اقتصادی

گلایه ایرلاین‌ها از پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی

در حالی که به گفته معاون مدیر هواپیمایی ، با تکمیل ثبت نام خطوط هوایی در سیستم کارا ، بانک امل باید از آنها آگاه بود و مزایایی که برای هر هواپیمایی فراهم شده بود باید پرداخت می شد ، اما این موضوع طبق گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تحقق نیافت. برخی از این شرکت ها در ماه های اخیر نتوانسته اند حقوق خود را پرداخت کنند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، اخیراً مرتضی دهقان معاون وزیر هواپیمایی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری اداره کل تاج گذاری 2.4 هزار میلیارد دلار برای پشتیبانی از بخش هواپیمایی و زیر مجموعه های تعریف شده آن تصویب و تخصیص داده است و کلیه خطوط هوایی و حمل و نقل هوایی می توانند داده های خود را در یک سیستم کارآمد تکمیل کنند تا بانک عامل عامل خود را برای مزایا معرفی کند.
اما به نظر نمی رسد که هنوز اتفاق افتاده است؛ همانطور که مقصود اسدی سامانی ، دبیر انجمن هواپیمایی در این باره به مجله تفریحی زیباروز گفت: “علیرغم اینکه خطوط هوایی داده های خود را در سیستم کارین تکمیل کرده اند و هیچ مشکلی از طرف آنها وجود ندارد ، بانک های عامل هنوز به آنها ارائه نشده اند و فرصت ها فراهم شده است.” پرداخت نشده است

وی افزود: به نظر می رسد مشکل در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و یک سیستم کارآمد است ؛ زیرا خطوط هوایی هنوز با وجود شرایط سختی که در آن پیدا می کنند نتوانسته اند بانک های عامل خود را شناسایی کنند.

دبیر انجمن هواپیمایی کشور ادامه داد: “به دنبال بروز این مشکلات ، مذاکراتی با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انجام شد و ما با رویه هایی ادامه دادیم که خود وزیر قول پیگیری آنها را داد.”

وی اضافه کرد: “هواپیمایی در حین اپیدمی کورناویروس متحمل خسارت های سنگینی شد و برخی از آنها حتی در ماه های اخیر نتوانسته اند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند ، اما به توصیه های دولت توجه کرده اند و هیچگونه تعدیلی را انجام نداده اند.” البته باید توجه داشته باشیم که مقاومت این خطوط هوایی در شرایط فعلی بسیار کاهش یافته است. بنابراین امیدواریم این سازه که خط اعتباری آن توسط ستاد ملی مبارزه با کورونا تصویب شده است ، در اسرع وقت پرداخت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا