اقتصادی

صادر نشدن بلیت برای ۷۰۰ بیمار کرونایی

معاون حمل و نقل ، راه و شهرسازی از صدور بلیط برای 700 بیمار کرونیایی در حوزه های هوایی ، ریلی و جاده ای خبر داد و گفت: سایر پروتکل های بهداشتی اعلام شده از جمله ضد عفونی ، مسافت اجتماعی و … روزانه اجرا می شود.

شهرام آدم نژاد در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز اظهار کرد: اجرای پروتکل های بهداشتی در همه زمینه های حمل و نقل از جمله زیربخش های جاده ای ، ریلی و هوایی به صورت روزانه انجام می شود و از اوایل آذر ماه مسافران در تمام زیربخش ها در مورد سفرهای داخلی و برون شهری استعلام کردند قطعاً صدور بلیط مسافر منوط به اجرای این پروتکل است و کلیه سیستم های فروش بلیط مسافر به سیستم وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی متصل هستند.

وی با بیان اینکه اجرای پروتکل اخیر آزمایش وضعیت مسافران آلوده به ویروس کرونا چهارشنبه گذشته در منطقه راه آهن و شنبه این هفته در حریم هوایی به پایان رسید ، افزود: و کمتر از 14 روز پس از انتشار نتایج آزمون ، بلیط صادر نشد.

معاون حمل و نقل ، راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه گندزدایی و گندزدایی کلیه بخشهای حمل و نقل ، نظارت روزانه انجام می شود و طبق آمار موجود ، یکهزار و 540 ترمینال مسافربری راه آهن ، جاده و ترمینال و فرودگاه و 410 هزار هواپیما ضد عفونی می شوند. قطارها ، اتوبوس ها ، مینی بوس ها و پلاک های عمومی نیز ضد عفونی می شوند.

آدم نژاد گفت: احترام به فاصله اجتماعی از روز اول ابلاغ در همه مناطق اجرا می شود ، بنابراین در منطقه راه آهن با 50 درصد ظرفیت مسافر و در ابتدا در منطقه هوایی ، دو ردیف آخر کابین خالی مانده و سپس شاهد اجرای پروتکل بود. ما برای رسیدن به سقف 60٪ مسافر که صنعت حمل و نقل هوایی کشور همکاری بسیار خوبی داشت ، تازه کار بودیم.

وی اظهار داشت: در اجرای این پروتکل ها وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ارتباطات همکاری های لازم را انجام داده اند و هر پروتکل مورد نیاز را اجرا خواهیم کرد و آنها در این باره به ما اطلاع می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا