عمومی

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی؟

اگر قصد خرید پنجره دوجداره را دارید و نمی دانید بین پنجره دوجداره کشویی و لولایی کدام بهتر است؟ این مقاله را حتما بخوانید.

یکی از مهم ترین قسمت های طراحی نمای ساختمان، انتخاب شیشه های دوجداره است که دهانه ساختمان را به سمت بیرون تزئین می کند. یک پنجره دو جداره نه تنها باید طراحی چشمگیر در نمای خیابان داشته باشد، بلکه باید با سبک طراحی خانه داخل همخوانی داشته باشد. در اینجا ما شاهد انواع مدل های پنجره دوجداره هستیم که واقعا همه کاره هستند. جدا از ظاهر پروفیل آنها، بزرگترین تفاوت انواع پنجره upvc در مدل اصلی آنهاست. دو دسته اصلی این پنجره ها شیشه های دوجداره کشویی و لولایی هستند، بنابراین خریدار همیشه از خود می پرسد که کدام یک از این دو سبک پنجره را در یک ساختمان جستجو می کند.

هر کدام از این دو نوع پنجره دارای مزایا و معایبی هستند که برای انتخاب باید به چند نکته توجه کرد. ما این نکات را به شما ارائه خواهیم کرد. اگر قصد خرید پنجره دو جداره کشویی و یا لولایی را دارید میتوانید به نمایندگی هافمن در کرج مراجعه کنید.

پنجره های دوجداره کشویی بهترند یا بدتر؟

پنجره های دوجداره کشویی و لولایی

پنجره های کشویی دو جداره مانند ریل به طرفین باز می شوند. این پنجره دارای پروفیلی است که تقریباً دو برابر نوع لولایی آن عرض دارد، بنابراین نمای پنجره ریلی دولایت بدتر از پنجره لولایی به نظر می رسد. علیرغم اینکه این نوع پنجره دارای لاستیک ضد پیل و آب بندی است، باز هم روکش کمی باز است.

یک پنجره با لعاب لولایی هم از طرفین و هم از بالا قابل باز شدن است. این نوع پنجره شیشه ای دارای دو سری درزگیر لاستیکی می باشد و در هنگام بسته شدن کاملا بدون هیچ درزی بسته می شود. این نوع پنجره شیشه ای بسیار عالی به نظر می رسد و از استحکام بالایی برخوردار است. اگر این سوال را دارید، کدام پنجره دوبل کشویی بهتر است یا لولایی؟ تا حدودی می توان گفت که پنجره دوجداره لولایی نسبت به نوع کشویی مزایای زیادی دارد.

هر دو پنجره ساختار کلی یکسانی دارند و از قاب و اتصالات شیشه ای تشکیل شده اند. هر دو پنجره گزینه های خوبی برای خانه شما هستند و انتخاب هر کدام به نیاز شما بستگی دارد. این پنجره ها تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

پنجره های کشویی و تاشو با شیشه دوجداره

یک پنجره دوجداره کشویی معمولاً دارای پروفیل فرورفته نیست. در پنجره های تعمیری از آنجایی که فریم در محل کار صاف نیست و مقطع 60 میلی متری پروفیل بر روی سطح صاف مورد انتظار قاب قرار نمی گیرد، از پروفیل های مخصوصی استفاده می شود که لبه دارند و از پروفیل های قدیمی استفاده می شود. قاب پنجره. تعیین سطح. در تعویض پنجره های قدیمی، عایق کاری بر روی پنجره های جدید در نظر گرفته می شود زیرا پنجره های کشویی عایق کمتری دارند، معمولاً در پروژه های بازسازی مورد استفاده قرار نمی گیرند و پروفیل خاصی ندارند.

پنجره های دوجداره به دلیل وجود لاستیک EPDM از تناسب و عایق بهتری نسبت به پنجره های کشویی برخوردارند. به این صورت که در هنگام بسته بودن ارسی لولایی، لاستیک های EPDM بین ارسی و چهارچوب تحت فشار قرار می گیرند و از ورود هوا به فضای بین ارسی و چارچوب جلوگیری می کنند و عایق لازم را فراهم می کنند، اما زمانی که ارسی پنجره کشویی بسته است. فقط در مقابل قاب قرار می گیرد و در هنگام بسته شدن روی قاب فشاری به قاب وارد نمی کند و به جای لاستیک EPDM یک لایه الیاف و درزگیر بین روکش و قاب وجود دارد که از ورود گرد و غبار و حشرات به داخل قاب جلوگیری می کند.

در پنجره های کشویی به دلیل ساختار پروفیلی ضخامت شیشه دوجداره افزایش می یابد که باعث کاهش فاصله بین دو پانل و در نتیجه کم بودن گاز آرگون بین پانل ها می شود. که بر کاهش عایق تاثیر می گذارد.

یکی دیگر از عواملی که در بستن پنجره های کشویی موثر است وجود ریلی است که بین ارسی و چهارچوب فاصله ایجاد می کند.

پروفیل استفاده شده در پنجره کشویی تک ریلی نسبت به پنجره لولایی ضخیم تر است و از نظر زیبایی از جذابیت کمتری نسبت به پنجره های لولایی برخوردار است. بال های متحرک پنجره کشویی دورتر از قطعات ثابت قرار می گیرند و موازی نیستند، حتی در زمان بسته بودن پنجره نیز تفاوتی در این سطح وجود دارد که از نظر بصری زیبایی کمتری دارد.

تمیز کردن پنجره‌های کشویی سخت‌تر از کج کردن پنجره‌ها (مخصوصاً قسمت بازشو) است، زیرا هنگام باز شدن ارسی‌ها روی هم قرار می‌گیرند.

برای پنجره های لولایی زیرا از لولا استفاده می شود بنابراین اصطکاک بین قاب و قاب در هنگام باز و بسته شدن کم است. و این پنجره ها راحت تر از پنجره های کج باز می شوند.

تهویه مطبوع بسته به نوع پنجره متفاوت است. بیشتر پنجره‌های کناری کاملاً باز می‌شوند تا تمام هوا از دهانه پنجره عبور کند. اما در مورد پنجره ها نیمی از قسمت پنجره بسته یا توسط قسمت دیگر پنجره پوشیده شده است. بنابراین تهویه کمتری را فراهم می کند.

استاندارد کیفی پنجره های دوجداره کشویی و لولایی چیست؟

پنجره های دوجداره کشویی و سبک

برای کیفیت پنجره های دوجداره لوازم جانبی یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب است، بنابراین در انتخاب پنجره حتما به کیفیت لوازم جانبی توجه کنید.

کیفیت پروفیل و قاب یکی دیگر از عواملی است که در کیفیت پنجره ها تاثیر بسزایی دارد. بنابراین در هنگام خرید پنجره های دوجداره کشویی و لولایی به نکات زیر توجه کنید.

پنجره دوجداره یکی از پرطرفدارترین پنجره هاست اما سوال اینجاست که پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟ دلیل این محبوبیت کاهش هزینه های انرژی برای شماست. دو نوع کلی پنجره های دوجداره وجود دارد که پنجره های دوجداره لولایی و پنجره های دوجداره کشویی هستند. هر کدام از این دو نوع پنجره دارای مزایا و معایبی هستند که برای انتخاب باید به نکات زیادی توجه کرد.

بزرگترین و مهمترین تفاوت این دو نوع پنجره در نحوه باز شدن آنهاست. پنجره دو آویز از پهلو با ارسی باز می شود اما پنجره دو آویز از بالا و کنار باز می شود.

دکمه بازگشت به بالا