اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

روش‌های ساده برای رسیدن به پوستی شاداب و جوان‌نما

اسرار زیبایی جالبی از زنان سرشناس  برگرفته از کتاب زن و زیبایی نوشته دبورا راتلج ترجمه سیروس گنجوی

 راز زیبایی

کرم روز لاکچری کوین فرانسه: دست یافتن به اسرار زیبایی زنان مشهور، غالباً کاری بس دشوار و شاید بتوان گفت محال است، زیرا بیشترخانمها بنابر خصلت زنانة خود، رمز و راز زیبایی خود را از د یگران پنهان نگاه می دارند و با زیرکی تمام از فاش کردن روشهای خود طفره می روند. به سخنی د یگر، هیچ گاه دست خود را رو نمی کنند ! تنها پس از مرگ این گونه زنان است که می توان از طریق جستجو در یادداشتها و مدارک باقی مانده به اسرار زیبایی آنان پی برد. تنها موارد استثنایی در این زمینه، زنان خام گیاهخوار هستند که متداول ترین نوشیدنی آنها، آب هویج است. این دسته از بانوان که به خامخواری عادت کرده و به آن اعتقاد دارند، برای تبلیغ هرچه بیشتر و تشویق دیگران به این نوع گیاهخواری، برنامه غذایی خود را به آگاهی همگان می رسانند.

«گرتاگاربو» ستارۀ زیبای زمان خود، سالها به این نوع تغذ یه روی آورده بود و زیبایی خود را مرهون خام گیاهخواری می دانست. خواص میوه ها و سبزیها بر کسی پوشیده نیست. همان گونه که خوردن آنها نافع است، استعمال خارجی آنها نیز از فواید زیاد برخوردار است. «گاربو» زمانی که حدود 30 سال از عمرش سپری می شد از سبزیها و دیگر مواد طبیعی ماسک درست کرده، بر چهرۀ خود می گذاشت. نتیجة این کار، همراه با برنامه غذایی خاصی که انتخاب کرده بود باعث شده بود که جوانی و شادابی چهرۀ خویش را به طرزی چشمگیر حفظ کند. او با استفاده از مواد بهداشتی، بیش از آرایش اعتقاد داشت و از همین رو، پوستش سفت و سالم و شفاف بود. یکی از عکاسانی که در زمان حیات، او را می شناخت، می گفت که سر صحنه فیلمبرداری، بنا به اصرار چهره پردازان، تنها از «ماسکارا» یا ریمل استفاده می کرد. در این کار از همان ترفند قدیمی بازیگران پیروی می کرد. به این معنی که ابتدا مژه های خود را پودر می زد ،سپس ریمل به کار می برد. آن گاه دوباره مژه ها را پودر می زد و باز هم روی آن ریمل می گذاشت. با این ترتیب، مژه هایش در فیلم، پر پشت تر به نظرمی رسید. اما در زندگی واقعی خود، علاقه و نیازی به این کاراحساس نمی کرد.

کرم شب لاکچری کوین بیز: یکی دیگر از زیبارویان مشهور جهان «گلوریا سوانسون» نام داشت که مدافع سر سخت خام گیاهخواری بود. او، هم گیاه می خورد و هم آن که آن را بر چهره اش می مالید و پس از60 سالگی، هنوز چهره ای جوان و شاداب داشت.

«شانل» طراح فرانسوی نیز بسیار جوان تر از سن تقویمی اش می نمود به طوری که در80 سالگی همه مردم می پنداشتند که در آخرین سالهای 50 سالگی به سرمی برد !

بنابراین، با داشتن یک برنامه غذایی مناسب، و مراقبت از پوست خود می توان به تندرستی و شادابی دست یافت. نکته ای که خامخواران باید به آن توجه کنند آن است که بدن، نیاز به پروتئین دارد و از این موضوع نباید غافل باشند. زمانی که دختر جوانی بودم مردم عادت داشتند مخمر خام بخورند. این مادۀ خوراکی، به شکل کیک لقمه ای، درون فویل به مردم فروخته می شد و مردم آن را روی بیسکویت مالیده می خوردند .گفته می شد که بسیار نافع است و اگر مرتب خورده شود روی پوست، اثری معجزه آسا خواهد داشت. با شهامت تمام آن را امتحان کردم. اما چون طعم و مزه اش را نپسندیدم همان هفته اول کنار گذاشتم. راستی چه می شد اگر به جای مخمر، کیک شکلاتی یا بستنی خامه ای از چنین خاصیتی برخوردار بود؟!

برگردیم به راز زیبایی و شادابی زنان قد یم. در اینجا، راز زیبایی چند تن از زنان مشهور را برایتان شرح می دهم. به دست آوردن این اطلاعات خصوصی، به همان دلایلی که در بالا ذکر کردم کار چندان ساده ای نبوده است:

«مارلین دیتریش» هنرمند آلمانی تبار، فقط لانولین خالص به صورت و گردن و دستهایش می مالید و این کار را از مادربزرگ خود آموخته بود. او به طور یقین یک از بارزترین نمونه ها در جهان بود که نشان می داد چگونه انسان می تواند با مراقبت کامل از خود در60 سالگی، جوان تر و شاداب تر از سنش باقی بماند.

«ویرجینیا مارتین» بازیگر تاتر هنگام استحمام، با «سولفات دومنیزی» حمام می گرفت و با این کار، به اعصاب و عضلات خود آرامش می بخشید. شما هم می توانید چند مشت «سولفات دومنیزی» را درون آب گرم وان ریخته در آن استحمام کنید. یکی از هنرمندان، به نام «کندی جونز» خامة تازه را خوب، به صورت می مالید. برای این منظور، کافی است مقدار خامه تازه را با چنگال بزنید، سپس روی صورت بمالید. ابتدا با آب ولرم آب بکشید و بعد با آب سرد بشویید.

این زن که مخالف سرسخت استفاده از مواد شیمیایی بود به بانوان توصیه می کرد که موی خود را با چای بشویند و برای داشتن پوستی خوب مقداری نشاسته را در آب وان بریزند و با آن استحمام کنند. این هر دو از روش های معروف در زمان قدیم است.

«جون گرافورد» که همیشه از سنش جوان تر و شاداب تر نشان می داد برای حفظ سلامت خود روش های گوناگون به کار می برد. غالباً طاقباز روی زمین دراز کشیده، مدت نیم ساعت، کیسه های خیس چای (تی بگ) را روی چشمان بسته خود قرار می داد. با این کار خستگی چشمان خود را برطرف می ساخت و بر درخشندگی آنها می افزود. یکی دیگر از رموز زیبایی و شادابی او نوشیدن یک لیوان سرکه آب سیب درست قبل از غذا بود. این کار را برای جلوگیری از چاق شدن و حفظ خود انجام می داد. یک روز در رستوران مشهور نیویورک موسوم به رستوران 21، خودم او را دیدم که گیلاس حاوی سرکه آب سیب (اپل سایدر) را بی آن که چهره اش کمترین تغییری کند یک نفس نوشید کاری که من هرگز نتوانستم به خوبی او انجام دهم.

این زن بازیگر بی اندازه به سلامت خود توجه داشت. من در خانه اش او را از نزدیک دیدم. ساده و بی تکلف بود. هیچ گونه آرایشی نکرده بود. اما همچنان زیبا و جوان به نظر می رسید گذشته از مراقبت روزانه از پوست و موی خود هر روز مرتب ورزش و نرمش می کرد. قبل از آنکه به نرمش مورد علاقه او بپردازم یادآور می شوم که سالها قبل او عادت داشت وازلین به صورت خود بمالد. بعضی پوستها در برابر «وازلین» واکنش خوبی از خود نشان می دهند و پوست او نیز از همین نوع بود.

برای شادابی پوست چه بخوریم |برای شادابی پوست چه قرصی بخوریم

ورزش شکم

طاقباز روی زمین دراز بکشید. هر دو پا را بلند کنید. پاها در کنار هم زانوها کشیده در صورت امکان پاها را بالا و بالا و هر چه می توانید بالاتر ببرید تا آن که انگشتان پای شما در پشت سرتان با زمین تماس بیابد. سپس خیلی آرام یعنی با آرامی هر چه تمامتر دوباره پاهای خود را پایین بیاورید و به حالت اول بازگردید.

این تمرین برای کوچک شدن شکم و عضلات آن بی اندازه موثر است. اگر مرتب انجام شود هیچ گاه شکم بزرگ نخواهد شد. اما خودمانیم تمرین چندان ساده ای هم نیست باید اعتراف کنم که از نظر من سخت ترین تمرینی است که تنها خانم «کرافورد» از عهده انجامش برمی آمد !

هنگامی که پای خود را به طرف زمین پایین می آورید باید با تلاش و کنترل زیاد سعی کنید این حرکت را کاملاً آرام انجام دهید و پای خود را یکباره رها نکنید.

خانم «کارفورد» می توانست این نرمش را 5 تا 10 بار پشت سر هم تکرار کند اما انجام دادن این حرکت مستلزم تمرین و پشتکار زیادی است و داشتن پشتکار از همه مهمتر است اگر دچار ناراحتی جسمانی هستید بهتر است قبلا با پزشک خود مشورت کنید.

کتاب کوچک، شکم کوچکتر !

حال که صحبت از ورزش شکم به میان آمد بد نیست اشاره کنم که در اواخر سالهای دهه 1930 کتاب کوچکی در انگلستان منتشر شد به نام «پرورش شکم» که در اندک مدتی نسخه های آن در میان زنان و مردان انگلیسی به فروش رفت. این کتاب حاوی نرمشهایی برای کوچک کردن شکم و حفظ تندرستی عمومی بدن از طریق تقویت عضلات شکم بود. ناشر فرانسوی مجله «وگ» پس از سفر به شهر لندن چنان شیفته این کتاب شد که تعدادی از آن به عنوان سوغات، با خود به فرانسه برد تا در میان دوستان و آشنایان و انجمن های مربوط توزیع کند. چند نفری را می شناسم که تمرین های این کتاب را به طور مرتب انجام دادند و از آن نتیجه مطلوب گرفتند. یکی از تمرین های ساده این کتاب را که در حافظه ام مانده برایتان بازگو می کنم. این تمرین در حالت نشسته انجام می گیرد و به همین خاطر تمرین مورد علاقه آدم تنبلی مثل من محسوب می شود.

روی صندلی بنشینید و شکم خود را به داخل بکشید و دوباره رها کنید اما درعین حال باید سعی کنید حالت دورانی به شکم خود بدهید. به این ترتیب به داخل و بالا …. خارج و پایین. دوباره به داخل و بالا … و الی آخر …

این حرکات را به آرامی ادامه دهید و شکم خود را مانند جوجه ای که به سیخ کشیده اید و روی آتش می گردانید پی در پی به چرخش در آورید. به راستی تمرین موثری است. شکم را تو برده عضلات آن را تقویت می کند اما با نویسنده کتاب که مدعی است این حرکت را می توان در همه حال انجام داد توافق کامل ندارم. گاهی برای صرفه جویی دروقت این نرمش را در اتوبوس انجام می دهم. البته جوری که هیچ یک از مسافران متوجه نشود!

زنهای استثنایی

کمتر زنی ممکن است روش های مربوط به مراقبت از پوست صورت را در برابر چشم دیگران انجام دهد. بیشتر زنها اسرار خود را فاش نمی کنند. اما باید گفت که برخی از آنان اصلا چیزی برای رو کردن ندارند. مثلا خانم کلر بوث لوس روزنامه نگار و سیاستمدار کهنسال آمریکایی که از پوستی شفاف و همیشه جوان برخوردار بود سالها فقط صورت خود را با آب و صابون می شست و از چیز دیگری استفاده نمی کرد با این حال پوست محشری داشت یک روز صبح او را در کشتزاری واقع در کارولینای جنوبی دیدم ان هم در زیر آفتاب صبحگاهی. هیچ آرایشی نکرده بود. شگفت این که در صورتش اثری از چین و چروک زیاد، لک و پیس و یا حتی یک منفذ دیده نمی شد از این بابت او در زمره افراد استثنایی قرار داشت

دکمه بازگشت به بالا