سئو محلی چیست؟
آموزش سئو محلی یا سئو لوکال موضوع محوری این مقاله است. سئو محلی فرآیند بهینه سازی دیده شدن یک کسب وکار در نتایج جستجوی رایگان و مبتنی بر مکان در جستجوی گوگل، نقشه های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر است.

برای مثال، این فرآیند می تواند به کسب وکار شما کمک کند تا پروفایل کسب وکار گوگل شما در پکیج محلی رتبه بالاتری پیدا کند.
سئو محلی همچنین می تواند رتبه بندی وب سایت شما را در نتایج جستجوی استاندارد (لینک های آبی) نیز افزایش دهد.
بیشتر نتایج جستجو بر اساس کشور کاربر شخصی سازی می شوند. سئو محلی فراتر از کشور رفته و بر رسیدن به افراد در مکان های خاص تری مانند شهرها و مناطق تمرکز دارد.
سئو هدفمند مانند این برای کسب وکارهایی که فروشگاه های فیزیکی دارند (مانند رستوران ها، دندانپزشکان و مکانیک ها) و ارائه دهندگان خدمات محلی (مانند لوله کش ها، معلمان خصوصی و سگ گردانی ها) مفید است.
چرا سئو محلی مهم است؟
سئو محلی مهم است زیرا باعث افزایش دیده شدن کسب وکار در نتایج جستجوی محلی می شود و به جذب مشتریان نزدیک و افزایش فروش کمک می کند.
گوگل هر ماه میلیاردها نتیجه جستجوی محلی ارائه می دهد، که به این معنی است که ظاهر شدن برجسته برای جستجوهای مرتبط، شانس جذب مشتریان شما را افزایش می دهد.
گوگل نتایج محلی را زمانی نشان می دهد که معتقد باشد کاربران در حال جستجوی محصولات، خدمات یا امکانات نزدیک به خود هستند یا در مکانی خاص.
نمونه هایی از کلمات کلیدی محلی که با ابزار Keyword Magic سمراش پیدا شده اند عبارتند از:
“رستوران های مکزیکی“
“رستوران های مکزیکی نزدیک من“
“رستوران های مکزیکی در دالاس“
کسب وکارهایی که سئو محلی قوی دارند، معمولاً برای این کلمات کلیدی بالاترین رتبه را دارند، که احتمال کشف و تعامل کاربران با آن ها را افزایش می دهد.
صرف نظر از نوع کسب وکار یا موقعیت شما، احتمالاً می توانید از طریق جستجو به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.
چگونه سئو محلی کار می کند؟
سئو محلی می تواند به رتبه بندی بالاتر کمک کند زمانی که افراد جستجوهای مرتبط انجام می دهند، زیرا به گوگل کمک می کند تا مکان و خدمات کسب وکار شما را درک کند و همچنین می تواند برداشت گوگل از کسب وکار شما را به عنوان یک کسب وکار محبوب و قابل اعتماد تقویت کند.
هنگام رتبه بندی کسب وکارها در نقشه های گوگل و پکیج محلی، گوگل موارد زیر را در نظر می گیرد:
- مربوط بودن: کسب وکار چقدر با آنچه که کاربر جستجو می کند مطابقت دارد
- فاصله: فاصله مکان احتمالی کاربر از کسب وکار
- مشهوریت: کسب وکار چقدر شناخته شده و دارای نقدهای خوب است
- هنگام رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجوی سنتی، گوگل موارد زیر را در نظر می گیرد:
- مربوط بودن: صفحه وب شما چقدر با آنچه که کاربر جستجو می کند مطابقت دارد
- کیفیت: محتوای شما چقدر محتوای مفید و قابل اعتماد است
- قابلیت استفاده: عملکرد صفحه وب شما چقدر خوب است (بر اساس عواملی مانند سرعت و سازگاری با موبایل)
چگونه سئو محلی انجام دهیم؟
برای افزایش رتبه بندی محلی و افزایش ترافیک، با دنبال کردن این مراحل برنامه ای ایجاد کنید:
به جدول کلمات کلیدی اسکرول کنید و گزینه “Untapped” را انتخاب کنید تا کلمات کلیدی را که حداقل یکی از رقبا برای آن ها رتبه بندی کرده است، ولی شما این کار را نکرده اید، نمایش دهد و فرصت های بالقوه را برجسته کند.
برای حذف کلمات کلیدی غیر مرتبط (مانند کلمات کلیدی حاوی نام های کسب وکار رقبا)، گزینه “Advanced filters” را انتخاب کنید.
شما همچنین می توانید براساس موارد زیر فیلتر کنید:
- حجم جستجو (Volume): حجم جستجوی کلمه کلیدی—میانگین جستجوهای ماهانه برای آن کلمه کلیدی
- درصد سختی (KD%): امتیاز سختی کلمه کلیدی، که نشان می دهد چقدر سخت است که برای آن کلمه کلیدی رتبه بالایی بگیرید
- هدف جستجو (Intent): هدف عمومی جستجو (معامله ای، تجاری، ناوبری و/یا اطلاعاتی)
فیلتر کردن با استفاده از این معیارها و تجزیه و تحلیل نتایج به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای استراتژی سئو محلی خود شناسایی کنید.
استفاده از تکمیل خودکار گوگل
تکمیل خودکار گوگل پیش بینی هایی از جستجوهای کاربران به هنگام تایپ کردن ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی بلند (long-tail) ارزشمندی برای سئو محلی کشف کنید، زیرا این پیش بینی ها بخشی از آن به موقعیت مکانی شما بستگی دارد.
برای مثال، تایپ کردن عبارت “best [محصول یا خدمات] in” در یک شهر خاص ممکن است پیشنهاداتی مانند موارد زیر به شما بدهد:
این مکان ها نزدیک به موقعیت جستجوکننده هستند.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی محلی ارزشمند، شروع به تایپ کردن اصطلاحات مرتبط با کسب وکار خود کنید تا پیشنهادات کلمات کلیدی محلی را کشف کنید:
اضافه کردن اصلاح کننده های محلی مانند نام یک شهر خاص، کلمات کلیدی مفیدتری را آشکار می کند:
با کلمات کلیدی محلی مختلف آزمایش کنید تا لیستی برای سئو محلی خود بسازید.
استفاده از ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل
ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای کمپین های جستجوی پولی طراحی شده است، اما همچنین برای کشف کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب وکار برای سئو محلی مفید است.
به بخش “Discover new keywords” بروید.
بر روی تب “Start with a website” کلیک کرده و دامنه یکی از رقبا را وارد کنید.
بر روی “Get results” کلیک کنید تا پیشنهادات کلمات کلیدی بر اساس آن وب سایت مشاهده شود.
این فرآیند را برای رقبای دیگر تکرار کرده و کلمات کلیدی مرتبط را به لیست خود اضافه کنید.
برنامه ریز کلمات کلیدی همچنین داده های جستجوی ماهانه برای مکان های خاص را ارائه می دهد که می توانید از آن ها برای تصمیم گیری در مورد این که کدام کلمات کلیدی را ابتدا هدف قرار دهید، استفاده کنید.