عمومیکسب و کار ایرانی

تفاوت فر طبقاتی با فر گردان

در صنایع غذایی دستگاه فر که جزو است، نقش کلیدی را در بخش تهیه و پخت نان ایفا میکند. از سویی انواع مختلفی از فر ها در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند. اینکه کدام نوع از انواع فر مناسب کسب و کار شما می باشد، بستگی به عوامل مختلفی از جمله مقیاس کسب و کار شما و همچنین کاربری شما خواهد داشت. در ادامه به بررسی دو نوع اصلی از انواع فر ها (فر های طبقاتی و فر های گردان) خواهیم پرداخت و در ادامه تفاوت فر طبقاتی با فر گردان را شرح خواهیم داد.

ساختار فر گردان

فر گردان به دلیل توانایی پخت یکنواخت و سریع نان و شیرینی، وسیله ای ضروری برای هر نانوایی است. فر های گردان صنعتی که به فر های چرخشی نیز معروف هستند، نوعی از تجهیزات پخت صنعتی هستند که برای پخت انواع خوراکی در مقیاس صنعتی استفاده می شود. این فر ها به گونه ای طراحی شده اند که کارآمد، بادوام و آسان برای استفاده باشند. همچنین ساختار آنها نقش مهمی در عملکرد آنها دارد.

ساختار اصلی فر های گردان متشکل از  یک کوره دوار شامل یک محفظه پخت است که به کمک یک مکانیسم چرخشی و یک سیستم گرمایشی کار می کند. محفظه پخت بخشی است که نان یا شیرینی برای پخت قرار می گیرند و می توان آن را از مواد مختلفی مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخت. محفظه پخت را نیز می توان با قفسه ها یا سینی های متعدد پیکربندی کرد تا ظرفیت پخت فر افزایش یابد.

مکانیسم چرخشی مهم ترین جزء فر است، زیرا محفظه پخت را می چرخاند و باعث پخت یکنواخت نان و شیرینی از همه جهات می شود. برای چرخش می توان از ابزارهای مختلفی مانند موتور یا گیربکس استفاده کرد و سرعت چرخش را اغلب می توان مطابق با نیازهای مختلف پخت تنظیم کرد.

سیستم گرمایش وظیفه گرم کردن محفظه پخت و پخت مواد غذایی با درجه حرارت مورد نظر را بر عهده دارد. سیستم گرمایش بسته به طراحی فر و مشخصات آن می تواند با گاز، برق یا ترکیبی از هر دو تغذیه شود. سیستم گرمایش همچنین می تواند به یک ترموستات یا یک کنترل کننده دیجیتال مجهز شود تا از دقیق و ثابت بودن دمای اجاق اطمینان حاصل شود.

معایب و مزایای استفاده از فر گردان

مزایای فر های چرخان

این فر ها به گونه ای طراحی شده‌اند که پخت و پز و توزیع دمایی یکنواخت را فراهم می‌کنند و امکان فرآیند پخت کارآمدتر و یکدست تری را فراهم می کنند. یکی از مزایای کلیدی استفاده از فر دوار صنعتی، توانایی آن در افزایش بازده تولید است. با توانایی پخت تعداد انبوهی از نان یا شیرینی به طور همزمان، مشاغل می توانند در زمان و منابع صرفه جویی کنند و در عین حال تقاضای بالای محصولات خود را برآورده کنند. این ویژگی برای تولید کنندگان صنعتی که زمان و کارایی برای آن ها اهمیت ویژه ای دارد، امتیاز بزرگی محسوب می شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از فر های دوار صنعتی، پخت کامل ماده غذایی است. عملکرد چرخشی فر باعث می شود که هر قرص نان یا شیرینی به طور یکنواخت پخته شوند و در نتیجه تمامی مواد غذایی یکدست و یکنواخت به دست آید. این ویژگی برای نان یا شیرینی، بسیار مهم است. پخت یکنواخت همچنین با جلوگیری از پختن بیش از حد یا کم پختن، که می تواند منجر به تولید محصولات غیرقابل استفاده شود، به کاهش ضایعات کمک می کند.

معایب فر های گردان

یکی از معایب استفاده از فر های چرخشی صنعتی اندازه آنهاست. این فر ها می توانند فضای زیادی را در یک مرکز تولید اشغال کنند، که می‌تواند مقدار فضای کاری موجود را محدود کند. این می تواند حرکت در اطراف اجاق یا نگهداری تجهیزات دیگر را در نزدیکی آن دشوار کند، که می تواند باعث مشکلات لجستیکی در یک محیط تولید شلوغ شود.

فر های دوار صنعتی برای اطمینان از عملکرد صحیح، نیاز به نگهداری دوره ای دارند. قطعات متحرک و اجزای فر گردان می توانند به مرور فرسوده شوند که منجر به تعمیر و تعویض هزینه می شود. چرخش مداوم فر نیز می تواند باعث ساییدگی یاتاقان ها و موتورها شود که باعث کاهش طول عمر فر می شود. با توجه به این موضوع شرکت بهسازان صنعت سعی کرده تا فر های گردان تولیدی این شرکت از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار باشند و به آسانی دچار خرابی نشوند.

در حالی که فر های دوار صنعتی مزایای بی شماری را برای کسب و کارها ارائه می کنند، اما دارای معایبی نیز هستند. این معایب باید قبل از خرید در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که کسب و کارها سرمایه گذاری مناسبی را برای نیازهای تولیدی و بودجه خود انجام می دهند.

مزایا و معایب فر های طبقاتی

مزایای فر های طبقاتی (لایه ای)

  1. فر های لایه ای می توانند چندین ماده خوراکی (شیرینی یا نان) را به طور همزمان و در لایه های جداگانه بپزند.
  2. سطوح توزیع گرما بطور یکنواخت گرما را در ظرف پخش می کنند تا ماده غذایی پخت یکنواخت را تجربه کند.
  3. امکان پخت مواد غذایی متنوعی به صورت جداگانه خواهید داشت.
  4. برای هر لایه می توان دماهای متفاوتی را تنظیم کرد تا مواد غذایی کاملاً پخته شوند.
  5. فرهای لایه ای انرژی کمتری مصرف می کنند زیرا نیازی به گرم کردن قبل از پخت و خنک شدن بعد از پخت ندارند.

معایب فر طبقاتی (لایه ای)

  1. تمیز کردن سخت: نسبت به سایر انواع فر ها، زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارند زیرا هر لایه باید جداگانه تمیز شود.
  2. پیچیدگی و اجزای متعدد: فر های لایه ای ماشین های نسبتا پیچیده ای هستند، به این معنی که برای کارکرد بهینه و ایمن باید تعمیر و نگهداری منظم انجام شود.
  3. فضای مورد نیاز: اجاق های لایه ای صنعتی می توانند بسیار بزرگ باشند و ممکن است به مقدار قابل توجهی فضا نیاز داشته باشند. این می تواند برای فضاهای کوچک تر یا مشاغل با فضای محدود چالش برانگیز باشد.
  4. پتانسیل پخت ناهموار: در صورت عدم کالیبره یا نگهداری مناسب، فر های طبقاتی صنعتی می توانند دارای نقاط گرم یا سرد باشند که می تواند منجر به پخت ناهموار و پخت با کیفیت پایین تر شود.

دستگاه های نانوایی صدرا پخت آذربایجان فر طبقاتی هستند یا فر گردان؟

دستگاه های نانوایی

در حال حاضر دستگاه‌های نانوایی دارای انواع و اقسام مختلف است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین دستگاه‌های نانوایی دستگاه تنور دوار نانوایی و رستورانی است. از دستگاه تنور دوار نانوایی برای پخت انواع نان سنتی همچون نان لواش، نان تافتون، سنگک استفاده می شود.

ویژگی های تنور دوار نانوایی عبارت است از:

  • دارای چرخ های مقاوم برای جابجایی راحت
  • رنگ تنور نسوز چکشی
  • مجهز به سنسورهای خاموشی خودکار دستگاه
  • دارای الکتروگیربکس قوی و بی صدا
  • دستگاه نانوایی شرکت صدرا پخت آذربایجان یک فر دوار محسوب می شود که برای پخت انواع نان مناسب می باشد.

دستگاه تنور دوار رستورانی ۱۵۰

این دستگاه متناسب با نیاز پخت نان رستوران ها و جگرکی ها طراحی و ساخته شده است. این دستگاه قابلیت استفاده با سوخت گاز و گازوئیل را داشته و برای مناطقی که از سوخت گاز محروم هستند نیز گزینه مناسبی تلقی می شود.

ویژگی های کلیدی دستگاه تنور دوار رستورانی عبارت است از:

  • وزن : 560 کیلوگرم
  • ظرفیت تولید : 300 – 350 کیلوگرم در هر 8 ساعت
  • قدرت الکترو گیربکس : 0.75 کیلو وات
  • برق مورد نیاز : 220 وات تک فاز
  • دستگاه تنور دوار رستورانی ۱۵۰ شرکت صدرا پخت آذربایجان یک فر دوار محسوب می شود که برای پخت انواع نان در مقیاس رستورانی مناسب می باشد.

دستگاه تنور دوار نانوایی ۲۲۰

این دستگاه مناسب پخت انواع نان های سنتی از جمله، لواش، تافتون، بربری و پیتزا می باشد. انتقال حرارت مناسب و مصرف بهینه انرژی این دستگاه، موجب شده تا تبدیل به یک گزینه عالی جایگزین برای تنور های سنتی در انواع نانوایی ها شود. شیوه پخت در این دستگاه به صورت حرارت مستقیم و چرخشی می باشد.

ویژگی های کلیدی این محصول عبارت است از:

  • وزن : 1170 کیلوگرم
  • ظرفیت تولید : 500 – 600 کیلوگرم در هر 8 ساعت
  • قدرت الکترو گیربکس : 0.75 کیلو وات
  • برق مورد نیاز : 220 وات تک فاز
  • دستگاه تنور دوار ۲۲۰ شرکت صدرا پخت آذربایجان یک فر دوار محسوب می شود که برای پخت انواع نان در مقیاس یک نانوایی یا شیرینی پزی مناسب می باشد.

دستگاه تنور دوار سه متری ۳۰۰

در صنایع غذایی، دستگاه فر که به عنوان یکی از تجهیزات نانوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نقش حیاتی در فرآیند تهیه و پخت نان ایفا می‌کند. انواع گوناگونی از فرها در این حوزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینکه کدام یک از ماشین آلات شیرینی پزی مناسب برای کسب و کار شماست، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله مقیاس کسب و کار شما و همچنین نیازهای خاص شما. قیمت دستگاه نانوایی تونلی تبریز پخت در دو مدل چهار غلطکی برای نان خشک و نیمه نرم و شش غلطکی برای نان نرم که قیمت بین 150 الی 180 میلیون می باشد .

فر گردان به دلیل توانایی پخت یکنواخت و سریع نان و شیرینی، وسیله ای ضروری برای هر نانوایی است. فر های گردان صنعتی که به فر های چرخشی هم شهرت دارند، نوعی از ماشین آلات شیرینی پزی هستند که برای پخت انواع خوراکی در مقیاس صنعتی استفاده می‌شوند. این فرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کارآمد، بادوام و آسان برای استفاده باشند. همچنین ساختار آنها نقش مهمی در عملکرد آنها دارد.

ساختار اصلی فرهای گردان شامل یک کوره دوار است که شامل یک محفظه پخت است که با کمک یک مکانیسم چرخشی و یک سیستم گرمایشی کار می‌کند. محفظه پخت بخشی است که نان یا شیرینی برای پخت در آن قرار می‌گیرند و می‌توان آن را از مواد مختلفی مانند فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخت. محفظه پخت را می‌توان با قفسه‌ها یا سینی‌های متعدد پیکربندی کرد تا ظرفیت پخت فر افزایش یابد.

مکانیسم چرخشی مهم‌ترین جزء فر است، زیرا محفظه پخت را می‌چرخاند و باعث پخت یکنواخت نان و شیرینی از همه جهات می‌شود. برای چرخش می‌توان از ابزارهای مختلفی مانند موتور یا گیربکس استفاده کرد و سرعت چرخش را اغلب می‌توان مطابق با نیازهای مختلف پخت تنظیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا