عمومیکسب و کار ایرانی

ال ای دی های بلوکی در نورپردازی تابلوهای حروف برجسته یا چلنیوم

ساخت تابلو های تبلیغاتی با استفاده از انواع متریال هایی که مختص به این حرفه است ساخته می شود و به طور کلی به دو شکل با نور و بدون نور تولید می شود که تولید نور و روشنایی در آنها با استفاده از المانهایی مانند مهتابی، لامپ های ال ای دی و لامپ های اس ام دی صورت می گیرد؛ لذا در این مطلب می خواهیم در رابطه با روشنایی تابلو تبلیغاتی به یکی از روش های نور پردازی در تابلویی به نام تابلو چلنیوم بپردازیم و در مورد استاندارد به کار گیری از اس ام دی در این نوع تابلو تبلیغاتی اطلاعاتی مفید کسب نماییم.

شیوه های نور پردازی تابلو چلنیوم - تابلوسازی رسام

تابلو چلنیوم | حروف چلنیوم

واژه اصلی چلنیوم، چنلیوم است که در حقیقت یه نوع آلومینیوم می باشد که در صنعت تابلو سازی و در جهت ساخت و تولید تابلویی به نام به کار گرفته می شود؛ به طور کلی تولید تابلو چلنیوم که یکی از انواع حروف های برجسته است به این صورت می باشد که در مرحله اول اقدام به برش حروف با استفاده از جنس پلکسی گلاس می شود. در سایت ترب تمامی این ال ای دی ها را میتوانید سفارش دهید.

بعد از اینکه حروف برش داده شد مبادرت به قرار دادن لبه چنلیوم دور تا دور پلکسی گلاس می شود که به این صورت حروف دارای برجسته گی شده و می توان اقدام به نور پردازی آن نمود که جهت روشنایی هم می بایست یک حروف با استفاده از جنس پی وی سی برش داده شود و روی آن اس ام دی قرار گیرد که به این ترتیب حروف چلنیوم مورد نظر به مرحله روشنایی می رسد.

ضمنا این نکته را هم باید عنوان کرد که اس ام دی های استفاده شده در حروف چلنیوم 12 ولت هستند که مسلما روشنایی آنها نیازمند منبع تغذیه 12 ولت خواهد بود.

اس ام دی بلوکی

گفتیم که حروف چنلیوم جهت روشنایی نیازمند استفاده از اس ام دی است که باید گفت مناسب ترین نوع اس ام دی که تا به امروز در این شکل از حروف به کار گرفته می شود، اس ام دی بلوکی است؛ اس ام دی های بلوکی مورد استفاده در حروف چلنیوم می بایست ضد آب باشند تا در شرایط مختلف جوی دوام و ماندگاری مناسب تابلو چلنیوم را فراهم آورند.

از مزیت های بارزی که باعث استفاده اس ام دی های بلوکی در تابلو چلنیوم هستند هم می توان به مواردی مانند مصرف برق پایین، نور پردازی یکدست، نصب آسان و تنوع موجود در رنگ های اس ام دی را عنوان نمود.

نصب اس ام دی در حروف چلنیوم

در رابطه با توضیح تابلو چلنیوم اشاره ای کوتاه به نصب اس ام دی در حروف چلنیوم داشتیم و گفتیم که نصب اس ام دی ها در تولید تابلو چلنیوم روی پی وی سی انجام می گیرد؛ اما اگر به طور دقیق تر بخواهیم به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که بعد از اینکه حروف چلنیوم در کارگاه ساخته می شود می بایست اقدام به برش پی وی سی مطابق با پلکسی گلاس برش داده شده نماییم (البته به طور دقیق نزدیک به 1 میلیمتر کوچکتر از پلکسی گلاس)

بعد از اینکه پی وی سی برش داده شد نوبت به نصب اس ام دی ها روی پی وی سی می شود که این عمل هم به راحتی قابل انجام است، چرا که تولید کنندگان و کارخانه های مربوطه در هنگام تولید اس ام دی ها اقدام به چسب دار کردن پشت اس ام دی می نماید (که نوع چسب نیز، چسب دو طرفه می باشد) که با توجه به این اقدام می توان در هنگام نصب به راحتی مبادرت به چسبادن اس ام دی ها روی پی وی سی نمود.

انواع اس ام دی بلوکی تابلو چلنیوم

اس ام دی های بلوکی امروزه در انواع متفاوتی تولید می شوند که شرکت های مختلفی همراه با برند های متنوعی مبادرت به تولید آنها دارند؛ اما به طور خلاصه باید اینطور نوشت که اس ام دی های بلوکی به شکل معمولی و ضد آب تولید می شوند؛ اس ام دی های بلوکی به شکل ساده و لنز دار تولید می شوند؛ و اس ام دی های بلوکی به شکل تک رنگ و تمام رنگ تولید می شوند.

چه تعداد اس ام دی در تابلو چلنیوم نیاز است؟

در این بخش می رسیم به عنوان اصلی مطلب که استاندارد به کار گیری اس ام دی در تابلو چلنیوم می باشد؛ اگر بخواهیم به صورت تخصصی این موضوع را بررسی کنیم باید بگوییم که فاکتور های مختلفی در این امر وجود دارد که به طور خلاصه به آنها خواهیم پرداخت.

نوع اس ام دی

اولین موضوع این است که از چه نوع اس ام دی در حروف چلنیوم استفاده می شود؛ آیا اس ام دی معمولی است یا لنز دار و برند آن چیست؛ مسلما اگر یک برند معتبر را در نظر داشته باشیم باید گفت که اگر اس ام دی لنز دار باشد می بایست تعداد کمتری در حروف استفاده شود چرا که نوع لنز دار اس ام دی دارای شدت نور بیشتری نسبت به نوع معمولی آن است.

رنگ اس ام دی

نکته مهم دیگر این است که اس ام دی به کار رفته در حروف چه رنگی است؛ آیا اس ام دی تک رنگ است یا تمام رنگ؛ در این رابطه هم باید گفت که اگر قرار بر این باشد که با استفاده از اس ام دی های تمام رنگ در هر لحظه تمایل به روشن کردن یک رنگ از تابلو را داشته باشیم می بایست از اس ام دی بیشتری استفاده شود

چرا که شدت نور اس ام دی های تمام رنگ نسبت به تک رنگ کمتر است.به عنوان مثال شدت نور در اس ام دی های تک رنگ سفید به مراتب بیشتر از شدت نور رنگ سفید با استفاده از اس ام دی های تمام رنگ می باشد.

قطر قلم تابلو چلنیوم

نکته دیگر در رابطه با کاربرد استاندارد اس ام دی در حروف چلنیوم این است که می بایست به قطر قلم حروف نیز دقت داشت؛ به عنوان مثال اگر قطر قلم حروف بالا باشد می بایست تعداد اس ام دی بیشتری در تابلو استفاده شود.

در آخر هم باید به این نکته اشاره کنیم که بعد از در نظر گرفتن شرایط عنوان شده می بایست جهت فاصله گذاری اصولی اس ام دی در تابلو چلنیوم، این امر را به متخصصین تابلو سازی سپرد تا اینکه در نهایت شاهد تولید یک تابلو چلنیوم با نور پردازی مناسب، کیفیت بالا وهمچنین قیمت ممحصول ارسالی در حلقه 20 بلوکی میباشدچیپ دارای روکش رزین میباشد و سایز چیپ 5050 SMD میباشد.چیپ ها از برند ROHS  و با کیفیت ساخت بالا میباشند.

کاربرد ال ای دی بلوکی

با پیشرفت نورپردازی در صنعت الکترونیک لامپ ها و ال ای دی هایی در این صنعت اضافه شد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند از جمله ال ای دی های بلوکی.ال ای دی های بلوکی همان طور که از اسمشان پیداست مانند بلوک های خشتی می باشند.

درون هر کدام از این بلوک ها ۳ الی ۴ عدد ال ای دی اس ام دی بکار رفته است و معمولا با ولتاژ ورودی ۱۲ ولت کار می کنند .عمده استفاده از این بلوک ها در مواردی است که لازم است منابع روشنایی از هم تفکیک پذیر باشند .

اینکار در نورپردازی های جدید مرسوم است اما مورد استفاده اصلی آن در تابلو های چلنیوم فروشگاه مگا لایت لد است. این تابلو ها دارای زمینه غیر روشن اند و حروف برجسته ای بر روی آنها ساخته می شود که هرکدام دارای نورپردازی از داخل اند.

تابلو های چلنیوم به علت نور پردازی اختصاصی نوشته ها بر روی زمینه غیر روشن جلوه خاصی دارند که در روشنایی روز هم جلب توجه می کنند.برای اینکار ال ای دی بلوکی به صورت سه تایی و از نوع پاور در بازار موجود است

با توجه به اینکه تعمیرات این تابلو ها کاری تخصصی و پر هزینه است بهتر از انواعی از ال ای دی استفاده کنیم که عمر مفید بالایی داشته باشند و دچار خرابی نشوند .در غیر این صورت مجبور به صرف هزینه های بالا برای تعمیر تابلو چلنیوم خواهیم بود.

ماژول ال ای دی بلوکی که از کنار هم قرار گرفتن ال ای دی و سایر قطعات الکترونیکی به وجود امده است کهدر ابعاد و رنگ های متفاوت برای دو کاربر در فضای خارجی و داخلی تولید و ارائه می گردند.

از جمله این کاربردها می توان به سیستم های روشنایی که نیاز به بخش بخش کردن قسمت ها جهت نوردهی دارند اشاره کرد.همین طور جهت تامین نور در پشت لوگوی فروشگاه ها و شرکت ها و موسسات می توان از ال ای دی بلوکی استفاده کرد.

در ابتدا این نوع از بلوک ها تنها با چیپ اس ام دی ۵۰۵۰ تولید می شد که نور فوق العاده ای و کیفیت عالی داشت که بعدها با چیپ های مختلی تولیکی از پرطرفدار ترین تابلوها در صنعت تابلوسازی بدون شک تابلو چلنیوم می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا