اقتصادی

سهامداران در راه بازگشت به حافظ/پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت بورس

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 30 هزار و 131 واحد افزایش به یک میلیون و 139 هزار و 479 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار همگن 2462 واحد رشد به 385،613 واحد رسید.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 558 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران بیش از 6.8 میلیارد سهم سهام و اوراق بهادار ممتاز را در قالب 528000 فقره به ارزش 5000 میلیارد تومان معامله کردند.

بازگشت سهامداران به حافظ / پیش بینی خبره بازار سهام

مجید محمد علیزاده آرانی ، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز درباره روند فعلی بازار سرمایه گفت: اگرچه سرمایه گذاران نسبت به بازار بی اعتماد هستند ، اما بازار ظرفیت های خوبی را برای سرمایه گذاری آماده کرده است. سهام پایین ترین قیمت را دارد ، اما با توجه به وضعیت فعلی دولت ، سرمایه گذار که باید متقاعد به خرید شود محتاط است.
وی افزود: در سه روز کاری گذشته ، تقاضای افراد برای خرید نسبتاً زیاد بوده و نشان می دهد سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار می دهد. اگر یکی از موانع برطرف شود ، بازار به آرامی شروع می شود.
وی گفت: با توجه به اوضاع سیاسی ، فضای انتخابات و گمانه زنی ها درباره انتخابات ریاست جمهوری ، سرمایه گذاران به تدریج ترغیب می شوند که به بورس بازگردند. از طرف دیگر ، مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره مالیات بر دارایی ممکن است انگیزه ای برای سرمایه گذاری در بازار سهام در اختیار افراد قرار دهد. البته این می تواند مثبت باشد ، اما تا زمانی که در رعایت قوانین و مقررات بورس ثبات وجود داشته باشد ، تصمیمات ساعت گرفته نمی شود و برخی معاملات بازار به دلیل سلیقه لغو نمی شوند.

علیزاده آرانی با اشاره به نشانه هایی مبنی بر اینکه بازار در این هفته رشد مثبت و صعودی را طی می کند ، اظهار داشت: احتمالاً هفته جاری بازار چند روز مثبت خواهد بود و اگر منفی باشد به راحتی انجام می شود.

223229

دکمه بازگشت به بالا