اقتصادی

با «سواد رسانه‌ای» می‌شود در فضای مجازی کسب و کار داشت

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم کسب «سواد رسانه ای» در کشور، گفت: اگر سواد رسانه ای وجود داشته باشد می توان در فضای مجازی حضور داشت و تجارت کرد و خوب فکر کرد.

معصومه پاشایی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، با اشاره به اینکه «محدودیت و ممنوعیت یکی از بدترین روش ها» است، درباره مشکلات شرکت های اینترنتی طی یک ماه گذشته در پی اعمال محدودیت برای دسترسی به اینترنت در کشور گفت: آموزش” بهترین روش است. فضای مجازی را هدف گرفته است اما متاسفانه در این روش با خلاء مواجه هستیم و در هیچ کتاب مدرسه ای چنین آموزشی وجود ندارد و به غیر از مدارس اقدام خاصی برای ارتقای سواد رسانه ای جامعه صورت نگرفته است و در حال حاضر ما به دلیل این کمبودها مجبوریم. با توجه به شرایط بحرانی، ما باید اقداماتی مانند محدود کردن دسترسی به اینترنت را انجام دهیم.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس با بیان اینکه شرایط نابسامان کشور را بحران آفرین می کند، تصریح کرد: از بین رفتن ناامنی بیش از هر چیز ضرر است و اگر ناامنی وجود داشته باشد، تجارت در این کشور فایده ای ندارد. همه؛ زیرا همه چیز تحت امنیت معنا پیدا می کند.

این عضو کمیته صنعت و معدن در ادامه بر لزوم کسب “سواد رسانه ای” در کشور تاکید کرد و تاکید کرد: اگر سواد رسانه ای وجود داشته باشد می توان در فضای مجازی حضور داشت و تجارت کرد و خوب فکر کرد.

در این زمینه بخوانید:

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: تاثیرات اختلال اینترنت بر کسب و کارها

پاشایی راهکاری را برای خروج کسب و کار اینترنتی از وضعیت فعلی ارائه کرد و گفت: برنامه کوتاه مدت باید به گونه ای مدیریت شود که در صورت توقف اختلالات، فضا برای ادامه کسب و کار در بازار باز شود. پلت فرم های موجود . برنامه میان مدت نیز باید این باشد که روی پلتفرم های داخلی بیشتر کار شود و کیفیت و ظرفیت آن ها ارتقا یابد تا بتوان به مردم توصیه کرد در آن بسترها حضور داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: اما آنچه مهم است برنامه ریزی بلندمدت سواد رسانه ای است; سواد رسانه ای راه حل همه مشکلات کشور در آینده است. ما نباید به حال فکر کنیم، بلکه باید به فکر راه حل برای آینده و نسل آینده باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا