اقتصادی

امکان نگهداری واکسن کرونا در دمای منهای ۷۰ درجه سانتی‌گراد در کشور فراهم شد

دستگاه فوق فریزر ، که دانش فنی آن توسط یکی از شرکت های دانش بنیان کشور تولید شده است ، امکان ذخیره نمونه های تحقیقاتی در زمینه ژنتیک و زیست فناوری و همچنین واکسن های کرونا را ایجاد کرد که به دمای پایین تا منفی 86 درجه نیاز دارند. درجه سانتیگراد

یحیی سرخوش ، مدیرعامل شرکت دانش بنیان در مصاحبه با مجله تفریحی زیباروزوی با بیان اینکه فعالیت این شرکت با هدف تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی در سال 1392 آغاز شد ، گفت: هدف اصلی این شرکت تحقیق ، توسعه و افزایش ظرفیت های علمی به منظور ارتقاء کیفیت تولید و محصولات در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی.. بنابراین ، با کمک فارغ التحصیلان جوان و ممتاز دانشگاه و بر اساس تجربه و دانش مارک های معروف جهان و گذراندن دوره های معتبر ، توانستیم یک محصول درجه یک به نام “86 ° C Ultra Freezer” را به طور رسمی ثبت و تولید کنیم.

وی فوق فریزر آزمایشگاهی (Deep Freezer) را وسیله ای برای ذخیره نمونه های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دمای زیر منفی 86 درجه سانتیگراد توصیف کرد که در مutesسسات تحقیقاتی در زمینه ژنتیک ، زیست شناسی و بیوتکنولوژی و آزمایشگاه های تحقیقاتی در زمینه پزشکی ، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می گیرد. صنایع غذایی و دارویی.

سرخوش با اشاره به اینکه این محصول با استفاده از سیستم ارتقاء یافته «خنک کننده» و «مبرد» طراحی و تولید شده است تا بتواند در دمای واقعی منهای 86 درجه سانتیگراد به کار خود ادامه دهد و کار کند ، خاطرنشان کرد: مسئله بسیار مهم در فریزر رسیدن به دمای واقعی است. منفی 86 درجه سانتیگراد. و پایداری در این دما چیزی است که در شرایط مختلف روی این دستگاه آزمایش شده و نتیجه خوبی به دست آمده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ، بدنه و عایق بودن دستگاه به گونه ای است که حداقل اتلاف حرارت و انرژی ممکن را تضمین می کند.

وی افزود: مزیت فوق فریزر منفی 86 درجه سانتیگراد نسبت به نمونه های خارجی ، قیمت مناسب با کیفیت و عملکرد یکسان است و مهمتر از همه ، خدمات پس از فروش با سرویس و نگهداری دوره ای در دسترس است که طبق برنامه بسیار مهم است که تولیدکنندگان خارجی به دلیل تحریم های اعمال شده دسترسی آسانی به خدمات نداشته باشند.

سرخوش کیفیت رقابتی ، دستیابی به دمای واقعی منفی 86 درجه سانتیگراد و پایداری در این دما را از مزایای اصلی دستگاه تولید نسبت به نمونه های داخلی برشمرد و یادآور شد: با توجه به این که این دستگاهها نمونه های بسیار ارزشمندی را ذخیره می کنند ، ناپایداری دما می تواند باعث جبران ناپذیری شود. به محققان آسیب برساند و این محصول توانسته است نیازهای محققان این حوزه را در مراکز تحقیقاتی برطرف کند.

واکسن های تولید شده برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا قلب باید در دمای زیر 70 درجه سانتیگراد نگهداری شوند ، که نتایج تحقیقات نشان می دهد این دستگاه می تواند نیازهای کادر پزشکی در این زمینه را برآورده کند.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان حجم تولید این محصول را در شرایط فعلی حدود 50 دستگاه در سال عنوان کرد و افزود: تولید این دستگاه بستگی به شرایط بازار دارد و تا کنون توانسته ایم نیاز بازار را برطرف کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا