عمومیکسب و کار ایرانی

لیوان و ماگ تبلیغاتی چقدر در بازاریابی اهمیت دارند؟

ماگ و لیوان دسته دار اولین بار هزاران سال پیش توسط انسان های اولیه مورد استفاده قرار گرفت. آن ها برای نوشیدن ظروفی شبیه به ماگ های امـــروزی از چوب، سنـــگ و یا سفال می ســــاختند. اگر چه با گذر ســـال ها شکــــل و شمایل این لیوان ها نیز تغییــــر کرده اند اما اگر انسان های نخستیـــن را مخترعیـــن این ابزار نوشیـــدن بدانیـــم دور از واقعیت عمل نکرده ایم. امروزه ماگ یک ابزار قدرتمند در زمینه تبلیغات و بازاریابی می باشد. در واقع عموم شرکت ها با چاپ لوگوی خود روی این ماگ  ها و توزیع آن بین مخاطبین سعی در ماندگاری نام و برند خویش در ذهن و افکار مخاطبین دارند. شما نیز می توانید از طریق سایت 4imprint.co.uk ماگ تبلیغاتی در تگ گیفت را مشاهده کنید.

ماگ و انواع آن

ماگ چیزی جزء یک لیوان یا فنجان نمی باشد. یا به عبارتی ماگ یک لیوان دسته دار با حجم و گنجایش بیشتر می باشد. از ماگ نیز مانند لیوان و فنجان جهت نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و سرد می توان استفاده نمود. ماگ یک ابزار شخصی می باشد و تقریبا به صورت رسمی کاربرد ندارد. امروزه ماگ ها به یکی از ابزارهای تبلیغاتی تبدیل شده اند و بسیار مورد توجه صاحبان کسب و کار می باشند. در واقع شاخه ای از هدایای تبلیغاتی هر شرکت تبلیغاتی مانند    به این ابزار تبلیغات اختصاص داده شده است. از گذشته تا امروز ماگ و لیوان ها با مواد گوناگونی ساخته می شدند و با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی جوامع مورد استفاده قرار می گرفتند. عموم ماگ هایی که در تاریخ مشاهده شده اند عبارتند از:

  1. ماگ چوبی
  2. ماگ سفالی
  3. ماگ فلزی
  4. ماگ سرامیکی
  5. ماگ پلاستیکی
  6. ماگ کریستالی یا شیشه ای
  7. و …

ماگ چوبی

ماگ های چوبی در مناطقی که دارای درختانی با چوب های مرغوب بودند بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند. این ماگ ها در اروپا بسیار رایج بودند و تقریبا مورد استفاده تمام مردم آن دوران در آن نواحی قرار می گرفتند. این نوع از ماگ ها امروزه با شرایط و تکنولوژی کاملا متفاوتی تولید می شوند. تنوع ماگ چوبی را می توانید از سایت amazon مشاهده کنید

ماگ سفالی

در زمان های دور که استفاده از ظروف گلی و سفالی رایج بود این نوع از ماگ ها نیز بسیار پر استفاده بودند. در آن دوران این ظروف کاملا دست ساز بودند اما با اختراع چرخ سفالگری از این ابزار در ساخت آن ها استفاده می شد. چرخ سفالگری سبب زیباتر شدن ظاهر این نوع از ماگ ها گردید. ماگ های سفالی امروزه همچنان تولید می شوند. اگرچه مانند گذشته های دور از محبوبیت چندانی برخوردار نمی باشند.

ماگ فلزی

ماگ های فلزی نیز مانند سایر ماگ ها دارای قدمتی چند هزار ساله می باشند. این مدل از ماگ که ساخته دست آهنگران بوده است از ظرافت چندانی برخوردار نبود و به همین دلیل محبوبیت چندانی نداشت. با گذشت زمان و تحولی که پس از انقلاب صنعتی رخ داد این ماگ ها نیز با کمک دستگاه های جدید به شکل و شمایل دیگری تولید شدند و ایرادی که در گذشته به آن ها وارد شده بود را برطرف نمودند. اگر چه از لیوان و ماگ های فلزی همچـــنان استفــــاده می شــــود اما با پیشـــرفت تکنولوژی و روی کار آمــــدن ماگ های شیشـــه ای، سرامیکی و پلاستیکی این مدل از ماگ ها دیگر چندان محبوب نمی باشد.

ماگ سرامیکی

در حدود 2500 سال قبل چینی ها موادی را اختراع کردند که بعد ها از آن در ساخت ظروف چینی استفاده می نمودند. این ماده که با نام پرسلــن شناختــــه می شــــود سرآغـــاز اختراع ظروف سرامیکی می باشد. یکی از این ظروف سرامیکی ماگ ها بودند که بدون تردید امروزه از محبوب ترین انواع ماگ ها و لیوان های دسته دار می باشند. این ماگ ها ویژگی های برجسته ای نسبت به سایر ماگ ها دارند که مهترین آن ها عبارتند از:

  1. ماگ های سرامیکی در نگهداری مواد داخل ماگ بهترین عملکرد را دارند.
  2.  مقاومت بالای آن ها نیز یکی دیگر از ویژگی های آن ها می باشد.
  3. امکان انواع چاپ روی آن ها وجد دارد.
  4. مانند ماگ های پلاستیکی نشکن می باشند.
  5. چاپ روی آن ها از کیفیت و شفافیت بالایی برخوردار خواهد بود.
  6. و …

ماگ کریستالی

  • ماگ های کریستالی نوع دیگری از ماگ ها می باشند که از محبوبیت کمتری نسبت به ماگ های سرامیکی برخوردارند.
  • اما عده ای ترجیح می دهند نوشیدنی خود را در ظروف شفاف کریستالی صرف کنند تا در ظروف سرامیکی.
  • این ماگ ها در برابر تغییر دما مقاومت چندانی ندارند و شکنندگی بالای آن ها از نقاط ضعفش می باشد.

ماگ پلاستیکی

ماگ های پلاستیکی یکی از ابزار تبلیغاتی پر کاربرد می باشند. از آنجا که این ماگ ها بسیار سبک می باشند و امکان انواع چاپ روی آن ها وجود دارد از محبوبیت خوبی برخوردارند. علاوه بر آن این ماگ ها به دلیل جنس پلاستیک به کار رفته در آن ها از قیمت مناسب تری نسبت به انواع سرامیکی و کریستالی برخوردارند.

ماگ و هدایای تبلیغاتی

امروزه ماگ به یکی از هدایای تبلیغاتی محبوب تبدیل شده است. ماگ، فنجان یا لیوان همگی قابلیت چاپ شخصی را دارند. در این راستا مدیران و صاحبان کسب و کار می توانند از این ابزار تبلیغات در رونق شرایط اقتصادی خود استفاده نمایند. در کانون آگهی و تبلیغات  بخشی به نام هدایای تبلیغاتی وجود دارد. در این بخش انواع هدایای تبلیغاتی اعم از ماگ و فنجان و لیوان و … با بهترین کیفیت تهیه می شود و پس از چاپ طرح دلخواه مخاطبین در اختیار آن ها قرار می گیرد. از آنجا که کانون آگهی و تبلیغات دارای طراحان حرفه ای و زبده می باشد لذا نگرانی ای جهت طراحی این محصولات برای مخاطبین وجود ندارد.

ماگ؛ هدیه‌ای ارزان قیمت اما تاثیرگذار

هدایای تبلیغاتی معمولا در تعداد بالا تهیه می‌شوند؛ هیچ تفاوتی ندارد که شما این هدایا را به کارمندان خود می‌دهید یا مشتریان، گاهی تمام دغدغه شما هزینه‌ای می‌شود که باید به منظور خرید این هدایا پرداخت کنید.

پیش از هر چیز بگذارید نکته‌ای را به شما بگوییم؛ هزینه‌هایی که شما بابت خرید هدیه پرداخت می‌کنید، هرچند زیاد باشد، تاثیری شگفت انگیز در کسب و کارتان به جا می‌گذارد. اما اگر به دنبال راهی هستید که هدیه‌ای ارزان قیمت اما تاثیرگذار انتخاب کنید، بدون شک ماگ بهترین گزینه پیش روی شما است. درواقع اگر بخواهیم چند دلیل برای خرید ماگ تبلیغاتی به شما ارائه دهیم، قیمت ارزان یکی از اولین دلایلی است که باید به آن اشاره کنیم.

این لیوان‌های دسته‌دار و بزرگ در طرح‌ها، جنس‌ها و اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. از این رو دست شما در انتخاب آن‌ها باز است. یکی از بهترین و تاثیرگذارترین لیوان‌ها را انتخاب کرده و با آن تاثیری شگفت انگیز بر مخاطب خود بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا