اقتصادی

واکنش پرس تی وی به توقیف دامنه وب‌سایت شبکه توسط آمریکا

پس از اینکه دولت آمریکا دامنه گسترده شبکه خبری انگلیسی زبان Press TV را بست ، این شبکه اعلام کرد که به فعالیت خود در حوزه IR ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) عصر یکم ژوئیه در اقدامی غیرمنتظره دسترسی به وب سایت Press TV را از طریق دامنه .com مسدود کرد.

پرس تی وی گزارش داد: “از ساعات اولیه سه شنبه شب ، در اقدامی هماهنگ ، همان تصویر در خروجی تعدادی از وب سایت های تلویزیونی ایران و منطقه ، خبرگزاری ها و منابع خبری ظاهر شد که دامنه وب سایت را مسدود کرد.” سه کانال العالم ، پرس تی وی و المسیره توسط پلیس فدرال ایالات متحده گزارش شده است.
تصویری که در وب سایت برای اعلام انسداد رسانه ها منتشر شده است ، به قوانینی توجیه می کند که این اقدام را توجیه می کند ، که به دولت ایالات متحده اجازه می دهد از اموال نهادهای درگیر در “تجارت فناوری ، مواد هسته ای ، سلاح ، مواد شیمیایی ، بیولوژیکی و رادیولوژیک” استفاده کند یا تولید ، واردات ، فروش یا توزیع مواد غیرقانونی را توقیف کنید.

با این حال ، FBI تنها یک توییت ارسال شده در حساب خود ذکر کرد: “F. بی. درباره شما”. این سایت با شرکای خصوصی ، محلی ، ایالتی و فدرال ، از جمله افرادی که در جامعه بهداشت و علمی درگیر هستند ، برای محافظت از آسیب پذیرها کار می کند مردم ، اطلاعات آمریكایی ها را از دشمنان خارجی حفظ می كنند و توانایی خود را در ابتكار حفظ می كنند. “

ساعتی بعد ، لارا روزن ، روزنامه نگار برجسته آمریکایی ، در توئیتر خود سخنگوی وزارت امور خارجه ند پریس گفت که او در مورد مسدود کردن وب سایت پرس تی وی واشنگتن حرفی برای گفتن ندارد. “اما او گفت که فکر می کند وزارت دادگستری می تواند به زودی اطلاعاتی را ارائه دهد.”

طبق گزارش Press TV ، نتایج تحقیقات دقیق توسط تیم فنی شبکه نشان داد که موضوع ممنوعیت نهایی شده و دامنه .com این وب سایت در دسترس نیست.

در ادامه تأکید شده است که فعالیت وب سایت این شبکه از این پس در دامنه ایرانی و از طریق آدرس presstv در صفحات آن ادامه خواهد یافت. ir در دسترس کاربران است.

این اولین بار نیست که ایالات متحده تحت فشارهای مختلف Press TV را به دلیل تروریسم رسانه ای هدف قرار می دهد. با قطع شدن ماهواره ، قبلاً چندین بار حساب های این شبکه در سیستم عامل های مختلف اجتماعی مسدود شده است و این شبکه لزوماً فعالیت خود را در پربازدیدترین شبکه های اجتماعی از ابتدا آغاز کرده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده است. در جدیدترین اقدام علیه Press TV ، Google حساب YouTube را برای همیشه مسدود کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا