بین الملل

آمریکا به دنبال تشکیل ناوگان پهپادی در خاورمیانه

ژنرال چارلز بردفورد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا امروز (یکشنبه) در گفت و گو با روزنامه الایام بحرین گفت: هدف ما ایجاد پیشرفته ترین ناوگان پهپادهای جهان با استقرار 100 پهپاد USB است. برای توسعه و رشد در منطقه خاورمیانه.

وی بیان کرد: این اقدام با هدف رصد تمامی فعالیت های بی ثبات کننده در منطقه به ویژه در مناطق بحرانی و آبراه ها و پاسخگویی سریع به این فعالیت ها در راستای تامین امنیت دریایی منطقه انجام می شود.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا افزود: استقرار این ناوگروه، قدرت نظارتی نیروی دریایی ارتش است. [ آمریکا ] افزایش می یابد تا بتوانند مناطق حساس جریان نفت و کشتی ها را بهتر رصد کنند.

کوپر ابراز امیدواری کرد که این پهپادها تا تابستان 2023 عملیاتی شوند، اما مشخص نکرد که کدام کشورها در این ناوگان به آمریکا ملحق خواهند شد.

وی با ادعای اینکه با استفاده از سامانه‌های پهپادی می‌توان موارد بیشتری را شناسایی کرد، به ناتوانی نیروی دریایی آمریکا در پوشش نقاط ضعف اشاره کرد و گفت: این تنها راه برای پوشش ضعف‌هایی است که داریم.

عملیات ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده 2.5 میلیون مایل مربع مساحت دارد و شامل تنگه هرمز، کانال سوئز و تنگه باب المندب در یمن است.

کوپر گفت: “زمانی که ما در مورد 8000 کیلومتر از کانال سوئز تا اطراف شبه جزیره عربستان صحبت می کنیم، این یک منطقه بزرگ است، بنابراین هیچ نیروی دریایی به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد، برای تضمین امنیت منطقه به طیف گسترده ای از شرکا نیاز است.” گفت.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا شامل یک ناو هواپیمابر آمریکا، تعدادی زیردریایی تهاجمی، ناوشکن دریایی، بیش از هفتاد جنگنده و تعدادی بمب افکن، جنگنده تاکتیکی و هواپیماهای سوخت رسان است.

وظیفه اصلی این ناوگان تضمین تامین بازارهای جهانی با نفت خلیج فارس، نظارت دقیق بر ایران و نظارت بر عملیات در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و بخش‌هایی از اقیانوس هند است و مدعی است مشارکت مستقیم در عملیات نظامی، مشارکت در عراق و افغانستان و مبارزه با تروریسم و ​​دزدی دریایی در آبهای بین المللی.

311311

دکمه بازگشت به بالا