بین الملل

ترامپ مجبور به حذف یک فیلم با محتوای نژادپرستانه از توئیتر خود شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این فیلم را با محتوای نژاد پرستی در حساب توییتر خود یکشنبه شب ، به وقت تهران حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک ، این فیلم مردی را نشان می دهد که در یک تظاهرات نژادپرستانه در فلوریدا حضور داشت و با شعار “سفید پوستان قدرتمند” شعار می دهد. این شعار نژادپرستان سفید پوست آمریکاست. در این فیلم معترضین این مرد را “نازی” و “نژادپرست” می نامند.

پس از توییت ترامپ ، وی چند لحظه بعد حساب را حذف کرد. سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت که ترامپ شعارهای نژادپرستانه این مرد را نشنیده است. ترامپ پیشتر از حاضران در این تظاهرات به عنوان “افراد بزرگ” ستایش می کرد.

شهرهای آمریکا مدتهاست که صحنه اعتراض به نژادپرستی در ایالات متحده است. اولین جرقه اعتراضات به دنبال ترور مأموران پلیس از مینیاپولیس ، یک شهروند سیاهپوست آمریکایی جورج فلوید و شهرهای مختلف این کشور و حتی در جهان ، به صحنه اعتراضات مردمی تبدیل شد.

صدها آلمانی در اعتراض به نژادپرستی در تظاهرات اخیر روز شنبه ، خواستار احترام به سیاهان کشته شده توسط پلیس ایالات متحده در مینیاپولیس و احترام به انسانیت و برابری نژادی شدند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام


دکمه بازگشت به بالا