بین الملل

منابع امنیتی: عملیات اربیل با راکت‌های ۱۰۷ میلی‌متری انجام شد

به گزارش گروه خبرگزاری بین المللی فارس ، دو منبع امنیتی آمریکایی صبح روز سه شنبه گفتند که حمله به پایگاه نظامی ایالات متحده در اربیل در داخل منطقه کردستان عراق انجام شده است.

این منابع برای خبرگزاری فرانسه گفته می شد که عملیات اربیل با موشک های 107 میلی متری انجام شده است که در حملات دیگر به پایگاه های آمریکا در عراق معمول است و در حدود 8 کیلومتری غرب اربیل شلیک شد.

رسانه های محلی کردستان عراق نیز از توقیف سلاح گرم استفاده شده در حمله به اربیل ، در حومه شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری “باسینوزیساداره مبارزه با تروریسم کردستان عراق صبح روز سه شنبه گفت که یک موشک انداز را که در عملیات اربیل مورد استفاده قرار گرفته بود ، پیدا کرده بود که روی یک وسیله نقلیه سوار شده بود.

منابع امنیتی محلی همچنین گفتند که این خودرو 24 موشک حمل می کند که سه موشک شلیک نشده است. این موشک ها از منطقه کانی قرضاله به سمت نیروهای آمریکایی شلیک شدند.

پیش از این ، گروه تازه تأسیس عراقی “سرایا اولیای الدم” مسئولیت حمله به اربیل را بر عهده گرفت و گفت اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق در امنیت نخواهند بود.

این گروه توضیح داد كه 24 موشك به پایگاه نظامی آمریكا در اربیل شلیك كرد و قول داد كه عملیات بیشتری علیه اشغالگران آمریكایی در منطقه كردستان عراق انجام شود.

دوشنبه شب ، منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه بین المللی اربیل و پایگاه ایالات متحده در این فرودگاه مورد هدف موشک ها قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی ، این موشک ها یک پایگاه تحت هدایت ایالات متحده را هدف قرار دادند.

الجزیره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت كه پس از اصابت فرودگاه ، در كنسولگری آمریكا آژیرهایی به صدا درآمد.

سخنگوی ائتلاف ایالات متحده در عراق گفت: یک سرباز آمریکایی هنگام حمله موشکی به پایگاه ایالات متحده در اربیل زخمی شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا