بین الملل

تلاش دکتر طهرانچی برای ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی کم‌نظیر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، سارا فلاحی در نشست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: در شرایط کنونی که دنیا به سمت ورشکستگی اقتصادی پیش می رود، سطح آموزشی و پژوهشی در سطح بالایی قرار دارد. منحصر به فرد و ارزشمند

وی افزود: وزارت علوم در گذشته از سطح بالایی به دانشگاه آزاد اسلامی نگاه کرده و در بحث تایید رشته و جایگاه رفیع این دانشگاه از خود راضی بوده است. گاهاً متوجه می‌شویم که در سال‌های اخیر برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی که حتی یک استاد هم ندارند، در مقطع کارشناسی ارشد دریافت کرده‌اند، در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک نهاد علمی با هزاران استاد بی‌اعتبار شده است و این نگاه باید تغییر کند. مجلس و دولت باید به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب توجه ویژه داشته باشند. شرط دانشگاه آزاد حق است و این در حالی است که برخی از دانشگاه ها اصلاً هیئت علمی ندارند. اما آنها به آنها رشته های مردمی می دهند. بنابراین نگاه به این دانشگاه باید تغییر کند و کارکنان و اساتید آن خواستار تغییر قانونی این نگاه باشند.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه تحقیرآمیز دانشگاه آزاد قابل قبول نیست، گفت: اما زمانی که باید به یک دانشگاه خدمات داده شود، به عنوان یک موسسه منطقه ای با آن برخورد می شود. باید از ظرفیت عظیم علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه طرح های مختلف در مجلس و برنامه ریزی نمایندگان مجلس استفاده کرد.

فلاحی با توجه به توان علمی یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، در تدوین طرح های مجلس و بررسی لوایح دولت در مجلس از نخبگان این دانشگاه کمک گرفت و برای پذیرش کمک های علمی و فکری این جامعه بزرگ نخبگانی اعلام آمادگی کرد.

افزایش حقوق اساتید و کارکنان در سال جاری قابل توجه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: برگزاری رویداد ملی، گام دوم دانشگاه نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه است و برگزاری این رویداد مطمئناً منجر به شکوفایی استعدادهای ناب خواهد شد. جوانان ایرانی.”

بهروز ناصری اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد واحد دانشگاهی در مناطق محروم و دورافتاده کمک زیادی به توسعه عدالت آموزشی کرده و امروز با حضور دکتر طهرانی این دانشگاه به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شده است. .

وی افزود: افزایش حقوق کارکنان و اساتید نسبت به افزایش حقوق سایر نهادها و ادارات بی نظیر است و تاکنون در هیچ دوره ای به وضعیت معیشتی کارکنان و اساتید توجه نشده است. “

به گزارش آنا، سارا فلاحی نماینده ایلام از اعضای ثابت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بود و پس از این دیدار از واحدهای مختلف این واحد دانشگاهی بازدید و با کارکنان دیدار کرد.

انتهای پیام/4121/

دکمه بازگشت به بالا