علمی و پزشکی

وزیر بهداشت: همراهی کنید تا در دام ویروس جهش یافته نیفتیم

وی گفت: “میزان مرگ و میر ناشی از سقوط تاج ثابت نخواهد بود و همانطور که بارها گفته ام ، اگر افراد عادی شوند ، ممکن است روزهای سخت دیگری داشته باشیم.”

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، دکتر سعید نمکی با اشاره به اینکه شب گذشته تعداد کشته شدگان بر اثر تاج گذاری دو برابر شده است ، اظهار داشت: متأسفانه طی بیست و چهار ساعت گذشته 98 عزیز را از دست داده و بسیاری از خانواده ها تخریب شده اند. با این حال ، در مقایسه با روزهای گذشته که مرگ و میر ما سه رقمی بود ، یک دستاورد بزرگ و قابل تحسین برای متخصصان بهداشت در کشور و همه کسانی که با ما بودند ، قدم به قدم در دو رقمی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: البته این آمار پایدار نمی ماند و همانطور که بارها گفته ام ممکن است روزهای سخت دیگری داشته باشیم ؛ یکی از نگرانی های اصلی ما ایجاد و جهش ویروس است ، اولین مورد ویروس جهش یافته انگلیس در که از انگلیس برگشت.

نمکی گفت: “خوشبختانه با توجه به هوش بیمار و خانواده اش ، وی کاملا قرنطینه شد.”

وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر حتی کوچکترین غفلت از ویروس جهش یافته ای که اروپا را به زانو درآورد و مشکلات زیادی را برای انگلیس به وجود آورد و سیستم بهداشت عمومی کشور را مختل کند ، کل ساختار ما به پایان خواهد رسید. همچنین خراب خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرکوب این ویروس و همچنین ویروس قبلی چاره ای نبود جز فاصله گرفتن از خود و پیروی از پروتکل های اعلام شده ، گفت: من موفق بودم و در سالروز شهادت سردار سلیمانی در کرمان حضور داشتم و شاهد آن بودم همه دستورالعملهای بهداشتی در مراسم سالگرد سردار شهید بیش از آنچه انتظار داشتیم احترام گذاشتند ، که من از آن سپاه پاسداران سپاسگزارم.

نمکی افزود: همکاران ما از کسانی ناراحت هستند که اوضاع را عادی می دانند و اوضاع کشور را در مورد ویروس درک نمی کنند. اگر افراد اطاعت نکنند ، همکاران ما در سیستم بهداشت ممکن است دوباره با موج جدیدی از بیماری روبرو شوند که اگر توسط یک ویروس جهش یافته کنترل شود ، بسیار شدید و گاهی اوقات کنترل نمی شود ، بنابراین توصیه می کنم ، دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرید.

وی گفت: “من نمی توانم به رئیس دانشگاه علوم پزشكی كه 11 ماه است با همكاران خود از ویروس رنج می برد ، بگویم كه شما باید هر موجی از بیماری را كنترل كنید و دیگران حق هرگونه مشاوره را دارند.” متوجه نشده اید! این موارد باعث ناامیدی و سرخوردگی همکارانی می شود که ماهها و شبها را در خدمت مردم گذرانده اند.

بنا به اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، نمکی سرانجام یادآور شد: از مردم می خواهم شرایط را عادی ندانند و از مسئولان محترم می خواهم در اجرای پروتکل ما را بیشتر دنبال کنند. ، نیفتیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا