اقتصادی

ابلاغ یک بخشنامه در راستایی سیاست‌های توسعه دریا محور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه‌ای به ادارات کل ثبت در سراسر کشور بر اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریا محور ابلاغی رهبر انقلاب در جهت توسعه بهره‌گیری از دریا به عنوان یک پیشران و محور توسعه کشور و احراز جایگاه شایسته منطقه‌ای و جهانی، تاکید کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز به نقل از قوه قضاییه، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی بخشنامه‌ای به ادارات کل ثبت، با تاکید بر تحقق بند (۳) سیاست‌های کلی توسعه دریا محور در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و ایجاد زیرساخت‌های لازم نرم افزاری و سخت افزاری به لحاظ حقوقی، اقتصادی، زیربنایی با تعامل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری‏- صنعتی و ویژه اقتصادی، توسعه کاداستر دریایی و جانمایی، تثبیت و صدور صد درصدی اسناد مالکیت کاداستری و بروز رسانی اطلاعات مالکیتی و نقشه‌های مرتبط در محدوده اراضی و املاک ساحلی دریاها، جزایر، تأسیسات دریایی نفتی و گازی، بنادر و کشتیرانی، گفت: تحقق این موارد از اولویت‌های سازمان ثبت است.

بابایی همچنین تسهیل و تسریع در تبادل الکترونیکی اطلاعات فیمابین سازمان ثبت و دستگاه‌های متولی با ایجاد بسترهای لازم الکترونیکی در انواع خدمات ثبتی، نقل و انتقال مالکیت، صدور اسناد رسمی و حمایت و توسعه ثبت انواع مالکیت صنعتی، ثبت اختراعات، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی در مناطق آزاد و مناطق ساحلی مورد نظر را از دیگر اولیت‌های این سازمان نام برد.

وی گفت: در اجرای بند (۷) سیاست‌های کلی توسعه دریا محور با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ مقیاس و دانش بنیان زیرساختی، تولیدی و خدماتی با کشورهای همسایه و سایر کشورها به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی و حضور مؤثر در معابر بین‌المللی و دستیابی به موقعیت قطب‌های منطقه‌ای، نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد بستر الکترونیک خدمات ثبتی، کد فراگیر اتباع خارجی، تسهیل و حمایت از ثبت هوشمند تأسیس و تغییرات انواع شرکت‌های تجاری خصوصاً شرکت‌های دانش بنیان، تعیین نام اشخاص حقوقی، تأسیس و انتقال شعبه شرکت‌های داخلی و خارجی، انتقال اقامتگاه قانونی و ارائه خدمات برخط مدیریت شناسه ملی اشخاص حقوقی در مناطق ساحلی و آزاد تجاری از دیگر اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

خاطر نشان کرد: معاونت امور املاک و کاداستر و ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌های ساحلی مسئول اجرای این امر مهم هستند که پس از بررسی ابعاد مختلف تحقق سیاست‌های عالی توسعه دریا محور و رفع موانع و مشکلات احتمالی، باید به صورت ماهانه گزارش اقدامات و عملکرد استان را به دبیرخانه شورای تحول و تعالی سازمان ثبت ارسال کنند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا