با مدرک تافل میشه تدریس کرد؟

“کاربرد آیلتس و تافل در ایران چیست؟” شاید شما هم این سوال را داشته باشید. شنیدن نام آیلتس و تافل معادل تلاش برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان است. اما آیا می توان از این مدارک برای چیزی غیر از مهاجرت استفاده کرد؟ آیا با 2 مدرکی که در حال اخذ است می توان در کشور ما کار کرد؟ آیا داشتن آیلتس و تافل مزیت خاصی محسوب می شود؟ در این مقاله سعی کردیم به این سوالات پاسخ دهیم و بررسی کنیم که کاربرد آیلتس و تافل در ایران چیست؟ و چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

تفاوت بین تافل و آیلتس چیست؟

در ایران و سایر کشورها استفاده از آیلتس و تافل راهی برای اثبات مهارت های زبانی است. کسب نمره خوب در هر دوی این آزمون ها مدرکی بر تسلط بر زبان انگلیسی محسوب می شود. هر دو مدرک دارای مزایای خاصی هستند که مهمترین آنها ارزش بین المللی آنهاست. داشتن مدرک آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان، استرالیا و نیوزلند و همچنین مهاجرت و اشتغال به این کشورها الزامی است و تافل نقطه ورود به دانشگاه های کانادا و آمریکا محسوب می شود. شاید تفاوت اصلی این دو مدرک در نحوه برگزاری امتحان، نحوه نمره دهی و اثربخشی آن باشد. قبل از اینکه به کاربرد آیلتس و تافل تضمینی در ایران بپردازیم، به اختصار به تفاوت های اصلی این دو آزمون اشاره می کنیم:

تافل به دلیل ماهیت آکادمیک معمولا برای ورود به دانشگاه و آیلتس به دلیل عمومیت آن علاوه بر ورود به دانشگاه برای مهاجرت و درخواست های شغلی در شرکت های بین المللی نیز استفاده می شود.

آزمون تافل به عنوان یک آزمون جامع برگزار می شود، اما سوالات آزمون آیلتس تنوع بیشتری دارد.

تافل برای افراد بالای 16 سال است، اما آیلتس آنقدرها هم سخت نیست.

آزمون آیلتس کوتاه تر از آزمون تافل است.

سوالات آزمون آیلتس عمومی تر است، اما تافل آکادمیک در نظر گرفته می شود.

در آزمون آیلتس بخش Speaking به صورت حضوری برگزار می شود.

کاربرد آیلتس و تافل در ایران برای تحصیل در مقطع کارشناسی

مناسب بودن برای ادامه تحصیل را می توان یکی از مهمترین کاربردهای آیلتس و تافل در ایران دانست. یکی از مهم ترین شرایط برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن دانش و مهارت زبانی بالا می باشد. اخذ یکی از این دو مدرک گواهی بر تسلط فرد به زبان انگلیسی است. در صورت داشتن مدرک تافل، نیازی به شرکت در آزمون MSRT، TOLIMO، MHLE نیست. این دو آزمون با کیفیت، علاوه بر اثربخشی در کشور ما، در دانشگاه ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی بیش از 140 کشور جهان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای آیلتس و تافل در ایران در زمینه تدریس

اگر آموزش زبان شغل ایده آل شماست، خوب است بدانید که انتخاب افراد دارای مدرک آیلتس و تافل به عنوان مدرس زبان یکی از کاربردهای مدرک آیلتس و تافل در ایران است. همانطور که گفتیم متقاضیان آیلتس و تافل باید در چهار مهارت ریدینگ، رایتینگ، گفتاری و شنیداری مهارت و توانایی کافی داشته باشند. با توجه به سختی و حساسیت بالای این درس، این دو مدرک بهترین انتخاب برای آموزش زبان انگلیسی هستند. با یک تحقیق مختصر در زمینه استخدام، استفاده از آیلتس و تافل را در ایران به عنوان یک فرصت مهم در حوزه آموزش می بینیم. دارندگان این دو مدرک، انتخاب های اولیه برای آموزش زبان انگلیسی در مدارس هستند.همچنین زبان آموزان دوره های آمادگی آیلتس و تافل و همچنین جی آر ای هوم ادیشن را با اساتیدی که خودشان این مدارک را گذرانده اند انتخاب می کنند.

استفاده از آیلتس و تافل در ایران برای استخدام

امروزه مهمترین دلیل سودآوری یک کسب و کار موفق شکستن مرزهای جغرافیایی است. لازمه این ارتباط و تعامل داشتن کارکنانی است که بتوانند به زبان صحبت کنند. کسب یکی از دو نمره تافل یا آیلتس با نمره خوب، نقطه قوت مصاحبه محسوب می شود. چون مهارت انگلیسی او را نشان می دهد. بسیاری از شرکت های معتبر آیلتس و تافل را یک مزیت متمایز در استخدام می دانند. استفاده از آیلتس و تافل در ایران در محل کار مشکلی غیر قابل انکار است. داشتن مهارت های زبانی بالا در کار بسیار مهم تلقی می شود و به نفع افراد است و شرایط کاری آنها را بهبود می بخشد. علاوه بر این، افرادی که این دو مدرک را دارند، پیشنهادهای شغلی بیشتری پیش روی خود دارند و دستشان برای انتخاب باز است. به عنوان مثال، افراد دارای آیلتس و تافل گزینه های بهتری برای مشاغل در شرکت هایی دارند که در زمینه های مرتبط با پزشکی و پزشکی فعالیت می کنند.

بسیاری از آژانس های کاریابی در ایران و جهان از آیلتس یا تافل به عنوان مبنای انتخاب افراد استفاده می کنند.

دکمه بازگشت به بالا