آمادگی برای واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن برای گردشگری

رهبر جامعه گردشگری الکترونیکی آمادگی را برای واردات 10 میلیون دوز واکسن کرونا برای مصرف در بخش گردشگری با هدف احیای صنعت کشور اعلام کرده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، حسن تقی زاده انصاری در کنفرانس مطبوعاتی سمپوزیوم صد ساله جهانگردی در ایران اظهار داشت: ایمنی اعضای صنعت گردشگری یکی از خواسته های ما از دولت جدید است. همکاران ما در ارائه خدمات با مشکلات خاصی روبرو هستند ، این مشکلات صدمات زیادی به اعضای صنعت گردشگری وارد کرده است ، بنابراین ما از وزارت بهداشت و گردشگری خواستیم 10 میلیون دوز واکسن روسی برای راهنمایی گردشگری و حل مشکلات اعضای صنعت گردشگری وارد کند . و ما آمادگی خود را برای واردات آن اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه اکنون برای غلبه بر بحران کنونی صنعت گردشگری و ایجاد مجدد آن صنعت در دوره کرونا ، به فناوری های جدیدی نیاز داریم ، افزود: یکی از گروه های کاری این سمپوزیوم ، گردشگری سلامت و طب سنتی است. در این کارگروه ، با کمک متخصصان این حوزه ، چالش های بخش گردشگری سلامت و روند تاریخی طب طبیعی در قرن گذشته بررسی می شود. این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا بسیاری از گردشگران از کشورهای همسایه برای درمان در ایران اقدام می کنند.

وی یادآور شد: برای امنیت بیشتر و عبور از این منطقه نیاز به کمک ادارات بهداشت داریم تا در این شرایط بحرانی ورود گردشگران به طور کامل قطع نشود. سایر ارگان ها و م institutionsسسات دولتی نیز باید پشتیبانی لازم را در این زمینه انجام دهند تا در اسرع وقت تقاضای گردشگران سفر به این کشور را برآورده سازند.

انصاری ادامه داد: اگرچه در زمینه گردشگری مجازی موفق بوده ایم و توانسته ایم مقاصد گردشگری و ابزار آنها را ارائه دهیم و تورهای مجازی گردشگری را حفظ کنیم ، اما این بحران را با کمک پارک های علم و فناوری مانند پارک ملی علم دوباره ایجاد کنید و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و همچنین موسسات مرتبط با جهانگردی ، استارت آپ های علاقه مند را به تولید محتوای بیشتر و تبلیغات بیشتر مطابق با بازار هدف تشویق کنید.

این فعال گردشگری افزود: ما می توانیم از ظرفیت درمانی استفاده کنیم ، به شرطی که وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با برنامه ریزی مناسب بتواند بازار مخاطبان را افزایش دهد تا بتوانیم از این فرصت در شرایط بحرانی شیوع تاج استفاده درست کنیم.

رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی گفت: نه تنها ایران بلکه کشورهای دیگر جهان نیز در زمینه اپیدمی کرونا با چالش های زیادی روبرو شده اند. اگرچه صنعت جهانگردی با افتتاح هتل ها در برخی کشورها مانند استرالیا فعال شده است ، اما اکنون منابع انسانی با چالشی روبرو هستند زیرا دیگر تخصص لازم را ندارند.

انصاری درباره دستیابی به سمپوزیوم گردشگری صدساله ، با اعتقاد بر اینکه برگزاری آن می تواند چشم انداز این صنعت را منعکس کند و نقشه راهی برای آینده باشد ، افزود: ظرفیت امن در این زمینه برای آینده.

وی اظهار داشت: صندلی دولت جدید در این زمینه از ما كمك خواسته است و امیدواریم با حضور مسئولان متخصص در این زمینه و كارآفرین ، با حمایت رئیس جمهور و دولت جدید ، صنعت گردشگری با خسارت کمتری از بحران عبور خواهد کرد. “

ما نگران هستیم که گردشگری به انتهای لیست برسد

همچنین ، محمد حسین ایمانی خوشخو ، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنعت فرهنگی ، در ادامه این نشست خبری آنلاین گفت: “صنعت جهانگردی ایران بیمار است ، اما صنعتگران و فعالان این حوزه با تدبیر و جدید هستند دولت می تواند به انگیزه جدیدی به متخصصان صنعت گردشگری ایران کمک کند. این نگران کننده است که مشکلات فعلی جامعه باعث شده صنعت گردشگری به انتهای لیست برود و هیچ کس از آن دفاع نمی کند.

وی در مورد نقش ویروس کرونا در رکود صنعت گردشگری گفت: “شیوع و همه گیر شدن تاج نه تنها در ایران بلکه در همه کشورهای جهان ضربه وحشتناکی به بخشهای مختلف به ویژه صنعت گردشگری وارد کرده است. ” در این بین ، کشورهای مختلف تدابیری اندیشیده اند تا این مشکل را برطرف کنند. انتظار می رفت اقدامات واضحی در ایران نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای تورهای مسافرتی تزریق واکسن تاج به ارمنستان گفت: “وقتی در این منطقه تماشاگر هستیم و نظارت کافی نداریم ، در نتیجه تورهای گردشگری تزریق می شود تا واکسن کرونا را تزریق کنند.” اگر دولت جدید نظارت کافی و حکمرانی خوبی در این زمینه داشته باشد ، امور طبق قوانین پیش می روند.

ایمانی خوشخو ادامه داد: زندگی جهانگردی در جهان و ایران بیش از صد سال به طول می انجامد و اسناد و مدارک تاریخی نشان داده است که سفرها و رفت و آمدهای افراد با هدف خاص دارای قدمت بسیار طولانی بوده و به تاریخ بشریت برمی گردد. در این سمپوزیوم قصد داریم با حضور گروهی از کارشناسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ، علمی (نه فقط نظری) از فراز و نشیب های این صنعت در صد سال گذشته داشته باشیم.

وی یادآور شد: “یکی از اهداف مهم ما از نخستین روزهای همایش بررسی و انتقاد از فراز و نشیب های صنعت گردشگری در قرن گذشته ، دانش گردشگری ، برنامه ریزی و اجرای برای آینده ، آینده است. مقام اول دولت و مدیریت. “از دستاوردهای این سمپوزیوم استفاده کنید. در حال حاضر ، این هم اندیشی توسط 30 ارگان دولتی ، م institutionsسسات ، ارگانها ، سازمانها و سازمانهای بین المللی پشتیبانی می شود.

ایمانی و خوشخو در پاسخ به این سوال که گردشگری سلامت در این سمپوزیوم ارزیابی می شود؟ وی اظهار داشت: مطمئناً گردشگری سلامت یکی از مهمترین ظرفیت ها در زمینه گردشگری است ، اگرچه در مناطق مختلف ایران ظرفیت های بهداشتی وجود دارد ، اما متأسفانه ما نتوانسته ایم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم و از سایر کشورها عقب باشیم ، بنابراین یکی از موضوعات اصلی “بررسی سمپوزیوم گردشگری سلامت در ایران است.

صد سال سمپوزیوم گردشگری ایران با تشکیل 13 کارگروه تخصصی توسط شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، پارک علم و فناوری فرهنگی ، کمیته ملی ICOM ، انجمن گردشگری الکترونیکی ایران و با پشتیبانی و همکاری دانشگاه تهران ، دانشگاه اصفهان ، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد جهانگردی پروفسور جعفری ، کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران ، هیئت گردشگری شهرداری تهران و اتحادیه های تخصصی جهانگردی و گردشگری از تاریخ 27 تیرماه برای سه روز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا