عمومیکسب و کار ایرانی

در چه مواقعی از شیارزن استفاده می شود؟

بسیار بعید یا نادر است که کاربران آماتور و خانگی متقاضی خرید شیارزن باشند. کاربران این دستگاه اساساً افرادی باتجربه در حوزه امور ساختمانی و کار با مصالح مختلف هستند. همین موضوع راهنمایی متقاضیان خرید این دستگاه را بسیار ساده‌تر کرده است.

اما این بدان معنی نیست که خریداران آن نیازی به مشاوره و راهنمایی ندارند. مخصوصاً با در نظر داشتن این موضوع برخی از خریداران ممکن است به‌تازگی پا به عرصه گذاشته باشند. به هر حال چه آماتور باشید و چه باتجربه، پیشنهاد می‌کنیم برای رفع تردیدهای خود پیش از خرید، حتماً این توضیحات را مطالعه فرمایید.

شیارزن چیست؟

به علل مختلفی ممکن است به حذف بخشی از حجم یک دیوار یا در اصطلاح ایجاد شیارها و کانال‌هایی در آن نیاز داشته باشید. این می‌تواند یخاطر نصب کابل‌های برق، لوله‌های آب یا گاز و مثلاً حتی گشودن قرارگیری پایه‌های ریلی یک وسیله خاص باشد. معمولاً در مراحل ساخت خانه و بنایی، سیم‌کشی و لوله‌کشی به پس از تکمیل دیوارهای ساختمان موکول خواهد شد. یعنی در ابتدا دیوارها به صورت کامل نصب شده و پس از این از میان آن‌ها مسیر سیم‌های برق یا لوله‌های مختلف گشوده خواهد شد.

این مسیرها در سطح دیوار و با استفاده از ایجاد تفاوت بین سطوح گشوده و آماده می‌شوند. با هر هر هدفی که به ایجاد یک شیار با مساحت مناسب در دیوار نیاز داشته باشید، این شیارزن است که به کمک شما می‌آید.

در گذشته که خبری از ابزارهای برقی نبود، عملیات شیارزنی با استفاده از اسکنه‌های بزرگ و پتک و چکش انجام می‌شد. اما شیارزن نحوه انجام کار را به کلی عوض کرد. شیارزن در اصل یکی از انواع ابزارهای ماشینی است که با ساختار خاص خود، می‌تواند در سطوح بسیار سختی مانند سنگ‌های گرانیت و مرمر نیز، برش‌های مدنظر را ایجاد کرده و در اصطلاح، کانال باز کند.

البته شیارزن لزوماً برای کار بر روی سطوح سخت نیست. از آن برای ایجاد شیار در متریال‌ها و مواد متعددی استفاده می‌شود؛ از جمله موزاییک، بتن، چوب، پلاستیک‌های سخت و یا هر متریال دیگری که به ایجاد شیار در میان آن نیاز باشد. شیارزن عموماً با دست نگه داشته شده و در زمره ابزارهای دستی و قابل حمل است؛ مشابه یک سنگ‌فرز، اما در ابعاد بیشتر و وزنی بالاتر. شیارزن نیز مانند اغلب انواع سنگ فرز، از دیسک‌های ساینده یا تیغه الماسه استفاده کرده و از دوران بسیار سریع آن‌ها بهره می‌برد.

نحوه کار شیارزن چگونه است؟

در شیارزن، برای ایجاد برش، دیسک دوار باید به صورت عمود بر سطح فرود آید(مانند تصویر زیر) تا بتواند با سرعت بالا و برش نافذی که دارد، شیارهای مدنظر را ایجاد کند. بدیهی است که حاصل برخورد لبه این دیسک‌های دوار با سطح دیوار، به صورت عمود، فرو رفتن لبه دیسک در سطح و ایجاد برش خواهد بود.

انواع مختلف شیارزن

انواع شیارزن‌ها به دو دسته اصلی تقسیم شده و این دسته‌بندی در بر نحوه کار آن‌ها تأثیر مستقیمی دارد. به طوری که شیارزن یک تیغه به شکلی خاصی و شیارزن دو تیغه به شیوه‌ای دیگر در ایجاد شیار و باز کردن کانال در سطوح کمک می‌کند. البته این تفاوت بنیادی یا اساسی نیست. اما به هر حال بر خروجی کار تأثیر مستقیمی دارد.

مزایای خرید شیارزن کدام‌ها هستند؟

اصلی‌ترین مزیت خرید شیارزن دقیقاً در همان کاربر آن نهفته است. ما با وسیله‌ای روبرو هستیم که به طور ملموسی سرعت انجام پروژه‌های ایجاد شیار را افزایش می‌دهد. همین مزیت به خودی خود برای جذابیت خرید شیارزن کافی به نظر می‌رسد. پس در یک نگاه کلی مزیت این دستگاه دقیقاً در خود کاربرد آن معنا می‌شود. بر این مبنا می‌توان در قالب یک جمع‌بندی این مزایا را برای خرید آن قائل شد.

  • افزایش قابل توجه سرعت ایجاد شیارهای مورد نیاز؛ مخصوصاً در استفاده از مدل‌های دوتیغ!
  • امکان ایجاد شیارهای همسان و هم‌سایز در تعداد بالا بدون نیاز به تنظیمات و تغییرات مجدد
  • دقت بیشتر هم در محل قرارگیری شیارها و هم مختصات خود شیارها
  • در صورت اتصال جارو برقی به آن، امکان اجرای پروژه شیارزنی بدون ایجاد گردوخاک و پخش خاکروبه وجود دارد
  • با در نظر داشتن امکان نصب تیغه‌هایی با قطر مختلف کاربر بسته به مختصات پروژه قادر به تغییر عمق شیارهاست

معایب خرید شیارزن کدام‌ها هستند؟

در کنار مزایای فوق واقعیت این است که خرید شیارزن خالی از چالش، عیب یا به عبارتی فاکتور منفی نیست. البته چالش‌ها و معایب مربوط به این دستگاه چندان قابل توجه و جدی نیست. اما در مجموع بد نیست این موارد را نیز در هنگام خرید شارزن گوشه ذهن خود داشته باشید. زیرا ممکن است تحت شرایط خاصی این معایب برای شما جدی و تعیین‌کننده تلقی شوند. اما این چالش‌ها و معایب کدام‌ها هستند؟

  • این دستگاه در حین کار آلودگی صوتی زیادی تولید می‌کند
  • در مدل‌هایی که امکان اتصال جاروبرقی و مکنده فراهم نیست، کاربر در حین کار ممکن است در معرض گردوغبار غلیظ ناشی از برش قرار گیرد
  • در قیاس با ادوات مورد نیاز برای اجرای شیارزنی با سایر روش‌ها، این خرید این دستگاه هزینه بیشتری برای کاربر به همراه دارد.
  • برخلاف روش‌های دستی و سنتی، کار با این دستگاه‌ها برای شیارزنی مستلزم تخصص و شناخت کاملی است!
  • خطرات احتمالی ناشی از بی‌دقتی در کار با این دستگاه نسبت به روش‌های دستی و سنتی شیارزنی کاملاً جدی‌تر است!

عوامل مؤثر بر قیمت کدام‌ها هستند؟

نیازی به توضیح نیست که توان موتور در همه ابزارهای ماشینی و متکی به موتورهای الکتریکی یا حتی بنزینی، یک فاکتور مهم و مؤثر است. توان موتور به طور مستقیم میزان قدرت وسیله را تعیین کرده و در شرایط برابر نشان می‌دهد کدام مدل قدرت بیشتری دارد. هرچند همیشه و لزوماً توان بیشتر به معنی قدرت برش بیشتر نیست اما در اغلب مواقع این رابطه ثابت و صادق است. قیمت شیارزنی که توان موتور آن بیشتر است، قطعاً بالاتر خواهد بود.

قبل از اجاره شیارزن حتماً از مشاوران و متخصصان راهنمایی بگیرید تا بهترین و مناسب ترین دستگاه را اجاره کنید و به کارگیرید.

عرض برش که در مدل‌های دوتیغه، به عنوان یک کف و سقف تعیین خواهد شد، تأثیر زیادی بر قابلیت وسیله دارد. به عنوان مثال عرض برش ممکن است 10 تا 45 میلی‌متر اعلام شود. اما در مدلی دیگر 9 تا 30 میلی‌متر اعلام شود. بدیهی است که مدل اول، گستره بیشتری از عرض برش را در اختیار کاربر قرار داده و شخص می‌تواند حتی تا 45 میلی‌متر نیز عرض برش را افزایش دهید.

نیازی به توضیح نیست که مقصود از عرض برش، عرضی است که دستگاه در هر بار از برش توسط تیغه‌ها تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر قدر تیغه‌ها بتوانند با فاصله بیشتری کار کنند، عرض برش افزایش یافته و هر قدر نزدیک‌تر شوند عرض برش کاهش خواهد یافت. با در نظر داشتن این توضیحات می‌توان گفت هر قدر عرض برش بیشتر باشد، ارزش خرید و قیمت دستگاه نیز بالاتر خواهد بود.

در کنار عرض برش، عمق برش نیز موضوع مهمی است. با نگاهی به ساختار دستگاه می‌توان متوجه شد که اساساً ممکن نیست که تمام قطر تیغه بتواند در سطح قطعه کار فرو رفته و برای ایجاد شیار کاربردی باشد. بنابراین عمق برش فاکتوری است که بنا به شکل و ساختار وسیله تعیین خواهد شد. نمی‌توان گفت بیشتر بودن عمق برش لزوماً یک برتری و مزیت دائمی است اما تحت شرایط خاصی ممکن است به عمق برش بیشتری نیاز داشته باشید.

ضمن اینکه عمق برش بیشتر، سرعت و سهولت پیشرفت کار را نیز گاهاً افزایش خواهد داد. عمده محصولات عمق برشی بین 25 تا 35 میلی‌متر دارند که به نظر می‌رسد عمق برش 30 میلی‌متر عددی مناسب و کافی باشد. بیشتر بودن عمق برش، بیشتر بودن قیمت شیارزن و بالاتر رفتن ارزش خرید آن را در پی دارد.

به طور معمول هر قدر سختی سطحی که قصد ایجاد شیار در آن را دارید، بیشتر باشد، شما به سرعت بالاتری برای ایجاد برش مطلوب نیاز دارید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم حتماً در مورد این معیار نیز بسته به متریال‌هایی که قصد مواجهه با آن‌ها را دارید تصمیم‌گیری کنید.

این فاکتور که با واحد دور در دقیقه تعیین خواهد شد، برای اغلب محصولات بازار بین 6000 تا 11000 دور در دقیقه است. معمولاً محصولاتی که در این بازه قرار می‌گیرند، برای مواجهه با اغلب متریال‌های سخت نیز مشکل چندانی ندارند. بر این اساس هر قدر سقف سرعت بالاتر باشد، ارزش خرید و قیمت شیارزن نیز بیشتر خواهد بود.

مشتریان و متقاضیان خرید ابزار، همیشه تمایل بیشتری برای خرید از برندهای معتبر دارند. این تمایل به هیچ عنوان اتفاقی نیست. تجربه نشان داده که برندهای مشهوری مانند بوش، ماکیتا یا مثلاً متابو، محصولات باکیفیت‌تر و بادوام‌تری تولید می‌کنند.

کاربران نیز دقیقاً به همین خاطر حاضر به پرداخت بهای بیشتری برای تولیدات این برندها هستند. این در حالیست که تولیدات برندهای متفرقه چندان به مذاق کاربران خوش نیامده و ارزش خرید بالایی ندارند. در مورد قیمت شیارزن نیز دقیقاً میزان اعتبار و شهرت برند تولیدکننده و اصالت آن مؤثر است. اگر به دنبال خرید برندهای معتبری مانند بوش هستید، تبعاً باید بهای بیشتری نیز بپردازید.

داشتن گارانتی اصلی از دو جهت مهم و جالب توجه است. در نگاه اول خود داشتن گارانتی اصلی نشان‌دهنده و مؤید اصالت کالاست. بدیهتاً کالایی که تقلبی بوده و اصلی نیست، تحت پوشش گارانتی اصلی قرار نمی‌گیرد.

از سوی دیگر یک گارانتی معتبر و پاسخگو آماده است تا در صورت بروز مشکلات و نواقص احتمالی در کنار شما باشد. بر همین اساس داشتن گارانتی اصلی، یکی از علل و معیارهایی است که بالاتر رفتن ارزش خرید و قیمت شیارزن را در پی دارد.

انواع شیارزن دیوار |بهترین شیارزن دیوار

خرید شیارزن با آچاریست

برای خرید محصول مدنظر خود می‌توانید در میان مدل‌ها و کالاهای حاضر در این صفحه به بررسی و جستجو بپردازید. تمام اطلاعات و مشخصات کلیدی مورد نیاز برای مقایسه مدل‌های مختلف در دسترس هستند. در کنار این مشخصات اگر به توضیحات تکمیلی یا دریافت مشاوره اختصاصی نیز نیاز داشتید، ما از طریق بخش پشتیبانی سایت با شما همراه هستیم.

برای این منظور می‌توانید یا از طریق خود سایت یا از طریق شماره تماس ارائه‌شده به صورت مستقیم با ما در ارتباط باشید. در نهایت پس از انتخاب محصول مناسب و نهایی کردن خرید، در کمترین زمان ممکن کالای خود را درب منزل تحویل می‌گیرید. آچاریست ارزش وقت شما را می‌داند و همیشه با تحویل به موقع ابزار خریداری‌شده این موضوع را نشان داده است.

 

دکمه بازگشت به بالا