علمی و پزشکی

ابزار امیدواری برای نهایی شدن تولید داخلی واکسن آنفلوآنزا تا پاییز امسال

مجله تفریحی زیباروز / خراسان شمالی معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که تولید واکسن آنفولانزا تا پاییز امسال تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر حریریچی در تاریخ 3 آگوست در پاسخ به خبرنگار مجله تفریحی زیباروز ، درمورد تحویل واکسن آنفلوآنزا به دلیل شیوع coronavirus و استفاده از آن در فصل سرما ، در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار داشت: “امسال قطعاً مقدار واکسن آنفولانزا را به ما گروههای آسیب پذیر اضافه خواهیم کرد.

وی افزود: خانمهای باردار که تحت پوشش مراکز درمانی وزارت بهداشت و افرادی که در معرض خطر هستند و بیماری زمینه ای دارند حتماً این واکسن را دریافت می کنند.

حریریچی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت این نیست که 100 درصد افراد از واکسن آنفولانزا استفاده کنند و سایر افرادی که مایل به استفاده از آن هستند ، این واکسن را دریافت می کنند تا بتوانند آن را ارزان خریداری کنند.

مشخص شد که این کودکان به ویروس تاج آلوده شده اند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر در مورد استفاده از ماسک گفت: در شرایط فعلی که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 افزایش یافته و حدود یک پنجم از مرگ و میرها در کشور به دلیل این بیماری است. اولویت اصلی استفاده عمومی از ماسک ها است و اگر استفاده از ماسک ها در بین مردم به 95 درصد برسد ، به همان میزان تعطیلات سنگین ماه آوریل مؤثر خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست كه از هرگونه اجتماع ، میهمانی و غیره به شدت خودداری كنند و از فرزندان و نوجوانان خود مراقبت كنند.

وی تصریح کرد: ثابت شده است که کودکان و همچنین بزرگسالان به این ویروس آلوده شده و علاوه بر ایجاد علائم در خود ، می توانند مادربزرگ و مادربزرگ خود را نیز آلوده کنند.

حریرچی توضیح داد: خروج کودکان و افراد پرخطر از خانه باید به صفر کاهش یابد یا به حداقل برسد.

صادرات دروازه بهداشتی به خارج از کشور

وی با اشاره به استفاده از توالت برای پیشگیری از بیماری گفت: “ما بر استفاده از ماسک و همچنین شستن دست با آب و صابون تأکید می کنیم.”

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر صابون و آب در دسترس نباشد می توان از محلول های ضدعفونی کننده دستی استفاده کرد.

وی ادامه داد: کمبود سرویس بهداشتی وجود ندارد و حتی مازاد نیز وجود دارد. از این نظر ما نیز صادرات انجام می دهیم اما صادرات به صورت قطره انجام می شود بنابراین در صورت لزوم مجبور نیستیم با کمبود روبرو شویم.

هیچ دارویی از گیاهان دارویی که باعث بیماری کوویید 19 نشده بود پیدا شد

حریرچی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد ادعاهای برخی افراد در مورد کشف برخی داروهای گیاهی که در درمان بیماری Covid 19 مؤثر است ، اظهار داشت: هیچ داروی گیاهی و هیچ داروی سنتی که در درمان بیماری Covid 19 و حتی آن نیز موثر باشد وجود ندارد. اثر خیلی کم است ، کشف نشده است و با زورگویی هایی که در این شهرها انجام می دهند با قاطعیت برطرف می شود و وی از مردم خواسته است که بیماران خود را به خطر نیندازند و پول خرج نکنند.

وی گفت: “ما تأكید می كنیم كه بیشتر داروهایی كه در خارج از كشور فروخته می شوند تقلبی هستند ، اینها داروهای بی اهمیت هستند كه به جای آنها برچسب خورده اند.” و در خارج از داروخانه ها و زیرزمین و غیره فروخته می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا