بین المللکسب و کار ایرانی

رنکینگ دانشگاه ciu قبرس

موقعیت استراتژیک جزیره قبرس و نزدیکی آن به زادگاه تمدن نقش مهمی در تبدیل شدن این سرزمین به قبرسی که امروزه می‌شناسیم داشته است: جزیره‌ای کوچک اما بسیار بین‌المللی. هویت بین‌المللی این کشور الهام‌بخش نام یکی از مهم‌ترین دانشگاه های قبرس شده است: دانشگاه بین‌المللی قبرس CIU. تحصیل در این دانشگاه که در سال‌های اخیر رویای بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده است، نیاز به اخذ پذیرش تحصیلی از مسئولان پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی و پس از آن ویزای تحصیلی قبرس دارد.

Ranking ciu university of Cyprus

جهت آشنایی بیشتر با این دو مرحله و همچنین آشنایی با دانشگاه CIU یکی از مشهورترین و معتبرین دانشگاه های قبرس تا پایان این بخش از معرفی دانشگاه های قبرس، لتس گو یونی را همراهی کنید.

رنکینگ دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس در قبرس در سال 2023 در رتبه 10 ملی و رتبه 5055 جهانی قرار گرفته است و در 17 رشته تحقیقاتی امتیاز عالی کسب کرده است.

جمع‌بندیآیا می‌دانستید دانشگاه Ciu در ایران نماینده رسمی دارد؟ موسسه بین المللی راهجو ،نماینده رسمی دانشگاه بین المللی قبرس ciu است. ثبت‌نام متقاضیان گرامی کاملا رایگان و در اسرع وقت انجام میشود. همین الان اپلای کنید.

❌ در برخی از رشته ها شهریه تحصیلی بالاتر از سایر دانشگاههای مشابه در قبرس شمالی است.

❌ مانند سایر دانشگاه های قبرس امکان پرداخت یکجا شهریه ( بورسیه ۱۰۰) ندارد.

❌ لوکیشن دانشگاه از مرکز شهر فاصله دارد و برای دانشجویانی که محل اقامت آنها خارج از محوطه خوابگاههای دانشگاه بین المللی قبرس است هزینه مازاد ایاب و ذهاب دارد.

❌ اگر چه این دانشگاه رشته های متعددی دارد ولی اعتبار برخی از این رشته های جدید در سطح بین المللی پايين بوده و ممکن است فارغ التحصیلان در رشته های خاص را در آینده برای کاریابی دچار مشکل کند.

* اگرچه دانشگاه بین المللی قبرس Ciu جزو بهترینهای قبرس است ولی معیارهای سنجش ارائه شده توسط مراکز آماری در جهان متفاوت است. در جدول زیر تلاش کرده ایم دقیق ترین اطلاعات رنک را ارائه دهیم .جهت حصول اطمینان و کسب اطلاعات به‌روز ، میتوانید از راهجو مشاوره رایگان بگیرید.

دانشگاه سی آی یو Ciu قبرس شمالی محاسنی دارد که آنرا از سایر دانشگاههای قبرس متمایز کرده است.

کارشناسی ارشد پیوسته: دانشگاه بین المللی قبرس ciu برای اولین بار از سیاستی تحت عنوان شتاب‌دهنده در قبرس استفاده کرد. بر این اساس دانشجو بصورت یکجا مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را پس از گذشت ۵سال به اتمام میرساند. در حال معمولی ۴+۲=۶ سال زمان مورد نیاز است.

دکترای پیوسته: دانشگاه بین المللی قبرس ciu برنامه دکتری مستقیم ارائه میدهد بدین معنی که دانشجو پس از گذراندن کارشناسی بصورت مسقیم و بدون داشتن کارشناسی‌ارشد در مقطع دکتری تحصیل میکند.برنامه دکترای مستقیم (Direct Phd) ۵ساله شامل ۱۴ ماژول، یک سمینار و یک پایان نامه است.

ادامه تحصیل در انگلستان:دانشجویان دانشگاه بین المللی قبرس ciu یک فرصت استثنائی دارند تا پس از ۳سال تحصیل در CIU از طریق دانشگاههای …و … که طرف قرارداد Ciu هستند، سال چهارم خود در انگلستان تحصیل کنند.دانشجویان متقاضی تحصیل در انگلستان باید مدرک آیلتس ۶ (هر اسکیل حداقل ۵.۵) یا معادل تافل داشته باشند.

مدرک دوگانه اروپایی: یکی دیگر از محاسن تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس ciu اخذ مدرک تحصیلی دوگانه است. دانشجویان میتوانند سال چهارم تحصیلی را در یکی از ۳دانشگاه اروپایی طرف قرارداد Ciu ادامه دهند و مدرک تحصیلی دانشگاه مبدا و مقصد را بصورت همزمان دریافت کنند.(مدرک آیلتس ۶ تا ۶.۵ و حداقل ۵.۵ در هر اسکیل مورد نیاز است)

دانشگاه بین المللی قبرس Ciu دارای ۱۲‌ دانشکده به شرح زیر است. علاوه بر دانشکده زیر، این دانشگاه دارای چندین مدرسه و هنرستان شامل علوم کاربردی/ زبانهای خارجی/ علوم‌سلامت/ ورزش و تربیت بدنی/ مدیریت هتل و توریست/ هنرستان عمومی/ هنرستان حقوق ، میباشد. مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشکده های دانشگاه Ciu قابل ارزیابی و تایید بین اللملی هستند که در جدول زیر برخی از آنها ذکر شده است.

امکانات تفریحی،ورزشی دانشگاه Ciu قبرس بین المللی در مساحتی به وسعت ۲۰هزار متر مربع بنا شده و خدمات گسترده شامل موارد زیر بصورت هفت روز هفته به عموم ارائه میدهد.

✅ استخر سرپوشیده دانشگاه بین المللی سی ای یو Ciu قبرس به طول 25*22 متر، عمق 2.5 متر و 8 لاین با ظرفیت 191 تماشاگر، مطابق با استانداردهای فدراسیون بین المللی شنا (فینا) می باشدو برای انواع مسابقات و سازمان ها در شاخه هایی مانند شنا، هاکی زیر آب، اسکوبا، شنای همزمان و واترپلو مناسب است.

✅ مرکز تناسب اندام دانشگاه بین المللی قبرس با ۷۸۰متر مربع مساحت، دارای تجهیزات پیشرفته بدنسازی و کاردیو است. همچنین چند بخش برای اسپینینگ، پیلاتس، یوگا، ایروبیک در نظر گرفته شده است.

✅ زمین‌های ورزشی روباز شامل زمین های فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس، والیبال ساحلی، هندبال ساحلی و فوتبال ساحلی در منطقه شنی وجود دارد.

شامل برنامه های گروهی تفریحی، گشت و گذار ، کنسرت و کارگروههای آموزشی که از طریق انجمنهای مختلف از ملیت های مختف دنیا برگزار میشود.

رستوران ها و کافه تریاهای بسیار باکیفیتی در محوطه (کمپس) دانشگاه وجود دارد که غذاهای مختلف از ترکی گرفته تا غذاهای بین المللی، خانگی، فست فود و دسر را سرو می کنند. علاوه بر آن پاتوق ها و کافه تریاهای دنج در دانشگاه بین المللی  قبرس شمالی وجود دارد که دانشجویان میتوانند از سرگرمی های بیلیارد، تخته، دارت و گپ و گفت لذت ببرند.

بخش مشاوره که به منظور پیشرفت و حفظ سلامت روحی و روانی دانشجویان Ciu در نظر گرفته شده، بصورت خصوصی در مورد مسائل شخصی، تحصیلی، عاطفی و شغلی، تصمیم‌گیری در مورد شغل یا رشته تحصیلی، برخورد با خانواده، روابط، گرایشات جنسی و مقابله با بحران‌های شخصی مشاوره ارائه میدهد.

جهت رفاه والدین دانشجویان دانشگاه بین المللی قبرس یک مهمانسرا در داخل سایت دانشگاه وجود دارد که اولیای دانشجویان میتوانند از آنها به عنوان هتل استفاده کنند. هزینه استفاده از مهمانسرای دانشگاه بسیار مناسب تر از هتل است و دسترسی راحتتر به محل اقامت دانشجویان دارد. صبحانه رایگان جزو سرویس این مهمانسرا است.

امنیت و حراست ۲۴ساعته، بخش درمان و فوریت های پزشکی با آمبولانس ۲۴ساعته، بانک و خودپرداز، دندانپزشکی و سایر خدمات درمانی از جمله امکانات دانشگاه بین المللی قبرس سی آی یو است.

یکی از بخشهای جالب دانشگاه بین المللی قبرس Ciu واحد پشتیبانی آکادمیک است. این بخش با همکاری اساتید دانشگاهها و بصورت نوبت دهی قبلی اقدام به همیاری دانشجویان در امور مقالات و پایان نامه ها میکند.متقاضیان پس از درخواست، طی ۲ روز کاری تاییده دریافت میکنند و پس از آن فعالیت تیم متخصص شروع میشود.

کتابخانه دانشگاه بین المللی قبرس Ciu کاملا مجهز است و خدمات خود را از طریق آنلاین یا حضوری ارايه میدهد. دانشجویان میتوانند از طریق این که توسط دانشگاه ciu ارائه شده به کتابخانه و بسیاری از امکانات دیگر دسترسی داشته باشند.

دانشجویانی که تازه اقدام به ثبت نام میکنند، می توانند در طی مراحل درخواست از طریق موسسه راهجو یا پس از تکمیل ثبت نام برای خوابگاه اقدام کنند.خوابگاههای دانشگاه بین المللی Ciu قبرس دسترسی نزدیک به کتابخانه، سوپرمارکت، امکانات خشکشویی، باشگاهها ورزشی، مینی سینما، کافه های مختلف و پاتوق های دانشجویی دارند.

خوابگاههای دانشگاه Ciu به ۲صورت استودیو یا آپارتمان هستند. استودیوها معمولا آشپزخانه مجزا ندارند و بصورت اشتراکی از آشپزخانه استفاده میشود.در حالیکه آپارتمان‌ها دارای آشپزخانه مجزا و حال نشیمن مشترک هستند. اینترنت پرسرعت رایگان، تلفن، تلویزیون ال سی دی ، میز صندلی، قفسه های کتاب و مینی یخچال در تمامی اقامتگاه ها وجود دارد. فضاهای مشترک و ملحفه‌ها توسط سرویس نظافت دائما تمیز میشوند.

اتاق‌های استودیویی کاملاً مبله و از ۱تا۴ تخته دارای گرمایش مرکزی و برخی از آنها مجهز به تهویه مطبوع می باشند.در جدول زیر امکانات خوابگاه دانشجویی ciu آورده شده است.دانشجویان یکبار میتوانند بصورت رایگان اتاق خود را عوض کنند ولی برای تغییر اتاق در دفعات بعدی باید ۱۰۰یورو پرداخت نمایندعلاوه بر موارد فوق دانشگاه اینترنشنال قبرس CIU برای تحصیل همزمان ۲فرد از اعضای یک خانواده ، بورسیه مازاد ۱۰ الی ۲۵ درصد لحاظ میکند.

رشته پزشکی عمومی یکی از دوره‌های محبوب دانشگاه بین المللی قبرس است که شهریه آن با احتساب بورسیه سالی ۶۵۰۰ یورو است و بصورت کمیته (سالی واحدی) ارائه می‌شود. رشته پزشکی دانشگاه بین المللی Ciu هرساله در اواخر ماه سپتامبر (اوایل مهر) دانشجو می‌پذیرد و ورودی نیمسال دوم ندارد.

آیا می‌دانستید دانشگاه Ciu در ایران نماینده رسمی دارد؟ موسسه بین المللی راهجو ،نماینده رسمی دانشگاه بین المللی قبرس ciu است. ثبت‌نام متقاضیان گرامی کاملا رایگان و در اسرع وقت انجام میشود. همین الان اپلای کنید.

زبان تدریس در دانشگاه بین المللی قبرس (سی ای یو) ، انگلیسی است. داشتن مدرک انگلیسی آیلتس الزامی نیست. ولی اگر از قبل مدرک زبان انگلیسی دارید، حداقل نمره آیلتس ۵.۵ یا تاقل ۶۵ IBT کافی است. اما متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند بایستی در آزمون زبان این دانشگاه شرکت کنند و حد نصاب قبولی را کسب کنند. چنانچه متقاضی نتواند حد نصاب نمره آزمون زبان را کسب کند، دانشجو محسوب میشود ولی باید در دوره های کلاس زبان انگلیسی دانشگاه سی آی یو شرکت کند.

چنانچه مدرک زبان انگلیسی ندارید و قصد دارید از طریق مصاحبه حضوری در دانشگاه آداکنت قبرس ثبت نام کنید، میتوانید همین الان از تیم راهجو مشاوره تخصصی بگیرید.

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار (امکان ارائه ترجمه شناسنامه در مرحله اولیه ثبتنام بجای پاسپورت وجود دارد.)
  • آخرین مدرک تحصیلی + ترجمه رسمی (حداقل مدرک دیپلم مورد نیاز است)
  • ریز نمرات تحصیلی + ترجمه رسمی
  • آدرس ایمیل معتبر
  • عکس پرسنلی اسکن شده
  • برای دانشجویان مقطع دکتری؛ رزومه و پروپوزال مورد نیاز است.

علاوه بر این، هزینه‌های زندگی و شهریه پایین در قبرس هم می‌تواند یکی از انگیزه‌های انتخاب این دانشگاه های قبرس شمالی باشد. از دیگر مزایای تحصیل در قبرس (و البته دانشگاه CIU) امکان دریافت بورسیه استحقاقی و وجود برنامه وفاداری برای دریافت خوابگاه را می‌توان عنوان کرد. تنوع رشته‌ها و مقاطع، ماهیت بین‌المللی دانشگاه و چندفرهنگ بودن، وجود امکانات و تسهیلات رفاهی و آموزشی، تدریس به زبان انگلیسی و روند اخذ پذیرش تحصیلی آسان از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه بین‌المللی قبرس هستند.

پردیس دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین‌المللی قبرس (یا به اختصار CIU) ، واقع در قلب قبرس شمالی، شهر نیکوزیا، یک دانشگاه بین‌المللی و چندفرهنگی شناخته‌شده است که سالانه به بیش از 20 هزار دانشجو از 110 کشور پذیرش تحصیلی اعطا می‌کند و یکی از مقاصد محبوب برای به شمار می‌رود.

تحصیل در دانشگاه CIU قبرس

علاوه بر 28 برنامه فنی حرفه‌ای، 81 برنامه لیسانس، 88 برنامه ارشد، 22 برنامه دکتری، و 2 برنامه فوق‌دکتری، دانشگاه بین‌المللی قبرس 50 آزمایشگاه مدرن و به‌روز دارد که به جدیدترین فناوری‌های روز مجهز شده‌اند و همچنین یک مرکز آموزش بزرگسالان (برای ادامه تحصیل) در پردیس خود بنا کرده است.

امکانات پردیس دانشگاهی CIU

هدف کلیِ دانشگاه بین‌المللی قبرس این است که به دانشجویان خود کمک کند تا ظرفیت‌های علمی خودشان را بهبود بدهند و به آنها کمک کند تا مهارت‌های شخصی‌شان را ارتقا بخشیده و به افرادی موثر و کارآمد در آینده بدل شوند. در این راستا، سایت دانشگاه ciu با یک پردیس بسیار پرنشاط و فعال که سرشار از تسهیلات و امکانات اجتماعی است، زمینه انواع و اقسام فعالیت‌های سرگرم‌کننده را برای دانشجویان فراهم می‌کند مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا