علمی و پزشکی

نظر کمیته علمی کرونا درباره “بازگشایی مدارس” و “مراسم اربعین”

دبیر کمیته علمی دولتی کووید 19 شرایط و توصیه های علمی برای بازگشایی مدارس و برگزاری پیاده روی اربعین را تشریح کرد.

دکتر. عاطفه عابدینی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروزوی در خصوص بازگشایی مدارس در کشور گفت: موضوع بازگشایی مدارس یک تصمیم اجرایی است. از نظر ما ، اگر واکسیناسیون به سطح مناسب رسیده باشد ، سطح امنیت جامعه می تواند قبول کند که بسیاری از مراکز و فضاها بازگشایی می شوند. با این حال ، ما باید قله پنجم را کنترل کنیم و جهش جدیدی نداریم. بنابراین هنوز برای گفتن قطعی هنوز زود است.

وضعیت واکسیناسیون کودکان

عابدینی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: در حال حاضر واکسن هایی برای کودکان در جهان وجود دارد و چندین بستر تأیید شده در جهان وجود دارد. به عنوان مثال ، Sinofarm می تواند تا سه سالگی تزریق شود ، Pfizer مجوز تزریق در نوجوانان را دریافت کرده است ، اما ما هنوز باید منتظر باشیم تا نتایج مطالعات بر روی این واکسن ها استخراج شود و سپس در این مورد تصمیم گیری می شود. توجه در ایران واکسن پاستور را می توان تا 12 سال تزریق کرد ، اگرچه در حال حاضر در کوبا مجوز دارد.

برگزاری اربعین ؛ آره یا نه؟

وی در خصوص مراسم اربعین در شرایط کنونی کشور و عزیمت حجاج به عراق گفت: این موضوع بستگی به الگوی شیوع بیماری همه گیر کویدا در عراق و ایران دارد ، بنابراین از این پس نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد. . ” تصمیمات همزمان با تلاش برای پیروی از پروتکل تا آنجا که ممکن است ، اتخاذ می شود.

عابدینی تاکید کرد: در عین حال توصیه همیشگی ما رعایت پروتکل های بهداشتی است. بنابراین در حال حاضر نمی توان 100 درصد گفت مراسم اربعین برگزار می شود یا خیر. اما باید ببینیم اپیدمی چگونه پیش می رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا