علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

روش های خانگی برای تقویت مژه

روغن های مهم گیاهی و حامل برای پرپشت شدن مژه

روغن های اساسی مختلفی برای افزایش ،وجود دارند و همچنین می توانند باعث رشد مژه نیز شوند از آنجایی که این روغن ها باید مستقیما به منطقه چشمی اعمال شوند، از آنها باید به ندرت و با دقت استفاده شود ،تا به داخل چشم نفوذ نکند. بهتر است به جای این روش از ریمل تقویت مژه لاکچری کوین استفاده کنید.

اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشورید.

شما همچنین می توانید کمی ، را با روغن کرچک مخلوط کنید.آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید – به همان اندازه که ریمل می زنید.اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید.برای بهترین نتیجه،این فرایند باید به طور منظم برای 1 تا 3 ماه تکرار شود.

استفاده از چای سبز برای تقویت مژه ها

چای سبز ،دارای فلاونوئیدها است که رشد مژه را تقویت می کند .این نتیجه، در مطاله ای با استفاده از جوندگانی که ریزش مو داشتند، ثابت شد.ک مطالعه نشان داد، که جوندگانی که چای سبز دریافت کردند نشانه هایی از رشد مو را از خود نشان می دادند، در حالی که به گروه دیگر فقط آب داده شده بود، بهبودی از ریزش مو را نشان ندادند.

برای استفاده از چای سبز به عنوان یک درمان خانگی برای نازک بودن مژه ها، یک فنجان چای سبز، ترجیحا شیرین، تهیه کنید.اجازه دهید تا خنک شود.زمانی که خنک شد، با استفاده از یک اپلیکاتور ،مانند:یک تکه پنبه، چای سبز را روی مژه های خود بمالید.

چای را از ریشه مژه ها تا انتهای آن بزنید.به آرامی این کار را انجام دهید، و اجازه ندهید مژه ها با چای زیادی خیس بخورد، تا چای به چشمان نفوذ کنند.اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس آنرا با آب شستشو دهید. اینکار را دو بار در هفته، برای مدت 3 ماه تکرار کنید.

نقش روغن زیتون در تقویت مژه ها

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است ،که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود.روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.

حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید.

اپلیکاتور خود را ،درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید.قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید.روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید.این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید. به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید.اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای 1 تا 3 ماه تکرار کنید.

نکات مفید دیگر برای داشتن مژه های سالم

کنار استفاده از درمان های خانگی که در بالا ذکر شد، باید این نکات را در ذهنتان داشته باشید.هرگز با آرایش، به ویژه آرایش چشم، شب نخوابید.این کار باعث خشک شامروزه تقویت مژه برای بسیاری از خانم‌ها مساله مهمی است. افزایش اکستنشن و لیفت مژه‌ موجب ضعف پایه مژه‌ها و ریزش آن می‌شود و به مرور افراد مجبور به کاشت مژه می‌شوند تا جای خالی مژه واقعی خود را پر کنند. این امر به مرور زمان ممکن است حتی به چشم نیز آسیب برساند. برای جلوگیری از این اتفاقات و پر پشت شدن مژه می‌توان با یک برنامه غذایی مناسب رشد مژه و مو، طی چند ماه صاحب مژه‌هایی مقاوم و پر شد

البته نقش ژنتیک در کم پشتی و پر پشتی مو، ابرو و مژه را نباید دست کم گرفت. با این حال تغذیه سالم و مصرف غذاهایی که در تقویت موها نقش دارند، تا حدود زیادی می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند. همچنین استفاده از . ژل تقویت ابرو لاکچری کوین در کنار ریمل ابرو لاکچری کوین می تواند تا حد زیادی ابروی شما را پر و تقویت کند. در ادامه، با روش‌های خانگی و دارویی رشد مژه آشنا می‌شوید.

بیماری‌های مژه کدام است؟

شایع ترین نگرانی‌های مژه عبارتند از:

  • ریزش مژه یا میلفوزیس
  • کاهش رشد
  • خشکی
  • شکنندگی

برای تقویت و رشد مژه مواد غذایی حاوی ویتامین‌های B5، B6،B12، آهن، کلسیم و بیوتین را بیشتر مصرف کنید تا شاهد پرپشت شدن مژه‌هایتان باشید.

علت ریزش مژه چیست؟

برخی از دلایل اصلی ریزش مژه عبارتند از:

  • مواد آرایشی تحریک کننده یا خشک کننده
  • استفاده بیش از حد یا غیرماهرانه از لوازم آرایش
  • آلرژی به لوازم آرایش چشم
  • استفاده زیاد و نادرست از فرمژه
  • تکنیک‌های آرایشی خشن مانند استفاده از مژه مصنوعی
  • بلفاریت یا التهاب لبه پلک
  • آلوپسی
  • اختلالات تیروئید
  • اگزما
  • عوارض برخی داروها مانند رقیق کننده‌های خون، داروهای کاهش دهنده کلسترول و داروهای ضد تیروئید، مانند پروپیل تیوراسیل و متیمازول
  • نحوه خوابیدن و فشار چشم و مژه‌ها بر روی بالش
  • استرس

استرس و اگزما تنها بخشی از دلایل ریزش و عدم رشد مژه است. آرایش چشم می‌تواند فولیکول‌های مژه را تحریک کرده و به آن آسیب برساند و منجر به ریزش مژه شود.

بلفاریت یک بیماری التهابی است که می‌تواند منجر به گرفتگی غدد در ریشه مژه شود و از ادامه چرخه زندگی کامل مژه جلوگیری کند. همچنین ممکن است متوجه خارش و التهاب در اطراف پلک شوید.

آلوپسی نیز وضعیتی است که باعث ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن می‌شود که می‌تواند شامل پلک نیز باشد. یک بیماری پوستی است که باعث خارش می‌شود. خارش می‌تواند منجر به مالش بیش از حد شده و ناحیه اطراف مژه‌ها را تحریک کند.

بایدها و نبایدهای تقویت و پرپشت شدن مژه چیست؟

مژه انسان عملکرد محافظتی دارد. مژه طراحی شده تا زباله‌ها و گرد و غبار را از چشم دور نگه دارد. پلک پایین معمولا بین 75 تا 80 مژه در چهار ردیف دارد، در حالی که پلک بالایی بین 90 تا 160 مژه در پنج یا شش ردیف دارد.

خود مژه از ساقه یا مژه قابل مشاهده، ریشه و یک پیاز تشکیل شده است که به رگ‌های خونی متصل می‌شود و چرخه زندگی آن بین 4 تا 11 ماه است.

مژه‌های سالم می‌توانند تا حدود 12 میلی‌متر رشد کنند و انحنای کمی داشته باشند. روش‌های خانگی تقویت مژه‌ها شامل رعایت مناسب، آرایش کمتر چشم و مژه‌ها و رعایت بهداشت مژه‌ها است. در ادامه بایدها یا نبایدهای دیگری که می‌توانید انجام دهید را می‌خوانید:

  • یک رژیم غذایی غنی از پروتئین علاوه بر بهبود سلامت کلی شما، به سلامت مژه‌ کمک می‌کند.
  • به مدت 48 ساعت از ریمل خودداری کنید. استراحت از آرایش چشم به تقویت و احیای مژه‌های شما کمک می‌کند.
  • تمیز کردن روزانه چشمان‌تان یک اصل کلیدی برای تقویت مژه است.
  • یک رویکرد ملایم برای پاک کردن آرایش دور چشم خود داشته باشید، زیرا مالش شدید چشم می‌تواند باعث شکستن الیاف ظریف مژه شود.
  • با آرایش به ویژه آرایش چشم و مژه نخوابید. این عمل مژه‌های شما را خشک می‌کند و می‌تواند باعث ریزش زودرس آنها شود.
  • پس از پاکسازی، آبرسانی به مژه‌ها بسیار مهم است. یک روش آزمایش شده و موثر استفاده از روغن کرچک است. به دلیل غلظت بالای اسید ریسینولئیک و ویتامین E و همچنین چربی‌های امگا 6 و امگا 9، این روغن به رشد مو و مژه کمک می‌کند.

برای رشد مژه به آن استراحت دهید و برای چند روز از ریمل زدن اجتناب کنید.

  • روغن زیتون و روغن نارگیل نیز معمولاً به عنوان روش‌های موثر برای داشتن مژه‌های بلندتر ذکر می‌شوند. برای استفاده از هر یک از این گزینه‌ها، پنبه را در روغن آغشته کنید و با احتیاط آن را روی خط مژه خود بمالید و بگذارید حداقل پانزده دقیقه بماند، حتی شب تا صبح نیز می‌توانید بگذارید بماند و با احساس هیدراته شدن عمیق از خواب بیدار شوید.
  • هیدراته ماندن برای جلوگیری از شکستگی، آبرسانی و حالت دادن به مژه‌ها مهم است. اسید هیالورونیک و گلیسیرین، مرطوب‌کننده‌هایی هستند که با جذب و نگه داشتن آب به پوست و مژه‌ها آبرسانی می‌کنند.
  • از فر کردن مژه‌ها اجتناب کنید.
  • همیشه هنگام استفاده از مژه مصنوعی مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که چسب، ریزش مژه را تشدید نمی‌کند.
  • استرس خود را مدیریت کرده و کاهش دهید. استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو و مژه است.
  • نرم کننده مژه خود را هر روز بخصوص بعد از استفاده از شامپو مژه بزنید.
  • مسواک زدن ملایم و روزانه مژه‌ها نیز توصیه می‌کند.
دکمه بازگشت به بالا