اقتصادی

صرفه جویی اداری و صنعتی برق در ساوه منجر به پرداخت پاداش ۱۵ میلیاردی شد

مجله تفریحی زیباروز/ مرکز مدیر توزیع برق شهرستان ساوه گفت: همکاری تولیدکنندگان و اداره شهرستان ساوه در صرفه جویی در مصرف برق منجر به پرداخت 15 میلیارد تومان پاداش در سال گذشته شد.

محمد مطهری در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، با اشاره به برنامه های اداره توزیع برق شهرستان ساوه برای روی آوردن به برق در تابستان، با اشاره به اینکه 45 درصد برق این شهرستان در اختیار صنعت و 25 درصد به کشاورزی اختصاص دارد، افزود: 70 درصد برق در شهرستان ساوه که قطب صنعت و کشاورزی است در حوزه تولیدی توزیع می شود که سهم قابل توجهی در حوزه مدیریت مصرف دارند.

وی با اشاره به اینکه نیاز برق کشور در سال گذشته 68 هزار مگاوات بوده است، افزود: نیروگاه ها 53 هزار مگاوات برق تولید کردند و 15 هزار مگاوات با همکاری صنعت و کشاورزی و ادارات تامین شد که به پیک 1400 رسید. همکاری تولیدکنندگان و ادارات در شهرستان ساوه منجر به پرداخت 15 میلیارد تومان پاداش شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ساوه با اشاره به هدف گذاری تولید 59 هزار مگاوات برق در نیروگاه ها در سال جاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های وزارت نیرو 6 هزار مگاوات برق خارج از شبکه برق تولید می شود. نیروگاه هایی که تعمیرات اساسی شده اند.»

وی به مصوبه دولت در خصوص مدیریت مصرف در کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس این مصوبه در بخش صنعت، صنایع فولاد باید در دو هفته اول نیمی از مصرف خود را و در دو هفته آینده 100 درصد مصرف کنند. در حوزه فیدرهای عمومی، صنایع باید دو روز در هفته مصرف را تا 90 درصد کاهش دهند و اصلا تولید نداشته باشند و در صورت عدم همکاری، برق این صنایع پس از پیامک قطع و مجازات می شود. .

وی افزود: تفاهم نامه مشترکی بین سازمان توزیع نیروی برق استان مرکزی و رئیس سازمان صمت و اداره کل شهرهای صنعتی استان مرکزی برای مدیریت مصرف برق صنعتی منعقد شد و طرفین متعهد شدند برای بهینه سازی مصرف و رعایت مصوبه همکاری لازم را داشته باشند. ” تابستان امسال را بگذرانیم.

مطهری افزود: بر اساس مصوبه ابلاغیه، ادارات موظفند نسبت به هزینه مشابه سال گذشته 30 درصد در ساعات کاری و 60 درصد در خارج از ساعت کار کاهش دهند. بدیهی است میزان برق مصرفی ادارات توسط کنتورهای هوشمند رصد می شود و در صورت عدم رعایت این موضوع با اخطاریه پیامکی که در مدت گذشته به 25 مشترک ادارات و بانک ها ارسال شده است، برق آنها قطع می شود. . یکی دو روز

وی افزود: نصب کولرهای آبی در مدار کند، نصب کولرهای گازی به شماره 27 و همچنین عدم استفاده از روشنایی با برداشتن پرده از محیط اداری و استفاده از نور طبیعی از راهکارهای کاهش مصرف برق در ادارات است. در خارج از ساعات کاری، مصرف انرژی فقط باید توسط نگهبانان یا دوربین های هوشمند استفاده شود.

مطهری همچنین در مورد تغییر ساعت ادارات اظهار داشت: با مصوبه هیات وزیران تغییر ساعت ادارات از 21 خرداد به 3 شهریور از ساعت 7 الی 13:30 در سراسر کشور و استفاده حداکثری از ژنراتورها توسط دستگاه های اجرایی مصوب شد. دفتر. مورد نیاز

وی افزود: در بخش کشاورزی مقرر شده است که چاه های کشاورزی از ساعت 13 تا 18 به مدت پنج ساعت خاموش شود و هزینه برق 19 ساعت آینده برای استفاده رایگان خواهد بود. در صورت عدم رعایت این مصوبه، مرکز کنترل برق منطقه را قطع می کند و طبیعی است که این قطعی برق تمامی مراکز تولیدی کشاورزی از جمله دامداری ها و حتی مصارف خانگی را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیر توزیع برق شهرستان ساوه درباره فعالیت ارزهای رمزنگاری شده نیز گفت: در استان مرکزی ارز رمزنگاری که دارای مجوز و انشعاب برق باشد وجود ندارد و فعالیت آنها ممنوع است و در صورت داشتن قرارداد در کشور، آنها حق استفاده در تابستان را نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در ازای افزایش یک درجه ای دما در کشور، مصرف برق 2200 مگاوات افزایش می یابد، تصریح کرد: ادارات و بانک هایی که فعالیت آنها حساسیت ویژه ای نسبت به تجهیز سیستم اداری به ژنراتور برای مقابله با مواقع اضطراری دارد، انجام ندهند. بیا.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا