علمی و پزشکی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر ایران شفاف گفت: “خبر خوب این است که گزینه های مختلف درمانی برای افرادی که از تورم چشم ناشی از آلرژی رنج می برند وجود دارد ، اما همه نباید علائم خود را در خانه درمان کنند.” باغها

ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

مواد حساسیت زای مختلف می توانند باعث التهاب ملتحمه آلرژیک از جمله شوره سر ، کنه ها و کپک شوند. وقتی چشم انسان در معرض مواد حساسیت زا قرار می گیرد ، این شرایط باعث ترشح ماده ای به نام هیستامین در بدن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – متورم می شوند.

هنگامی که ورم ملتحمه آلرژیک را تجربه می کنید ، ممکن است دقیقاً مشخص شود کدام قسمت از چشم متورم است و پاسخ همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات کره زمین ورم می کند که فردی به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا شود. در این حالت باید سریعاً به چشم پزشک مراجعه کنید. در موارد دیگر ، پلک متورم می شود و نیاز به درمان دارد ، اما این لزوماً به معنای نیاز فوری به چشم پزشک نیست.

ملتحمه آلرژیک با سایر موارد پزشکی مرتبط با آلرژی ، از جمله اگزما (بثورات پوستی ناشی از آلرژی) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) در ارتباط است. ورم ملتحمه آلرژیک می تواند وضعیت فرد مبتلا به سندرم خشکی چشم را بدتر کند.

علائم ورم ملتحمه آلرژیک چیست؟

علاوه بر تورم ، سایر علائم التهاب ملتحمه آلرژیک عبارتند از:

– قرمز

– دارد می سوزد

– خارش

– چشمان اشک آور

احساس ماده خارجی یا گرد و غبار در چشم

علاوه بر علائم ورم ملتحمه آلرژیک ، عطسه ، سرفه ، خارش یا آبریزش بینی و سردردهای سینوسی نیز ممکن است رخ دهد که همگی علائم دیگر واکنش آلرژیک هستند.

ورم ملتحمه آلرژیک چگونه درمان می شود؟

اغلب بهترین روش برای مقابله با علائم آلرژی ، اجتناب از هر چیزی است که می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند. به عنوان مثال ، اگر به گربه حساسیت دارید و می دانید دوست شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود با او در فضای باز ملاقات کنید تا خطر واکنش آلرژیک به حیوان خانگی خود را کاهش دهد. در مورد ورم ملتحمه نیز همین طور است. بهترین روش پیشگیری است.

اگر شما به طور مکرر به التهاب ملتحمه آلرژیک مبتلا هستید – پلک های شما متورم می شود و چشمان شما پر از آب می شود – و ایده ای در مورد ماده آلرژی زا که باعث ایجاد این بیماری می شود ندارید ، مراجعه به متخصص آلرژی توصیه می شود. پزشک می تواند آنچه شما به آن حساسیت دارید را تشخیص دهد و بنابراین می تواند زمان بروز علائم را پیش بینی کند.

متخصص آلرژی می تواند به شما در ایجاد تغییراتی در سبک زندگی کمک کند که خطر ورم ملتحمه آلرژیک و سایر مشکلات مربوط به آلرژی را کاهش می دهد. به عنوان مثال ، اگر یک متخصص آلرژی تشخیص دهد که گرده گیاه احتمالاً همان چیزی است که علائم شما را ایجاد می کند ، ممکن است توصیه کند در ساعات مشخصی از روز که بالاترین گرده گیاهان است ، در خانه بمانید. با تغییر در برنامه روزانه ، علائم بدون استفاده از دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی تر ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک ممکن است در ابتدا مصرف آنتی هیستامین ها را توصیه کند ، اگرچه این ممکن است در ورم ملتحمه آلرژیک کمک چندانی نکند. علائم چشم بسیار دشوارتر درمان می شوند. بنابراین ، پزشک شما ممکن است استفاده از قطره های چشمی را با نسخه های موجود و گزینه های بدون نسخه پزشک توصیه کند.

اگر علائم شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن شما را در برابر مواد حساسیت زا افزایش می دهد. اما احتمالاً لازم نخواهد بود علائم آلرژی چشم با از بین رفتن ماده آلرژی زا کاملاً بهبود می یابد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

در حالی که علائم شما با از بین بردن علت بهبود می یابند ، اما در صورت بروز علائم نگران کننده ، از مراجعه به پزشکی دریغ نخواهید کرد. اگر کره چشم شما به جای پلک متورم است ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت احساس درد در کره چشم یا داشتن درد شدید در اطراف چشم ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند مشکلات شدید بینایی یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا