عمومیکسب و کار ایرانی

علت کم شدن تعداد عکس انتخابی در نتایج جستجوی ایده جهت دکوراسیون داخلی چیست؟

 

هنر سازماندهی فضا با دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چیست و چه نقشی در ساختمان ما دارد؟

دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر، یک حرفه و یا صنعت در جهان معرفی و شناخته شده است .طراحی دکوراسیون داخلی بهبود فضای داخلی ساختمان­ برای انجــام فعالیت­ های روزانه مثل کار و زندگی می باشد. قطعا نیاز است طراحی با توجه به محیط پیرامون آن انجام شود. بی شک طراحی کردن دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک با یک فضای بزرگ متفاوت است.محیط داخلی از طرفی اثری مســـتقیم روی روش انجـــام فعالیت­های ما درآن محیط دارد واز طرف دیـــگر بر روی تفکر، احـــوال و خلق و خوی ما تأثیر گذار است.هدف از طراحی داخلی، بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی محیط، برای راحت­تر کردن زندگی در آنجاست. فضای داخلی ساختمان، بدون طراحی داخلی یا اساسا قابل استــــفاده نیست، یا بهترین و کامل ترین کارآیی را ندارد. فضای داخلی آن اســـت که به یک ساختمان روح می دهد.

دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک کمی شلوغ تر از مدرن است. دارای دیوارهای گچبری شده و تزئینات شگفت انگیز می باشد. لوسترهای چشمگیر همراه با مبلمان سلطنتی و پرده های فاخر شکوه و جلال خاصی به این سبک می بخشد.

دکوراسیون نئوکلاسیک

این سبک ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است .در این سبک بطور ترکیبی از مبلمان و وسایل و تزیئنات هر دو سبک استفاده می شود. رنگهای غالب در این سبک بیشتر رنگهای مات و خنثی برای دیوارها و مبلمان می باشد.

ببینید : atrixconcept.com

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن پرطرفدار در عین حال ساده و جذاب می باشد. این سبک از خطوط صاف و منظم به همراه رنگ های روشن و تزیینات ساده بهره می گیرد تا حس طراوت و تازگی را در کل فضا به ارمغان آورد.

دکوراسیون داخلی منزل شاید به گمان بعضی از افراد هزینه اضافی باشد اما به طور قطع به شما می گوییم که طراحی برای دکوراسیون داخلی منزل مدیریت هزینه و زمان است و علاوه بر اینکه به ساختمان شما زیبایی می بخشد موجب آرامش و حس مثبت اندیشی به ساکنان خود می شود.

زیبایی یک ساختمان ،نتیجه همکاری و هماهنگی یک گروه از مجریان باتجربه در رشته های مختلف ساختمانی است. هر کدام از عوامل اجرایی داری سبک و سلیقه مختص به خودشان هستند. هماهنگ کردن مجریان ساختمانی که به یک نتیجه خارق العاده منجر گردد ،نیازمند یک طرح و برنامه جامع و دقیق است.

خانه معمار با بهره گیری از مهندسان مجرب و باتجربه این امکان را برای شما عزیزان فراهم نمودند تا قبل از ساخت ، فضای داخلی ساختمان خود را درک نمایید و در هزینه های تمام شده ساختمان خودتان مدیریت نموده و از دوباره کاری های رایج که به هزینه های اضافی منجر می شود رهایی یابید .

آلبوم طراحی شده دکوراسیون داخلی در خانه معمار شامل تصاویر خروجی از داخل ساختمان  همراه با نقشه های اجرایی است که حتی شما را  از داشتن مجریان حرفه ای بی نیاز می کند 

روند بازسازی خانه ی قدیمی صفر تا صد

نمونه دکوراسیون ساختمان مدرن

اصول طراحی دکوراسیون چیست ؟

 برای طراحی دکوراسیون چیکار کنیم؟

دکوراسیون داخلی با مفهوم زیبایی رابطه ی مستقیم دارد. نخستین گام برای شروع طراحی دکوراسیون داخلی، داشتن اطلاعاتی درباره انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است. در طراحی دکوراسیون داخلی بسته به سلیقه افراد از سبکهای مختلفی استفاده می شود در ادامه به بررسی انواع سبکهای دکوراسیون داخلی مثل سبک کلاسیک، دکوراسیون داخلی مدرن، منیمال، مدیترانه ایی، ساحلی و … و ویژگی های آنها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

دکوراسیون داخلی منزل و انواع سبک های طراحی

استفاده از سبک های مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی، آشپزخانه و حتی دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیر گذار است. واضح است که مفهوم زیبایی بسته به جغرافیا و مکان زندگی امکان دارد متغیر باشد. همین مسئله است که باعث به وجود آمدن انواع مختلف سبک ها، در دکوراسیون داخلی می شود. هر شخصی با توجه به سلیقه خود، باید سبکی را که نزدیک به علایق خود است انتخاب و برای دکوراسیون خود استفاده کند. از آنجا که دکوراسیون پذیرایی از جمله مکان هایی است که به محض ورود به هر خانه ایی جلب توجه می کند معمولا در طراحی همیشه نگاه ویژه ایی به این بخش وجود دارد و پس از انتخاب سبک مناسب برای این بخش بقیه خانه بر مبنای آن چیدمان می شود.

دکوراسیون پذیرایی با مبل راحتی مدل های مختلف میز جلو مبلی

سبک مورد علاقه شما چیست؟ این اولین سوال است؟

طراحان از دو سبک متداول دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک بهره می گیرند. در کشور ما، مردم این دو سبک را بیشتر دوست دارند. ولی سبک های دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد. برخی از این سبک ها عبارتند از: سبک مینیمال، روستیک، ژاپنی، اسکاندیناوی، معاصر یا کانتمپروری، سبک صنعتی، بوهمی، سنتی ایرانی، فرانسوی، مراکشی، هندی ،انتقالی یا ترنزیشنال، ساحلی، شابی شیک، تلفیقی یا اکلکتیک و سبک شیکر در طراحی دکوراسیون داخلی. در ادامه با پر طرفدار ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشنا خواهیم شد.

سبک مورد علاقه شما چیست؟ این اولین سوال است؟

چند نمونه دکوراسیون داخلی منزل |دکوراسیون داخلی آشپزخانه

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

برای چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ چکار کنیم ؟

چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ معمولا به صورت طولی است اما چیدمان باید به صورتی باشد که افراد رو بروی همدیگر قرار گیرند.در این صورت افراد به راحتی می توانند با هم گفتگو کنند. در صورتی که فضا زیاد بزرگ باشد و فضای خالی زیادی دارید ما برای شما دو پیشنهاد داریم.

  • در فضای خالی از یک میز و آینه استفاده کنید.
  • می توانید بین مبل های تک نفره میز بگذارید.

برای چیدمان مبلمان در فضاهای بزرگ چکار کنیم ؟

اشتباهاتی که دکوراسیون شما را نا زیبا می کنند

گاهی با وجود همه  زحمات و هزینه هایی که برای دکوراسیون خود انجام می دهید باز هم دکوراسیون برای شما آنچنان دلچسب نیست. شاید علت آن وقع اشتباهاتی در طراحی باشد که به قدری رایج و  متداول است گه گاهی اصلا متوجه آن نمی شوید.

البته اگر کار طراحی دکوراسیون داخلی شما توسط افراد متخصص و حرفه ایی انجام شود احتمال وقوع چنین اشتباهاتی کمتر است. هرچند برخی از اشتباعات در طراحی دکوراسیون ما ایرانی ها به قدری متداول است که گاهی متخصصین هم دچار این اشتباه در طراحی می شوند. پیشنهاد می کنم از مقاله ما در همین زمینه دیدن کنید و با بیشتر آشنا شوید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی در حال حاضر تبدیل به یک نیاز شده. علاوه بر ذات زیبایی دوست انسان ،داشتن یک دکور با نهایت هارمونی و تناسب از به هم ریختگی روانی انسانها جلوگیری می کند.بنابراین می توان گفت رشته طراحی دکوراسیون داخلی ، امروزه به یک رشته تخصصی تبدیل شده .در این ادامه ما می خواهیم قوانین مهم طراحی دکور داخلی را برای شما بیان کنیم. برای شروع یک طراحی حرفه ایی چیکار باید کرد؟ چطور می توایم یک طراحی حرفه ایی داشته باشیم ؟ نقطه شروع یک طراحی کجاست؟ چرا طراحی که من انجام دادم زیبا و دلنشین نیست؟ شاید این سوالات برای خیلی از دانشجویان و یا افرادی که تازه شروع به کار در زمینه دکوراسیون داخلی کردند پیش آمده باشد. تیم طراحی خانه  معمار در این آموزش به شما پاسخ می دهد.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی پذیرایی

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

طراحی دکوراسیون داخلی فقط با داشتن دانش در این زمینه امکان پذیر نیست.برای داشتن یک طراحی دکور داخلی به سبک مدرن، طراح باید دارای یک حس زیبایی شناختی قوی باشد. برای شروع لازم است شما حداقل روزی 500 الی 600 عکس مخصوصا در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید.مثلا در مورد میز تلویزیون و یا کابینت آشپزخانه سرچ کرده و عکس های مختلفی از این موضوع را مشاهده می کنید.آنها را در کامپیوتر خود ذخیره می کنید. سپس از بین آنها بهترینها را انتخاب کرده و مابقی را حذف می کنید.

دیدن عکس چه کمکی به دیدگاه  شما جهت طراحی دکوراسیون می کند؟

اتفاقی که می افتد این است که شما در روز اول 500 عکس را انتخاب می کنید و ذخیره می کنید.اما خیلی جالب است که در روز دوم اگر بخواهید دوباره عکس بگیرید. با وجود زیاد بودن سایت ها نمی توانید 500 عکس را انتخاب و ذخیره کنید. قطعا این تعداد به حدود 300 عکس می رسد و در روز های بعد که بخواهید عکس سرچ کنید این تعداد به 200 عکس می رسد. به مرور زمان تعداد عکس هایی که مورد پسند شما قرار می گیرد و آن را انتخاب و ذخیره می کنید،کم می شود. کم شدن این تعداد عکس هایی که مورد پسند شما قرار می گیرد بی دلیل نیست.

حس زیبا شناختی در طراحی دکوراسیون داخلی چگونه فعال می شود؟

علت کم شدن تعداد عکس انتخابی در نتایج جستجوی ایده جهت دکوراسیون داخلی چیست؟

دلیل کلی این موضوع این است که ناخوداگاه حس زیباشناسی در ذهن شما فعال شده است. شما آن نقشه ها و عکس هایی که در روز اول می پسندیدید امروز دیگر نمی پسندید.این ناخوداگاه باعث می شود که شما بهترین ها را انتخاب کنید .اگر این قضیه به مرور تکرار شود قطعا شما وقتی در سایت های مختلف صبح تا ظهر سرچ می کنید. بیشتر از دو تا عکس را نمی پسندید، چون ناخوداگاه این موضوع بر ذهن شما تاثیر می گذارد و باعث می شود حس زیبا شناسی در ذهن فعال شود. این تمرین ،برای هر طراحی لازم است.

علت کم شدن تعداد عکس انتخابی در نتایج جستجوی ایده جهت دکوراسیون داخلی چیست؟

مراحل پروسه طراحی دکوراسیون داخلی از صفر تا صد چگونه است؟

برای شروع یک طراحی دکوراسیون داخلی باید چه مراحلی طی شود؟ ابتدا لازم است شما برداشت میدانی داشته باشید و از تمام شمای داخلی ساختمان و ابعاد و اندازه ها برداشت و عکس تهیه کنید.باید دقت داشته باشید در برداشت اندازه جهت طراحی دکوراسیون ،مجالی برای مصالح رویه دیوارها در نظر بگیرید. همچنین ابعاد خالص و نیاز کارفرما برای میزان کف سازی، یعنی میزانی که کف ساختمان بیاید پایین بیاید و میزان کنافی که از سقف  پایین می آید.  حتما در نظر بگیرید. در نهایت فرایند طراحی را شروع کنید.

منبع : elledecor.com

مراحل پروسه طراحی دکوراسیون داخلی از صفر تا صد

شروع فرایند طراحی

مرحله دوم  باید پلان ساختمانی را در که در محیط برداشت کردید. در نظر بگیرید و به صورت شماتیک و یا بر روی همان نقشه ای که برداشت کردید برای همه دیوارها، راهنما و لژن تعیین می کنید و دیوارها را شماره گذاری می کنید.به عنوان مثال:دیوار شماره ی 1،دیوار شماره ی 2  الی آخر حالا شما برای همه ی دیوار ها باید طرح داشته باشید. برای پافتن ایده مناسب برای هر کدام از دیوارها باید شروع کنید و در اینترنت و یا کارهایی که دارید سرچ کنید و یک نمونه مناسب پیدا کنید. در ابتدا کار شما یک سرچ کلی زدید . ولی در این مرحله لازم است تک تک دیوار هایی را که شماره گذاری کرده اید جستجو می کنید. تا بادیدن تنوعی از عکسها بتوانید به ایده های نابی دست پیدا کنید.

درمرحله سوم اولین نکته ای که در طراحی باید در نظر بگیرید، این است که بدانید دیواری که می خواهید برای آن طراحی انجام دهید، برای چه کاری مناسب است.به عنوان مثال برای قرار گیری تلویزیون مناسب است یا برای یک کار دکوراتیو ،یا اصلا برای طراحی یک شومینه مناسب است و یا حتی برای یک کمد دیواری و غیره….

ابتدا لازم است جا و مکان یابی المان ها و جزئیات داخل ساختمان را تعیین کنید.سپس برای همه تجهیزات لازم در طراحی، پیش بینی جا و مکان مناسب انجام دهید . جای شومینه ،تلویزیون ،کار دکوراتیو،جای پرده و پکیج ، رادیاتور بخاری و همه آیتم هایی که در ساختمان و پذیرایی شما این ممکن است وجود داشته باشد، را مشخص می کنید. البته به تایید کارفرما نیز می رسانید .

اصول طراحی داخلی شروع فرایند طراحی

طراحی شومینه در پذیرایی

 

دکمه بازگشت به بالا