بین الملل

حقوق بشر به سبک کانادای مدعی/ بازهم گور جمعی حاوی اجساد کودکان کشف شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز ، کمتر از یک ماه پس از کشف یک گور دسته جمعی کودکان بومی در یکی از استان های کانادا ، اخبار هولناک مشابهی از این کشور شنیده می شود.

روزنامه نشنال پست کانادا صبح روز پنجشنبه گزارش داد که صدها قبر ثبت نشده ، احتمالاً اجساد کودکان در ساسکاچوان کشف شده است.

بر اساس این گزارش ، یک بومی استان گفت صدها قبر بدون مارک – که به عقیده وی بیشتر آنها حاوی اجساد کودکان بودند – در نزدیکی محل یک مدرسه شبانه روزی سابق در منطقه Kowesses کشف شده است.

ساکنان ساسکاچوان انتظار دارند که اجساد کودکان از صدها قبر تازه کشف شده خارج شده و حداقل سه برابر اجساد پیدا شده در یک گور دسته جمعی در نزدیکی مدرسه شبانه روزی کاتولیک در بریتیش کلمبیا باشد.

به گزارش نشنال پست ، مقامات بومی منطقه کاوتس احتمالاً جزئیات بیشتری درباره “کشف وحشتناک و تکان دهنده” در محل مدرسه شبانه روزی سابق ماریول و همچنین آخرین آمار تعداد اجساد نبش قبر شده را ارائه می دهند.

فدراسیون مردمان بومی کانادا چهارشنبه شب گفت: “تعداد گورهای بدون علامت بزرگترین قبرهای تاریخ کانادا خواهد بود.”

نشنال پست گزارش داد: “بقایای موجود در گورهای بدون مارک در یک گور دسته جمعی تاسیس شده در سال 1885 یافت می شود که به تدریج توسط یک مدرسه شبانه روزی هند قرون وسطایی به رهبری کلیسای کاتولیک تحت تصرف قرار گرفت.


تصویری از کلاس مدرسه هندی Mariwol که بیشتر دانش آموزان در آن مشق شب بودند

در این گزارش آمده است: “این مدرسه توسط دولت فدرال كانادا در سال 1969 و سپس توسط مجلس بومی Covis در سال 1987 اداره می شد.” سرانجام این مدرسه در سال 1997 تعطیل شد. “بلافاصله بعد ، همه قسمت های مدرسه به جز کلیسای کوچک ، خانه کشیش و گورستان تخریب شد.”

در تاریخ 28 ژوئن ، اجساد حداقل 215 کودک بومی حدود سه ساله در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در بریتیش کلمبیا پیدا شد.

به دنبال انتشار این خبر ، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت های کانادا و واتیکان خواستند که در اسرع وقت تحقیقات کاملی را انجام دهند.

پاپ فرانسیس در اولین واکنش خود به فاجعه گفت که نخست وزیر کانادا جاستین ترودو از کلیسای کاتولیک خواسته است مسئولیت اداره مدرسه ای را که در آن بقایای 215 کودک بومی پیدا شده است ، به عهده بگیرد. او بسیار ناراحت و شوکه شد ، اما حاضر به عذرخواهی مستقیم نشد

با این حال ، رهبران بومی و مدارس شبانه روزی کاتولیک زنده مانده در کانادا از واکنش منفعلانه رهبر کاتولیک جهان به فاجعه کشف این گور دسته جمعی خشمگین شدند. (جزئیات بیشتر)

بین سالهای 1883 و 1996 ، حدود 150،000 کودک بودایی به اجبار از خانواده های خود جدا شده و به مدارس شبانه روزی که توسط کلیسای کاتولیک تأسیس شده بود ، فرستاده شدند ، هدف اصلی این امر بیگانگی این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از گسترش زبان بود. و سنتها و تربیت مادری آنها تحمیل شد.

گزارش شده است که بسیاری از این کودکان بومی در مدارس شبانه روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می گیرند و بسیاری معتقدند که این مدارس زخم و جراحات دائمی برجای گذاشته است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا