بین الملل

روزنامه ترکیه‌ای: وزیر دفاع جدید اوکراین مجری سیاست‌های آمریکاست

به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «آیدین‌لیک» ترکیه در گزارشی درباره وزیر دفاع جدید اوکراین نوشت که رستم عمروف، وزیر دفاع جدید اوکراین، مجری طرح‌های آمریکایی در منطقه است و افزون بر این با سازمان «فتح الله گولن»، عامل اصلی کودتای ۲۰۱۶ در ترکیه ارتباط دارد.

آیدین‌لیک به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: عمروف در جوانی در برنامه «تبادل رهبران آینده» وزارت خارجه آمریکا شرکت کرده. روسلان عمروف، برادرش نیز در مدرسه شبانه‌روزی کریمه درس خوانده که ارتباط‌هایی با سازمان فتح‌الله گولن دارد.

به نوشته این روزنامه «در شهر کی‌یف برادران عمروف به پسران آمریکا معروف هستند.»

روسلان بالبِک، معاون پیشین رئیس شورای دولتی کریمه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که «عمروف دانش‌آموز فتح‌الله گولن، رهبر مخالفان در ترکیه بود که هم‌اکنون در آمریکا مخفی شده است.»

وی همچنین افزود: مناسب‌ترین اقدام برای کشوری که نمی‌تواند به‌تنهایی تصمیم‌گیری کند این است که این وزیر دفاع را معرفی کند. این فرد هیچ ارتباطی با مردم اوکراین یا تاتارهای کریمه ندارد، زیرا او تحت حمایت فتح الله گولن بزرگ شده و در راهروهای کمیته بین‌المللی جمهوری‌خواهان آمریکا به جهره سیاسی تبدیل شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاعی که ۵۵۰ روز جنگ تمام عیار را پشت سر گذاشته است، برکنار کند و این هفته از پارلمان می‌خواهد تا «رستم عمروف» رئیس صندوق خصوصی‌سازی اوکراین را جایگزین او کند.

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا