اقتصادی

عایق‌های حرارتی ۲ سانتی‌ جایگزین عایق‌های ۶ سانتی خارجی در صنایع شد

مدیر بازرگانی نفت ، گاز و پتروشیمی ستاد توسعه فناوری نانو از تولید عایق حرارتی مبتنی بر فناوری نانو برای صنایع پتروشیمی خبر داد و گفت: آزمایشی این مقره ها پیش از این در پالایشگاه تبریز اجرا شده است.

سید محمدامین علوی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز“پوشش عایق یا” پوشش آئروژل “یکی از محصولات نانو در زمینه نفت و گاز است و گفت:” این عایق یک سوم ضخامت عایق معمولی است ، اما با همان مشخصات و ویژگی ها است. “

وی کاهش حجم را از ویژگی های مهم این عایق ذکر کرد و اظهار داشت: این مقره ها هنگام قرارگیری در لوله حاوی حجم کمی هستند.

علوی در ادامه با بیان اینکه این محصول جایگزین مدل خارجی اگزوز توربین اگزوز از یکی از شرکت های بخش خصوصی شده است ، ادامه داد: این عایق به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود و اجازه خروج از منبع را نمی دهد.

مدیر بازرگانی نفت ، گاز و پتروشیمی ستاد توسعه فناوری نانو با تأکید بر اینکه این محصول از نانو ذرات آئروژل استفاده می کند ، خاطرنشان کرد: این نانوذرات سبک ترین ماده پس از هوا هستند. بنابراین ، این عایق تقریباً 2 سانتی متر ضخامت دارد و مربوط به عایق 6 سانتی متری است که در حال حاضر در صنعت استفاده می شود.

وی با بیان اینکه از این محصول می توان برای توربین های گازی ، کوره های دوار در صنعت سرب و روی استفاده کرد ، گفت: پایلوت این عایق برای لوله های انتقال حرارت در پالایشگاه تبریز ایجاد شده و به دنبال اجرای آن در پالایشگاه گاز هستیم.

علوی تحمل دمایی این عایق را از 2 سانتی متر تا 1200 درجه سانتیگراد در نظر گرفت و ادامه داد: این عایق انتقال گرما را تا 1200 درجه سانتیگراد به تأخیر می اندازد در حالی که در صورت شعله مستقیم می تواند تا 1200 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا