونگ یانگ در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش طیف وسیعی از موشک‌های بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده است، اما اخیراً از موشک جدیدی که از واگن راه‌آهن شلیک می‌شود، با هدف افزایش بقای قبل از حملات یک کشور دیگر رونمایی کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز پس از یکی از آزمایش های موشکی کره شمالی در روزهای اخیر، خواستار افزایش توان نظامی این کشور شده است.


گفته می شود این تصویر مربوط به آزمایش روز دوشنبه است

انتهای پیام/



این را برای صفحه جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا