بین الملل

نیوزویک: موشک‌های ضد کشتی ارتش یمن فراتر از قابلیت بسیاری از کشورهاست

این مجله گزارش داد که موشک‌های ضد کشتی در اختیار ارتش یمن نه تنها قابل مقایسه نیستند، بلکه برتر از قابلیت‌های بسیاری از کشورها هستند.

این مجله نوشت، نیروهای ارتش یمن توانایی خود را در انجام هزاران حمله به عربستان طی سال‌ها نشان داده‌اند که گواهی بر سرعت تجدید ذخایر موشک‌ها و پهپادها است و می‌توانند حجم حملات دریایی را تشدید کنند.

این مجله گزارش داد که تلاش برای محافظت از هر کشتی تجاری که از طریق تنگه استراتژیک باب‌المندب و دریای سرخ حرکت می‌کند، یک کابوس است و دفاع از این کشتی‌ها برای نیروی دریایی آمریکا بسیار دشوار یا غیرممکن است.

نیوزویک گزارش داد: «به احتمال زیاد شاهد ادامه یا افزایش حملات دریایی خواهیم بود زیرا انصارالله طرفی است که بازدارندگی آن بسیار دشوار است.»

این مجله نوشت، ایالات متحده آمریکا دو گزینه دارد: وارد کردن کشتی‌های جنگی بیشتر برای حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن و تقویت حضور خود در منطقه.

نیوزویک تایید کرد که جهان مدت زیادی است که شاهد این نوع جنگ دریایی نبوده و بسیار دشوار است که بدانیم اوضاع در زمین چگونه پیش خواهد رفت.

به نوشته این مجله، بسیاری از تحلیلگران می‌گویند، تقویت کشتی‌ها اطراف دریای سرخ منجر به هزینه در جاهای دیگر می‌شود.

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا